نظامیان آمریکایی در صورت ورود به خاک عراق هدف قرار خواهند گرفت

خانه / مطالب و رویدادها / نظامیان آمریکایی در صورت ورود به خاک عراق هدف قرار خواهند گرفت

رئیس کمیته سیاسی «حزب‌الله» عراق ضمن هشدار نسبت به هرگونه اقدام دولت آمریکا مبنی بر اعزام نظامیان این کشور به عراق، تاکید کرد نظامیان آمریکایی در صورت ورود به خاک عراق، هدف حملات این حزب قرار خواهند گرفت.

«حسین الرماحی» رئیس کمیته سیاسی «حزب الله» عراق گفت: حزب متبوعش در ال حاضر قصد خروج از استان الانبار برای ممانعت از تحقق اهداف برخی طرف‌های مغرض موجود در این استان را ندارد که خواستار اعزام نظامیان آمریکایی به عراق شده‌اند. الرماحی افزود: در صورت ورود نظامیان آمریکایی به خاک عراق، حزب الله نیروهایش را به دو بخش تقسیم خواهد کرد، گروه اول را مامور مقابله با داعش خواهد کرد و گروه دوم، مامور مقابله با اشغالگران آمریکایی خواهند شد و در این خصوص اقدامات و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای را میان مردم عراق آغاز و دخالت آمریکا در این کشور را که در واقع یک بازی سیاسی است، به شدت محکوم خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد که هدف از ورود نظامیان آمریکایی به عراق دور کردن گروه‌های مسلح مقاوم و مبارز از عرصه است و ما چنین فرصتی را برای آنها با عقب‌نشینی خود فراهم نخواهیم کرد، بلکه نیروهای ما همچنان در مناطق فعالیت خویش حضور خواهد داشت. الرماحی تاکید کرد که ورود آمریکایی‌ها به عراق با هدف فراهم کردن پوشش هوایی مناسب برای داعش صورت می‌گیرد که در این اواخر با ناکامی‌ها و شکست‌های مهمی مواجه شد و این برای همه مبرهن و روشن است که برخی طرف‌های وابسته به عربستان و قطر و دیگر کشورهای حامی داعش در عراق تحرکاتی را با هدف فراهم کردن زمینه ورود نظامیان آمریکایی به عراق جهت حمایت از داعش آغاز کرده‌اند.

وی درباره اشتباهات رخ داده در حملات هواپیماهای آمریکایی در عراق گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات مدرنی که آمریکایی‌ها در اختیار دارند، اجازه اشتباه در هدف گیری را به آنها نمی‌دهد، به همین دلیل تصور ما بر این است که این اشتباهات عمدی است و قصد واشنگتن به درازا کشاندن این جنگ است و این موضوعی است که خود آمریکایی‌ها نیز به اذعان کردند، هنگامی‌که تاکید کردند، مبارزه با داعش 30 سال طول خواهد کشید، در حالی‌ که اگر امکانات لازم را در اختیار ارتش و دولت عراق قرار دهند، این مبارزه بیشتر از یک ماه طول نخواهد کشید. الرماحی تاکید کرد: این اظهارات به این معناست که آمریکا تلاش می‌کند، از مبارزه علیه داعش در عراق بهره‌برداری تبلیغاتی کند و پرواز هواپیماهای آن تنها با هدف ضربه زدن به مردم عراق و تضعیف گروه‌های مقاومت مردمی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *