نیکی به پدر و مادر جهاد در راه خدا

خانه / مطالب و رویدادها / نیکی به پدر و مادر جهاد در راه خدا

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ، نیکی به پدر و مادر را در ردیف پرستش خدا و جهــــاد در راه خــــــدا قرار داده اند ، و مابین آن دو قرار دادن به معنی این است که هر دوی آن ها بدون این وسطی ارزشی ندارد و یا مقبول وی نخواهد بود

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید :  أحبّ الأعمال إلى اللَّه الصّلاه لوقتها ثُــــــمّ بِـــــــــرّ لـــوالـــدَیــــــــن ثمّ الجهاد فی سبیل اللَّه. بهترین کارها در نزد خــــدا نمــــــاز به وقت است . آن گاه نیکــــى به پــــــــدر و مـــــــــادر  آنگاه جنـــگ در راه خــــــدا.

26161

در این سخن ، رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ، نیکی به پدر و مادر را در ردیف  پرستش خدا و جهــــاد در راه خــــــدا قرار داده اند ، و مابین آن دو قرار دادن به معنی این است که هر دوی آن ها بدون این وسطی ارزشی ندارد و یا مقبول وی نخواهد بود !

پس حرمت والدین را نگه داریم و با آنان مهربان بوده ، رفتار خوب و شایسته داشته باشیم و آنان را به سرای سالمندان نفرستیم  و اگر فوت نموده اند برای آنان باقیات الصالحات باشیم ( یعنی با عمل مان باعث شادی

روح آنان باشیم ) و برای آنان خیرات نموده ، دعایشان کنیم ، بدین سان که در قرآن آمده است :  اَللّهُمَّ اغفِرلِی وَ لِوالِدَیَّ وَ ارحَمهُما کَما رَبِّیانِی صَغِیراً ( خداوندا ؛ مرا و پدر و مادر مرا ببخش  و به آنان رحم کن همان طور که به من رحم کردند در زمانی که کوچک (کودک) بودم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *