نمایش باز سازی واقعه غدیر خم در شهر قروه

خانه / مراسمات / تقویم مراسمات / تقویم مراسمات استان ها / نمایش باز سازی واقعه غدیر خم در شهر قروه

به گزارش سرچشمه خبر شهر سریش آباد ظهر امروز  جمعه مورخه 10/7/94همزمان با عید سعید غدیر خم و آغاز امامت و ولایت حضرت علی بن ابیطالب(ع)، واقعه غدیر خم به صورت نمایشی در جنب پارک سراب کوثر با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان قروه وبا شرکت میهمانانی از شهرهای سریش آباد ، دلبران و دزج   برگزار شد.

Bazsazi112-346x247Bazsazi113-346x247Bazsazi114-346x247Bazsazi115jpg

 این همایش و نمایش فوق العاده که به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قروه برگزاز شد در ابتدای جلسه بعد از قرائت  آیاتی چنداز قرآن مجید ، سرهنگ شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت قروه ضمن خیر مقدم گویی به مردم و مسئولین شرکت کننده در این مر اسم از دست اندر کاران و هنر مندان و بسیجیان که در اجرا و برپایی این مراسم زحمت کشیده اند تشکر و قدر دانی کرد.

حجت الاسلام هاشمی قم از اساتید حوزه علمیه قم قبل از اجرای مراسم سخنرانی کردند  وی  گفت :واقعه غدیر، سندی ماندگار برای امت اسلامی است و بازسازی این واقعه برای آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم، نقش بسزایی در ترویج وقایع تاریخ اسلام دارد.

حجت الاسلام‌ هاشمی قمی  تصریح کرد: روزغدیر، روز آغاز ولایت و امامت امام علی(ع) و روز ابلاغ اکمال دین از جانب خدا بر پیامبر اکرم(ص) است که پیامبر اسلام در آخرین حج خود با حضور بیش از ۱۲۰ هزار نفر، وحی الهی را ابلاغ و جانشینی حضرت علی بن ابیطالب(ع) و خاندان وی را تبیین کرد.

حجت الاسلام قمی گفت هیچ واقعه تاریخی به اندازه واقعه غدیر خم شاهد و راوی ندارد و مستند های این واقعه مهم تریخی مورخین شیعه و سنی ثبت کرده اند .

وی با توجه به شرایطی امام علی (ع) داشت هیچ گزینه ای لایق تر و مهم تر از از اونبود که لایق امامت و ولایت باشد .حجت الاسلام هاشمی داشتن علم ، ایمان و شجاعت را از خصوصیات یک امام دانست که امام علی (ع) همه اینها را داشت .

گفتنی است، اهم برنامه های این مراسم حجه الوداع پیامبر اسلام و حاجیان اعم از زن و مرد با لباس احرام، ساخت برکه غدیر و ماکت کعبه، ایجاد نخلستان و خیمه های متعدد همراه با اسب و شتر با تزئین های ویژه و ساخت جایگاه بلند برای اجرای شبیه خوانی گرفتن دست حضرت علی (ع) توسط پیامبر و معرفی جانشینی پس از پیامبر (ص) به شمار می رفت.
قرائت جزء به جزء وقایع غدیر همراه با نمایش آن، اجرای گروه موزیک حماسی، طواف گرد ماکت کعبه و مداحی در رثای حضرت علی (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود. که مورد توجه شرکت کنندگان دذ مراسم خصوصاً جوانان قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *