نکاتی برای پیاده روی اربعین با کودکان

نکاتی برای پیاده روی اربعین با کودکان

خانه / پیشنهاد ویژه / نکاتی برای پیاده روی اربعین با کودکان

اگر کودک شما زیر ۶ سال سن دارد، کالسکه‌ای با خود ببرید. اکثر کودکان نمی‌توانند مسیر طولانی را پیاده طی کنند.

نکاتی برای پیاده روی اربعین با کودکان

نکاتی برای پیاده روی اربعین با کودکان

صفحه ریحانه مربوط به زنان سایت KHAMENEI.IR متنی با عنوان «مهارتهای اربعینی» را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

اگر در سفر اربعین، فرزندان‌تان را به همراه دارید باید سفر را با توجه به شرایط کودک خود هماهنگ کنید و تمام جوانب و مشکلاتی که ممکن است برای‌تان به‌وجود آید درنظر بگیرید. فراموش نکنید که باید صبر و تحمل‌تان را در این سفر، از قبل بیشتر کنید و برای بازی با کودکتان زمان و وقت بگذارید.

اگر کودک شما زیر ۶ سال سن دارد، کالسکه‌ای با خود ببرید. اکثر کودکان نمی‌توانند مسیر طولانی را پیاده طی کنند. اگر کالسکه خراب شد، نگران نباشید، در طول مسیر افرادی هستند که صلواتی کالسکه‌تان را روبه‌راه می‌کنند. یک پارچه یا چفیه بزرگ به همراه داشته باشید تازمانی که هوا گرم یا گرد و خاک زیاد می‌شود، بتوانید آن را روی کالسکه بیندازید.

حتما چند ماسک بهداشتی همراه خود داشته باشید. هرچند کودکان تحمل نگهداشتن ماسک بر دهان و بینی را ندارند، ولی زمانی که گردوخاک بلند می‌شود، همان چند دقیقه نیز سودمند است.

در طول مسیر چادرهای هلال‌احمر وجود دارد ولی برای مواقع اضطراری داشتن کمی دارو کمک‌تان می‌کند. مانند شربت استامینوفن و سرماخوردگی کودکان یا قطره برای رفع تب یا اسهال، پماد سوختگی نیز همراه داشته باشید.

اگر کودکتان پوشک می‌شود، به مقدار کافی پوشک بردارید. بهتر است پوشکی که از قبل امتحان کرده‌اید استفاده کنید تا از سوختگی یا مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

اگر فرزندتان راه می‌رود، حتما علاوه بر کفش، یک دمپایی برایش بردارید. این سفر طولانی است و فرزندتان اگر تمام راه کفش داشته باشد، اذیت می‌شود. علاوه بر این، موقع‌ استفاده از سرویس بهداشتی یا اسکان در موکب‌ها پوشیدن یا درآوردن دمپایی راحت‌تر است.

هوای عراق امسال گرمتر از سال‌های قبل است. ولی یک دست لباس گرم برای فرزندتان حتما به همراه داشته باشید.

درصورتی که مشکلی مانند بیماری یا کم‌توان شدن برای خودتان یا فرزندتان به‌وجود آمد، به هیچ وجه اصرار به ادامه راه به‌صورت پیاده نداشته باشید. در کنار جاده می‌توانید سوار ماشین شوید و ادامه راه را، با ماشین طی کنید.

اگر کودکتان غذاخور است، حتما قاشق و چنگال کوچکی همراه خود ببرید. یک ظرف غذای دردار هم بردارید تا اگر در زمان ناهار یا شام، کودکتان میل به خوردن نداشت، مقداری از غذا را نگه دارید و هرزمانی کودکتان گرسنه شد، به او بدهید.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *