نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده از زبان امام خامنه ای

خانه / احکام / احکام نماز / نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده از زبان امام خامنه ای

روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ …

اهمیت نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده از زبان امام خامنه ای

حضرت امام خامنه ای در ارتباط با نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده می فرمایند: «روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذی‌قعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبه‌ی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید. غرض، ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم – ۱۳۹۴/۶/۱۸

اهمیت نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده از زبان امام خامنه ای

نحوه خواندن نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده

برای خواندن این نماز لازم است در یکی از یکشنبه‌های ماه ذی‌قعده:

  • غسل کرده و برای نماز وضو بگیرد (یا قبل از غسل وضو بگیرد)
  • دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی‌قعده  به جای آورد. که در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بار سوره فلق بخواند.
  • پس از سلام نماز، هفتاد بار استغفار کرده (گفتن ذکری مانند اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه) و بعد بگوید: لا حول و لا قوة الا بالله.
  • سپس بگوید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ».

 

? سخن نگاشت اهمیت نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده از زبان امام خامنه ای ?

اهمیت نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده

☝️ گزیده ای از بیانات امام خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم – ۱۳۹۴/۶/۱۸☝️

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *