نماز؛ حلاوت مناجات با خدا

خانه / احکام / نماز؛ حلاوت مناجات با خدا

در روایات آمده کسی که نماز را به عمد ترک کند در زمره کافران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: فریضه نماز به قدری با ارزش است که حتی در میدان جنگ کربلا ترک نشد و اباعبدالله‌الحسین(علیه السلام) نماز خوف را در میدان جنگ خواندند.

آیت‌الله قربانی در اجلاس استانی نماز با بیان اینکه نماز دارای اهمیت ویژه‌ای است و در روایات آمده کسی که نماز را به عمد ترک کند در زمره کافران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: فریضه نماز به قدری با ارزش است که حتی در میدان جنگ کربلا ترک نشد و اباعبدالله‌الحسین(ع) نماز خوف را در میدان جنگ خواندند.
وی با بیان اینکه نماز آرامش بخش است، افزود: طبق آماری که در دست است 94 درصد از مردم دنیا گرفتار ناراحتی‌های روحی و روانی نظیر تشویش، استرس، اختلالات روانی و… هستند و تنها با یاد خداست که دل‌ها آرام می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر حضور قلب در اقامه نماز، گفت: بیایم حلاوت مناجات با خدا را با اقامه نماز تمرین کنیم، یکی از ویژگی‌های اقامه نماز با حضور قلب این است که انسان مالک چشم، فکر، گوش و زبان خودش می‌شود.
قربانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات تصریح کرد: هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، بی‌تقوایی‌ها گسترش می‌یابد، آبروی افراد مومن را نبرید، برای مردم پرونده بی حساب نسازید، بدانید که آبروی انسان مومن از کعبه هم بالاتر است براین اساس اعضای شورای نگهبان به گزارشاتی که بر مبنای غرض ورزی است، توجهی نکنند.
وی با اشاره به حکایتی از شیخ طوسی، گفت: اگر کسی می‌خواهد بداند که نماز خواندنش مقبول درگاه حق بوده یا خیر، ببیند که نمازش چقدر توانسته او را از فساد و منکر بازدارد، به همان میزان نمازش مقبول بوده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نماز باید انسان را از فساد و فحشا باز دارد، ادامه داد: فساد، منکر، دروغ و دعوا روز به روز در جامعه در حال افزایش بوده که این امر بیانگر دوری از معنویت و عبادت ظاهری است. اگر انسان یک عمر نماز خواند و دروغ گفت، به نامحرم نگاه کرد، حقوق دیگران را تضییع کرد معلوم است که نماز را صرفا یک عادت می‌داند و عبادتش از روی تعهد و بازدارندگی نیست.
قربانی با بیان اینکه باید نماز را اول وقت بخوانیم، اضافه کرد: صدای دلنشین اذان باید از گلدسته مساجد و پارک‌ها و مدارس به گوش برسد و محدود به ایام خاص نباشد. با پخش اذان دلنشین مردم به ویژه جوانان را به خواندن نماز اول وقت تشویق کنیم.
در پایان اجلاس استانی نماز که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، رئیس مرکز تخصصی نماز کشور و جمعی از ائمه جمعه، جماعات، روحانیون، مدیران دستگاه‌های اجرائی و دبیران شوراهای اقامه نماز استان برگزار شد، از خادمان و فعالان ترویج نماز در استان تجلیل و قدردانی شد.

منبع:قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *