نمایشگاه «موسم احزان فاطمی» در کربلای معلی + عکس

خانه / مطالب و رویدادها / نمایشگاه «موسم احزان فاطمی» در کربلای معلی + عکس

نمایشگاه «موسم احزان فاطمی» در کربلای معلی + عکس

همزمان با ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) قسمت شعائر، موکب‌ها و هیأتهای حسینی وابسته به حرمین مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هشتمین نمایشگاه «موسم احزان فاطمی» را در محوطه بین الحرمین برپا نمود.

«حاج ریاض نعمه السلمان» رئیس قسمت مذکور برپایی این نمایشگاه را یکی از فعالیت‌های فرهنگی قسمت متبوع خود توصیف نمود که به معرفی مراحل مختلف زندگی حضرت زهرا(س) می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: پیش از سرنگونی رژیم بعثی حاکم بر عراق، مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) ا بطور محدود برگزار می‌شد اما بعد از سال ۲۰۰۳ و سرنگونی دیکتاتور عراق، تصمیم به برپایی این نمایشگاه گرفته شد.

سلمان بخش‌های این نمایشگاه را نمایشگاه عکس پانوراما، روایت زندگی حضرت زهرا(س) در شش مرحله عبارتند از عصمت و حدیث کساء، مباهله مسیحیان نجران، خانه حضرت زهرا(س) خانه وحی و رسالت، خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد رسول خدا(ص)، حمله به خانه ایشان و شکسته شدن پهلوی آن بانو و بخش آخر شهادت ایشان معرفی نمود.

وی یکی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه را کارگاه نقاشی کودکان مدارس ابتدایی شهر کربلا با موضوع حضرت زهرا(س) اعلام نمود و گفت: در این کارگاه ۶۰ کودک کربلایی حضور داشتند. وی از اهدای جوایزی به کودکان شرکت کننده در این کارگاه خبر داد.

سلمان دیگر فعالیت جانبی این نمایشگاه را برپایی نمایشگاه کتاب با حضور ۱۴ ناشر از شهر کربلا اعلام نمود و گفت: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با مضامین دینی، فرهنگی و فکری عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *