هر که مخلص‌تر، گمنام‌تر

خانه / پیشنهاد ویژه / هر که مخلص‌تر، گمنام‌تر

دومین پاتوق فعالان تشکل‌های بانوان مشهد به منظور بررسی راهبرد فرهنگی «آتش به اختیار» پنجشنبه 29 تیرماه با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد.

حاج حسین یکتا در بررسی فرمان «آتش به اختیار» مطرح کرد: قاسم سلیمانی جبهه ی جنگ نرم باشید؛هر که مخلصتر گمنامتر
دومین پاتوق فعالان تشکل‌های بانوان مشهد به منظور بررسی راهبرد فرهنگی آتش به اختیار با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد.
حاج حسین یکتا در این مراسم به تبیین «آتش به اختیار» پرداخت و بیان داشت: در حال حاضر سفره جبهه در همه جا پهن شده است. باید به دنبال یکی مثل حسن باقری، زین‌الدین، خرازی، شوشتری، احمد کاظمی و همدانی‌ها باشید که یک لشگر درست کنید، چون در جبهه افراد زیادی حضور دارند اما کسی نیست آنها را فرماندهی کند.
وی بیان داشت: شما که بسیج، سپاه، آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات، ارتش، وزارت علوم یک سازمان با امکانات نیستید بلکه یک فرد خودجوش مردمی بدون بودجه‌اید و از آنجایی که وابسته به جایی نیستید، به این خاطر یک مجموعه ویژه و دانش‌بنیان هستید، یعنی در عمرتان خا‌م‌فروشی نمی‌کنید و در جا نمی‌زنید. به این خاطر نمی‌توانید هر کاری بکنید و باید کاری کنید که حوزه تاثیرش زیاد باشد، ما در جبهه نیروهای زیادی داشتیم اما هیچکدام حسن باقری نشدند، کسی که بعد از شهادتش، محسن رضایی گفت اکنون من مانده‌ام که جنگ را چگونه ادامه دهم.

یکتا ادامه داد: شما قرار است قاسم سلیمانی این جبهه باشید و قاسم سلیمانی هم تولید کنید، و به این خاطر می‌گویم یک مجموعه عمومی، توده‌ای و آحادی نیستید و باید کار حرفه‌ای کنید. هر کسی سعی و تلاشش دقیق‌تر، عمیق‌تر، حرفه‌ای‌تر و منطبق بر منطق نیاز روزتر باشد، ماندگار و پایدارتر است.

مدیر بنیاد کرامت افزود: می‌گوییم بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب، اما جبهه چیز دیگری است، جبهه آن است که سال ۶۰ شب‌ها در مسجد می‌خوابیدیم و هر چه در خانه داشتیم را به مسجد می‌بردیم، یعنی جایی که همه در یک رده قرار داشتند و پای کار دین خدا بودند، و هر که مخلص‌تر، گمنام‌تر.

وی خاطرنشان کرد: در درجه اول باید مردم‌ پایه باشید و به هیچ وجه حاکمیتی نباشید، آتش به اختیار یعنی مردم‌پایه بودن و کسی که تولید نیرو می‌کند نباید به منصب برسد بلکه باید نیروهایش به منصب برسند، آتش به اختیار بودن یعنی کسی نتواند اختیارت را به دست بگیرد به جز ولایت.

یکتا اضافه کرد: اولویت دوم آتش به اختیار بودن اقتصادمحور بودن است. به اقتصاد مجموعه فکر کنید، زیرا نیروی آتش به اختیار نباید نگران اقتصادش باشد. مردم برای تربیت فرزندشان به آموزشگاه موسیقی و زبان و کلاس‌های مختلف پول می‌دهند اما بابت مجموعه‌های تربیتی، پولی نمی‌دهند، چرا؟ چون ما برای اقتصاد مجموعه‌مان فکر نمی‌کنیم و در عوض از جاهای مختلف دیگر آن را می‌گیریم و خودمان قدرت، مارکتینگ، بسته‌بندی و ارائه خوبی نداریم.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: اقتصاد مجموعه باید طوری باشد که مردم مشاوره، اردو و تربیت و محصول شما را بخرند و مردم آن را می‌خرند، ما نمی‌توانیم آن‌ها را درست ارائه دهیم، در واقع اینها کارهای حرفه‌ای است که باید در موردش فکر کنیم، اما چون اقتصاد زندگی ما وابسته به کار فرهنگی ما نیست که بخواهیم پول بگیریم، به اینها فکر نمی‌کنیم.

یکتا ادامه داد: حرف ما، در اردوی راهیان نور، کربلا، کویرنوردی، شمال، نجوم و کوه حرف خداپرستی است که چون خوب ارائه نمی‌کنیم، مردم به حرف غیرخداپرستی پول می‌دهند.

وی ضمن به اشاره به اینکه یکی از کارهای بزرگ در اقتصادمحور بودن، اقتصاد خانم‌هاست گفت: ما می‌توانیم شبکه بزرگ تولید در خانه راه‌اندازی کنیم، همچنین بزرگترین اوقاف بخش خصوصی را می‌شد با خانم‌ها راه‌اندازی کنیم اما متأسفانه شبکه و ارتباط مورد نیاز را نداریم و تعامل گفتمانی نیست.

این فعال فرهنگی افزود: اولویت سوم اینکه، تکثیر پایه باشید و در ابعاد مختلف وارد عمل شوید، در زمینه‌های هنری، پزشکی، ورزشی، و غیره استعدادیابی کنید و نیروها را با روش‌های خاص گزینش کنید، که این نیازمند نظام است. خودسازی، قاعده کارهاست. حالا که آتش دشمن این قدر سنگین است و نیرو کم است، معبر را باید با خودسازی باز کنیم. نمی‌توانید به طور طبیعی به پیروزی برسید، معبر از طریق عبدالحسین برونسی‌ها باز می‌شود، یا اینکه ید بیضا و عصای حضرت موسی داشته باشید که این سخنان امام خمینی و امام خامنه ای و وصیتنامه‌های شهدا و تجربه 40 ساله علماست.

یکتا در انتها خاطرنشان کرد: هر کسی هر کاری دارد را زمین بگذارد و به تربیت بپردازد. تربیت مستمر و مربی‌محور است و دارای نظام محتواست. باید برش بزنید به این نسل و بهترین دبیرستان‌ها از ما باشد.کار بعدی که مهم است خدمات اجتماعی برای تربیت است، هسئتی که امروز مشکلات مردم را حل نکند کارش جلو نمی‌رود.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *