هزار رزمنده سنی به نیروی بسیج مردمی عراق پیوستند + تصاویر

خانه / مطالب و رویدادها / هزار رزمنده سنی به نیروی بسیج مردمی عراق پیوستند + تصاویر

بیش از یک هزار نفر از جنگجویان سنی مذهب استان الانبار به عنوان بخشی از تلاش دولت عراق برای تبدیل مبارزه علیه گروه تروریستی داعش به مبارزه‌ای با شرکت همه گروه‌ها روز جمعه به نیروی بسیج مردمی (الحشد الشعبی) ملحق شدند. مقامات سیاسی و امنیتی و علمای عشایر روز جمعه در یک پایگاه نظامی در شهرک عامریه در فلوجه به منظور تقویت نقش عشایر الانبار و برای دادن جنبش تازه‌ای به مبارزه با گروه تکفیری داعش در مبارزه با تروریست‌ها در یک رژه نظامی شرکت کردند.

«صهیب الراوی» استاندار الانبار در جریان برگزاری رژه نظامی گفت که از امروز هیچ قاتل و جنایتکار و کسانی که دستشان به خون مردم عراق آلوده شده حق زندگی ندارد. وی با خطاب قرار دادن عشایر الانبار گفت که دسته‌ای دزد و آدمکش کشور شما را دزدیده‌اند و شما باید آن را پس بگیرید. استاندار الانبار افزود: اجازه دهید امروز روزی باشد که ما در آن یک انقلاب عظیم را علیه داعش اعلام کردیم. داعش را از خانه‌هایمان بیرون بیاندازیم، با ایدئولوژی افراطی آن مبارزه کنیم و محاصره داعشی‌ها را تنگ‌تر سازیم. وی خاطر نشان کرد، طبق دستور اجرایی حیدر العبادی حدود شش هزار مبارز سنی از استان الانبار به یگان‌های داوطلب مردمی ملحق خواهند شد.

رژه اخیر صد‌ها نیروی داوطلب سنی عراق در پایگاه شهر امریه الفلوجه نشانه‌ای از همکاری رسمی مبارزان قبایل سنی با نیروهای دواطلب عراقی به شمار می‌آید، گرچه شمار زیادی از سنی‌ها پیش‌تر به نبرد علیه گروه تروریستی داعش در انبار و دیگر مناطق پرداخته‌اند. تروریست‌های تکفیری داعش از مرزهای سوریه وارد عراق شده و بخش‌های گسترده‌ای از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند. گروه تروریستی داعش در تهاجم خرداد سال ۹۳ در عراق و سوریه، با اشغال بخش‌های گسترده‌ای از خاک این کشور‌ها، علاوه بر کشتار غیرنظامیان، شمار زیادی را وادار به ترک خانه و کاشانه و پذیرش آوارگی کرد.

عربستان، قطر و برخی دیگر ازکشورهای عرب منطقه از جمله طرف‌هایی هستند که به کمک‌های مالی و تسلیحاتی به گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، داعش و جبهة النصرة در سوریه و عراق متهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *