نهمین سوگواره هنر عاشورایی، بین‌المللی شد

خانه / مطالب و رویدادها / نهمین سوگواره هنر عاشورایی، بین‌المللی شد

نهمین سوگواره هنر عاشورایی در بخش‌های پوستر، پرچم‌های سوگواره با موضوعات «حماسه عاشورا» و «حسین تنها نمی‌ماند» و در بخش تصویر‌سازی با موضوعات «حربن یزید ریاحی» و «قیس بن مسهر صیداوی» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
این سوگواره همزمان با محرم‌ و صفر سال 1437 در آبان ماه 1394 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با در نظر داشتن شرایط و مقررات سوگواره تا 31 مرداد ماه به دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری ارسال کنند.

* مقررات شرکت در این سوگواره

– جهت ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و دریافت کد رهگیری به سایت www.artfest.ir مراجعه شود.
– هر هنرمند می‌تواند هم‌زمان در هر سه بخش شرکت نماید.
– هر هنرمند می تواند در هر موضوع حداکثر 3 اثر را ارائه نماید.
– آثار پوستر در مرحله اول با کیفیت 72 دی پی آی RGB/JPEG  (غیر فشرده – استاندارد) با حداکثر یک مگابایت(1MG) در سامانه بارگذاری شود.
-در صورتی که پوستر به نمایشگاه راه یابد، از طریق ایمیل اطلاع داده می‌شود تا برای ارسال پوستر در قطع اولیه (70 × 100سانتی‌متر) اقدام کنید.
– آثار تصویرسازی به صورت اصل اثر در قطع حداکثر یک ضلع cm70 و حداقل در دو فریم به دبیرخانه ارسال شود.
– دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار ارسالی برای امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی خود استفاده کند.
– توجه به جنبه‌های زیبایی‌شناسانـه و نگاه طـراح در بهره‌گیری از المان‌ها و نشانـه‌های دقیق و عنـاصـر تصــویـری شایستــه و خلق نوآوری و خلاقیت در داوری حایـز اهمیت خواهد بود.
– آثار رسیده توسط هیئتی متشکل از کارشناسان، استادان و صاحب نظران ارزیابی شده و آثـار انتخابـی در ابعاد 70×100 چاپ و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
– نمایشگاه آثار در نگارخانه ابوالفضل عالی و خانه عکاسان حوزه هنری برپا خواهد شد.
– به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، مبلغ 200 هزار تومان به همراه گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا می‌شود.
– آثار ارسالی به دبیرخانه باید پیش از این در هیچ جشنواره هنری شرکت نکرده باشد.
– حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.

* جوایز سوگواره

گفتنی است، جوایز بخش پوستر و پرچم در این سوگواره شامل دیپلم افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال به نفرات اول در هر موضوع، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال به نفرات دوم در هر موضوع و دیپلم افتخار و مبلغ  10 میلیون ریال به نفرات سوم در هر موضوع خواهد بود.

همچنین جوایز بخش تصویرسازی به ترتیب دیپلم افتخار و مبلغ  35 میلیون ریال به نفرات اول در هر موضوع، دیپلم افتخار و مبلغ 25 میلیون ریال به نفرات دوم در هر موضوع و دیپلم افتخار و مبلغ  15 میلیون ریال به نفرات سوم در هر موضوع اهدا خواهد شد.

* داوری آثار

داوری آثار در شهریور 1394 انجام می‌شود. افتتاح نمایشگاه و معرفی آثار برگزیده هم در 6  آبان ماه 1394 خواهد بود.

* داوران بخش تصویرسازی نهمین سوگواره هنر عاشورایی
در این بخش که با موضوع حربن یزید ریاحی و قیس بن مسهر صیداوی برگزار می‌شود، حبیب‌الله صادقی، ابوالفضل همتی‌آهویی و پژمان رحیمی‌زاده کار داوری آثار را بر عهده دارند.
یادآور می‌شود، شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آدرس؛ تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری، صندوق پستی15815/1677 ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 05-84172204- 021 تماس بگیرند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *