هدیه امام رضا به شیخ حبیب الله گلپایگانی

هدیه امام رضا به شیخ حبیب الله گلپایگانی

خانه / پیشنهاد ویژه / هدیه امام رضا به شیخ حبیب الله گلپایگانی

والله اگر امام رضا علیه‌السلام خودش گل را به دستم می‌داد و دست مبارکش با بدنم تماس می‌گرفت بعدازآن، مطمئن بودم دستم اگر به مرده می‌خورد، آن را زنده می‌کرد.

هدیه امام رضا به شیخ حبیب الله گلپایگانی

پایگاه اطلاع رسانی هیات: آیت‌الله‌ وحید خراسانی می‌فرمودند: وقتی‌که قضیه شفا دادن بیماران را از شیخ حبیب‌الله گلپایگانی عالم با تقوا و زاهد حوزه علمیه خراسان را پرسیدم، در جوب فرمود: مدت چهل سال تمام همیشه نماز شب را پشت درب‌های بسته حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام می‌خواندم و همه‌روزه هنگامی‌که درب‌های حرم را باز می‌کردند، اولین کسی بودم که قبر مطهر آن حضرت را زیارت می‌کردم.

یک‌بار یک هفته مریض شدم، به‌طوری‌که توان رفتن به حرم را نداشتم؛ یک‌شب از پنجره خانه چشمم به گلدسته‌های حرم امام رضا علیه‌السلام افتاد. رو کردم به حرم و عرض کردم: آقا! خودت می‌دانی که مدت چهل سال همه‌روزه اوّل زائر تو بودم ولی یک هفته است که مریضم؛ معذرت می‌خواهم که نتوانستم به زیارتت بیایم!

هدیه امام رضا به شیخ حبیب الله گلپایگانی
هدیه امام رضا به شیخ حبیب الله گلپایگانی

شیخ حبیب‌الله می‌گوید: یک‌باره خوابم برد؛ در عالم رؤیا دیدم امام رضا علیه‌السلام بر روی صندلی نشسته و گل قشنگی در دست دارد و دو خادم جلوی امام ایستاده‌اند. امام گل را به دست یکی از خادمین داد و فرمود آن را به من بدهد. همین‌که گل را به دستم داد، احساس بهبودی کردم.

ناگهان از خواب بیدار شدم. اتاق پر از بوی عطر بود و همان دسته‌گلی که امام در خواب به من داده بود، در دستم بود و کاملاً بهبود یافتم. بلند شدم طبق معمول همیشه، به جلوی حرم آمده و مشغول عبادت شدم تا اینکه درب حرم باز شد و مثل همیشه، اوّل زائر بودم. بعد از زیارت برای اقامه جماعت به مسجد گوهرشاد رفتم. بعد از نماز دیدم عده‌ای از بیماران جواب کرده دورم را گرفته و می‌گفتند: «شیخ حبیب‌الله! از آن گل که امام علیه‌السلام به تو داده، به بدن ما بمال تا خوب شویم!»
متوجه شدم که این افراد که در جریان نبودند حتماً امام رضا علیه‌السلام آن‌ها را پیش من فرستاده است. از برگ گل‌به‌سر و صورت آن‌ها مالیدم؛ متوجه شدم که بیماری آن‌ها خوب شده، از آن زمان به بعد فقط همین دستم که با آن گل را گرفته بودم، مریض‌ها را شفا می‌دهد.

به شیخ حبیب‌الله گفتم: این گل را امام رضا علیه‌السلام به یکی از خادمین داد تا آن را به تو بدهد؛ از آن زمان به بعد دستت، مریض شفا می‌دهد. اگر خود امام رضا علیه‌السلام گل را به دستت می‌داد، چه‌کار می‌کردی؟ یک‌وقت شیخ حبیب‌الله چهره‌اش دگرگون شد و فرمود: والله اگر امام رضا علیه‌السلام خودش گل را به دستم می‌داد و دست مبارکش با بدنم تماس می‌گرفت بعدازآن، مطمئن بودم دستم اگر به مرده می‌خورد، آن را زنده می‌کرد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *