هدیه “نماد ذوالفقار” به ژنرال آمریکایی! + عکس

خانه / تازه ها / هدیه “نماد ذوالفقار” به ژنرال آمریکایی! + عکس

هدیه “نماد ذوالفقار” به ژنرال آمریکایی! + عکس

وزیر دفاع عراق در سخنان خود در مراسم بیست و دومین سالگرد تاسیس پدافند هوایی این کشور از آماده شدن طرح‌های راهبردی برای آزاد سازی کامل استان نینوا از تروریست‌های داعش خبر داد.

«خالد العبیدی» گفت: بزودی جنگنده‌های آمریکایی در اختیار ارتش عراق قرار خواهد گرفت که باعث تقویت نیروی هوایی این کشور خواهد شد.

العبیدی با اشاره به اینکه وزارت دفاع عراق تدابیر مختلف و طرح‌های راهبردی برای آزادی استان نینوا و سیطره دوباره نیروهای امنیتی بر این استان اتخاذ کرده است، افزود: اهالی و عشایر موصل در نبرد آزاد سازی این شهر حضور خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: پایان یافتن کار تروریست‌ها در عراق بسیار نزدیک است.

وزیر دفاع عراق گفت: پیشرفت‌های خوبی در طراحی عملیات برای شهر موصل داشتیم. عشایر و همه سکنه استان نینوا به همراه نیروهای ارتش و پلیس علیه تروریست‌ها خواهند جنگید. مبارزه ما با داعش در عراق کوتاه است. زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید از بین رفتن داعش دو تا سه سال زمان می‌برد به معنای دوره زمانی از بین رفتن داعش در جهان است چرا که این تروریست‌ها در شماری از کشور‌ها حضور دارند و امیدواریم در ماه‌های آینده به حضور تروریست‌های داعش در عراق پایان داده شود.

همچنین در این مراسم از سامانه‌های موشکی و دفاعی و تجهیزات ویژه نیروی پدافند هوایی عراق رونمایی شد.

فرمانده پدافند هوایی عراق نیز در این مراسم گفت: نیروی پدافند هوایی عراق در طرح‌های خود از بهترین فناوری‌ها و توان کار‌شناسی برای ایجاد یک پدافند هوایی فعال استفاده کرده که جوابگوی نیازهای جنگ معاصر است.

سرلشکر ستاد «جبار عبید» افزود: ما همچنین از تجربه جنگ‌های گذشته و سامانه‌های پیشرفته استفاده می‌کنیم. توسعه سامانه‌های پدافند هوایی از اولویت‌های تقویت توان نظامی است و نبرد پدافندهوایی محدود به زمان خاصی نیست و ماموریت آن در دوره صلح و جنگ پابرجاست.

در این مراسم «ژنرال بدنارک» رئیس دفتر همکاری‌های امنیتی عراق و آمریکا نیز حضور داشت.

هدیه “نماد ذوالفقار” به ژنرال آمریکایی!

یکی از حواشی این مراسم اهداء شمشیری مطلا از سوی سرلشکر جبار عبید فرمانده پدافند هوایی عراق به ژنرال بدنارک بود.

شایان ذکر است که شمشیر اهدا شده به ژنرال آمریکایی شبیه تصوری است که بسیاری از مردم از شمشیر امیرالمؤمنین علی(ع) دارند؛ در حالی که بر خلاف این تصور عمومی، ذوالفقار امام علی(ع) دوزبانه نبوده و از آنجایی که در پشتش خارهای پست و بلندی مانند ستون فقرات داشت، آن را ذوالفقار می نامیدند.

ذوالفقار نام شمشیر معروف حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) و یک کلمه عربی است و نزد بسیاری از مسلمانان مخصوصا شیعیان به صورت نمادی از قدرت و شجاعت امام علی(ع) محسوب می‏ شود.

بر اساس برخی از منابع شیعی، ذوالفقار پس از امام علی(ع) به امام حسن (ع) و سپس به امام حسین(ع) و در ‌‌نهایت به امام زمان(عج) رسیده و اکنون در دست آن امام است؛ چنان که از امام صادق (ع) نقل شده است: “شمشیر امام زمان هنگام ظهورش،‌‌ همان ذوالفقار است”.

از امام صادق(ع) و امام رضا(ع) نقل شده است که ذوالفقار از نشانه‌های امامت است و در زمان امامان در دست آنان بوده است.

رژه نیروهای نظامی

رژه واحدهای نمونه ارتش عراق نیز بخش دیگری از مراسم بیست و دومین سالگرد تاسیس پدافند هوایی این کشور بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *