هدف از تجاوز به یمن بازگرداندن سلطه سعودی و آمریکایی است

خانه / مطالب و رویدادها / هدف از تجاوز به یمن بازگرداندن سلطه سعودی و آمریکایی است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم همبستگی و وفاداری با ملت یمن در مجتمع سیدالشهدا ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد و به اهداف اعلامی و واقعی تجاوز عربستان به یمن پرداخت. این مراسم با عنوان «همبستگی و وفاداری و فریاد حق در برابر سلطان ظالم» برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم یمن در برابر تجاوز وحشیانه آل سعود برگزار شد.

وظیفه انسانی و اخلاقی و اسلامی ماست که از ملت یمن حمایت کنیم

وی در ابتدای سخنانش تجاوز سعودی و آمریکایی علیه یمن را محکوم کرد و گفت: وظیفه انسانی و اخلاقی و اسلامی ماست که از ملت یمن حمایت کنیم این امر تنها به خود ما مربوط است و هیچ کس نمی تواند ما را از این موضع حمایتگرانه از ملت یمن باز دارد. وی افزود: همواره از ملت یمن و مقاومت ملت یمن حمایت می کنیم و بر این موضع خود می بالیم چرا که در روز قیامت به خاطر مواضعی که داشته و داریم باید پاسخگو باشیم. ما از همان ابتدا موضع خود را در خصوص ماجرای یمن اعلام کرده بودیم و تا روز قیامت و نه برای تاریخ و برای خدا با آن خواهیم ماند. هدف ما اکنون این است که هجمه سعودی و آمریکایی بر ضد یمن را محکوم کنیم  و همبستگی خود را با ملت مظلوم یمن اعلام کنیم. نصرالله تأکید کرد: رژیم سعودی به بهانه های پوچ به یمن تجاوز کرد که هدف اصلی آن بازگشت سلطه سعودی و آمریکایی بر این کشور است. دبیر کل حزب الله در ادامه سخنان خود با نقد تفکری که تجاوز سعودی را جنگ برای حفظ هویت عربی معرفی می کند گفت: یمنی ها عرب هستند و متجاوزان باید عرب بودن و مسمان بودن خود را اثبات کنند.

وی افزود: هدف تجاوز به عربستان اهداف سیاسی است. این جنگ ابعاد طایفه ای ندارد.  برخی می گویند یمنی ها حرمین شریفین را تهدید می کنند اما تهدید حرمین از سوی داعش مطرح شد. یمنی ها عاشق پیامبر(ص) و حج هستند.

وهابیت است که تهدیدکننده قبر پیامبر(ص) است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه یادآور شد: خطری که مرقد پیامبر را تهدید می کند از داخل عربستان و ناشی از تفکر وهابیت است. همین تفکر باعث شده بود که وهابی ها تمام آثار اسلامی شهر مدینه را تخریب کنند. وی تصریح کرد: قبر پیامبر(ص) از سوی کسانی تهدید می شود که در مکتب وهابیت آموزش دیده اند وتصور می کنند برای توحید باید قبر ایشان را تخریب کرد.

نصرالله در ادامه یادآور شد: اعلام شد که هدف از حمله به یمن دفاع از مشروعیت دولت ونظام یمن است. پرسش این است که آیا دفاع با حمله به ساختمانها ومراکز دولتی و ارتش یمن قابل تحقق است؟

وی در ادامه یادآور شد: آیا بعد از این همه کشتار آیامی توان گفت این جنایات برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به قدرت است.

منصور هادی از بازگشت به قدرت ناامید شده است

نصرالله افزود:نتایج این تجاوز بعد از 22 روز موشکباران که با حمایت گسترده اطلاعاتی آمریکا و حمایت عربستان سعودی از داعش صورت گرفته مشاهده می شود که منصور هادی نتوانسته به صنعا و عدن باز گردد بلکه وضعیت بدتر هم شده و شکست به آنجا رسیده که منصور هادی از بازگشت به قدرت ناامید شده است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل انتخاب «خالد بحاح» هم همین است که نشان می دهد سعودی ها نیز این موضوع را دریافته اند. نصرالله تأکید کرد: گفته شد که هدف از این جنگ جلوگیری از ارتش یمن و کمیته های مردمی به عدن است که در این موضوع شکست خوردند. همچنین عنوان شد هدف از این جنگ ممانعت از رسیدن ارتش به سایر استانهای یمن است که در این امر نیز شکست خوردند چرا که استانهای یمن در اختیار ارتش است. دبیر کل حزب الله لبنان افزود: مردم یمن خواسته های بزرگی دارند و اجازه ندادند که درگیری داخلی به درگیری شیعه و سنی و یا درگیریهای شمالی ها با جنوبی ها منجر شود. این موضوع نشان دیگری از شکست متجاوزان است.

تجاوز به یمن تهدیدهای واهی را به تهدیدهای واقعی تبدیل کرد

وی یاداور شد: جامعه قبیله ای کشته شده های خود را فراموش نمی کند. یکی از اهداف برای این جنگ جلوگیری از تهدید احتمالی علیه عربستان عنوان شده بود. اگر چنین تهدیدی وجود نداشت ولی حالا دیگر وجود دارد.

وی تصریح کرد: اما کسانی که به تهدید متهم شده بودند بردبار هستند و اینها رهبران انصارالله هستند و فرمانده آنها نیز عبدالملک الحوثی است. اکنون فرصت حمله به عربستان فراهم شده است. قبایل و ملت یمن خواستار پاسخ و واکنش هستند که البته این موضوع نیازمند صبری راهبردی است.

شورای امنیت قربانی را نادیده گرفت و حق را به جلاد داد

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از قطعنامه علیه یمن در شورای امنیت گفت: شورای امنیت باید تصمیم به توقف جنگ می گرفت ولی پیشنهاد جلاد را پذیرفته و قربانی را نادیده گرفته است و حق را به جلاد داده است.

نصرالله تصریح کرد: این وضع در لبنان و فلسطین قابل مشاهده است و این قطعنامه هم همچون سایر قطعنامه ها بی ارزش است.

وی افزود: حملات هوایی نمی تواند سرنوشت نبرد را تعیین کند که این موضوع بر همه روشن شده است. حمله زمینی نیز از سوی دیگر پر هزینه است. راهی جز ایستادگی و مقاومت برای مردم یمن باقی نمانده اگر چه آنها آماده برای راه حل سیاسی هم هستند.

نصرالله با اشاره به اینکه حزب الله از حامیان گفتگوهای ایرانی و سعودی است افزود: سالیان متمادی است که ایران سعی کرده با عربستان گفتگو کند و با این کشور به تفاهم برسد اما عربستان همواره مخالت کرده است و به گونه ای توهین آمیز نیز این کار را انجام داده است.

ملت یمن پیروز خواهد شد

وی افزود: عربستان به خاطر شکستهایی که در سوریه و لبنان و عراق متحمل شده حاضر به این امر نیست و اکنون نیز با قتل عام زنان و کودکان در یمن و بحرین به دنبال موفقیت می گردد.

نصرالله تنها بازنده اختلافات در جهان اسلام را مسأله فلسطین و تنها پیروز بزرگ را اسرائیل خواند.

وی در پایان تصریح کرد که یمنی ها به ایستادگی ادامه خواهند داد و توانایی، رهبری و ارتش را در اختیار دارند و لذا پیروز خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *