نماز را یکی از بهترین‌های عالم هستی است

خانه / استان ها / نماز را یکی از بهترین‌های عالم هستی است

نماز2

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نماز را یکی از بهترین‌های عالم هستی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ آیین ختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی”قراردیدار”با موضوع نماز که به میزبانی استان در شهرکرد برگزار شد.

دراین مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، نماز را یکی از بهترین‌های عالم هستی خواند و اظهارکرد:صفادادن و جلادادن دل و درون باید خروجی این گونه جلسات و گفتمان‌ها باشد؛چرا که هر چه در این عالم هست از برکت وجود نماز است و اگر این فریضه الهی جایگاه واقعی خودش را در زندگی فرد و جامعه پیدا کند به طور قطع آن جامعه و فرد رستگار خواهند شد.

وی با اشاره به فرمایش زیبای امام خمینی (ره)که فرمودند”نماز پشتوانه ملت ما است”، تاکیدکرد:ملتی که نماز پشتوانه‌اش باشد به طور قطع پیروز است اما به شرطی که نماز موتور محرکه آن ملت باشد و نمازی که اقامه می‌شود نیز به معنای واقعی کلمه نمازخدایی باشد و ملت از آن بهره بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ظرفیت عظیم و غیرقابل درک و توصیف نماز را یادآور شد و گفت: ملتی که موتور محرکه‌اش نماز شد محال است که آن امت در برابر دشمنان و فتنه افکنی‌ها شکست بخورد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ما انسان‌ها از درک و توصیف ظرفیت و حقیقت نماز عاجز و ناتوان هستیم گفت:به یقین دل و درون ما از درک و توصیف معارف نماز تهی است بنابراین نمی‌توانیم این ظرفیت عظیم را به درستی و خوبی توصیف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان برگزاری مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در این وسعت و برپایی نمایشگاه بزرگ از دستاوردهای دستگاه ها با موضوع نماز را در برابر عظمت و شکوه نماز ناچیز دانست.

به گفته وی، اگر چه این اقدامات ستودنی و ارزشمند هستند اما عظمت، شکوه، جایگاه و منزلت نماز کجا و این کارها و حرف‌ها و قدم‌هایی که ما برای این فریضه بزرگ الهی برمیداریم کجا.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام معراجی شدن به واسطه نماز را تنها در سایه جایگاه پیدا کردن آن در دل و درون دانست و اظهارکرد: به یقین نماز باید از دل و درون ما بجشود تا چراغ راه شود و ما را به معراج و سعادت برساند.

وی با بیان اینکه تا رسیدن و درک جایگاه واقعی نماز فاصله بسیار داریم گفت:باید نگاه‌مان را به نماز عوض کنیم و بکوشیم رفاقت‌مان را با نماز بیشتر کنیم و بدانیم که هیچ چیز جز نماز نمی‌تواند ما را به مقصد برساند.

امام جمعه شهرکرد نماز را تنها پل ارتباط بین انسان و خدا دانست و افزود: اگر بزرگان امروز جامعه ما هم به این بزرگی و عظمت دست یافته‌اند به طور قطع از برکت نماز بوده است بنابراین همه چیز و همه امور از نماز نشئت می‌گیرد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *