هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی ؛ حضور پرشور مردم در مصلای تهران + تصاویر

خانه / پیشنهاد ویژه / هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی ؛ حضور پرشور مردم در مصلای تهران + تصاویر

مراسم پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه با حضور پرشور و منسجم اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی رحمة الله علیه تهران برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری فارس مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه صبح امروز شنبه 9 دی ماه پس از تلاوت قرآن کریم با حضور پرشور و منسجم اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی رحمة الله علیه تهران برگزار شد.

پیش از آغاز رسمی این مراسم هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و طلاب در مصلی حاضر شده بودند و شعارهایی در حمایت از ولایت‌فقیه از جمله «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

همچنین پس از قرائت سرود ملی کشورمان، گروه سرود بسیج دانش آموزی به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند.

مردم همچنین با شعارهایی مانند «مرگ بر منافق فتنه‌گر» و «منافق فتنه‌گر اعدام باید گردد» اقدامات ضدقانونی سران فتنه را محکوم کردند و از دستگاه قضایی کشور خواستند که به محکومیت سران فتنه و مجازات آنها رسیدگی کند.

اقشار مختلف مردم یاد حماسه‌آفرینی ملت ایران در از بین بردن فتنه 88 را گرامی داشتند و ضمن اعلام میثاق خود با ولایت با شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، بار دیگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.

*اعلام انزجار مردم از اپوزیسیون داخلی و خارجی

مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که حاوی فرمایشات اخیر امام خامنه ای است نسبت به اپوزیسیون‌های داخلی و خارجی اعلام انزجار کردند.

همچنین در این مراسم مستند «پرتگاه» با موضوع فتنه 88 و کلیپی از گزیده بیانات امام خامنه ای درباره وقایع سال 88 و اردوکشی خیابانی فتنه‌گران پخش و درخصوص پیامدهای منطقه‌ای فتنه 88 و اینکه فتنه کشور را به لبه پرتگاه برد، تأکید شد.

*مداحی سعید حدادیان و شعار «لبیک یاحسینن از سوی مردم

همزمان با طنین شعار «لبیک یا حسین» سعید حدادیان مداح اهل بیت پشت تریبون رفته و شروع به مداحی کرد.

«ما آتش طوفانیم دریای خروشانیم؛ تا روز قیامت ما بر عهد تو می‌مانیم»، «هیهات من الذله» و «در روز نه دی شد جلوه‌گر دست غیب خدا بر همگان، حافظ انقلاب ما باشد دعای حضرت صاحب زمان»، « فتنه یعنی شکاف فقر و غنا، دل ندادن به شکوه فقرا، حب جاه و مقام و مال و منال، دست تاراج سوی بیت المال» از جمله بندهای مداحی سعید حدادیان بود.

*تجلیل از مقام شامخ شهید حججی در مصلای تهران

همچنین در این مراسم از شهید مدافع حرم محسن حججی با بیت «یاد شهید سرجدا دل و میبره کرببلا» و زمزمه آن از سوی مردم از این شهید تجلیل شد.

مردم ولایی با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «خطر! کارگران بی کارند» نسبت به عدم تحقق وعده های دولت در بحث اشتغال اعلام هشدار کردند.

*حجت‌الاسلام محمودی: حساب مردم زجرکشیده و تهی‌دست را از منافقین جدا می‌دانیم

به گزارش فارس، همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران  طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه این مردم در 9 دی به خیابان آمدند چون به عاشورا و عزاداران توهین و مسجد لولاگر از سوی فتنه‌گران به آتش کشیده شد،‌اظهار داشت: مردم امروز هم آمدند تا به انگلیس، آمریکا و اسرائیل بگویند ما همان مردم نه دی هستیم و فریاد هیهات من الذله سر می‌دهیم.

وی افزود: آنها که فکر می‌کنند می‌توانند اتحاد مردم را خدشه‌دار کنند شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را بشنوند، ما حساب مردم زجرکشیده و تهی‌دست را از منافقین جدا می‌دانیم و مردم اجازه نخواهند داد دشمن علیه ملت به اهداف شومش برسد و تا این ملت زنده است فریاد مرگ بر آمریکا فراموش نخواهد شد.

به گزارش فارس، مراسم حماسه نهم دی‌ماه در حالی پس از گذشت 8 سال همچنان در حال برگزاری است که سران فتنه هنوز حاضر نشدند که از رفتار خود در مقابل ملت ایران عذرخواهی کنند؛ رفتاری که آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران روز گذشته آن را در تاریخ اسلام و ایران بی‌بدیل عنوان کرد.

آیت‌الله اراکی: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ایران دارد

در ادامه این مراسم آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در همایش بزرگ پاسداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران اظهار داشت: ما فرزندان مقاومت و ملتی هستیم که 40 سال ایثار کرده است، دشمن بداند که توطئه و فتنه‌انگیزی‌های او در اراده ملت خللی ایجاد نخواهد کرد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه ما دست فتنه را خوانده‌ایم و ما تجربه 1400 ساله مقاومت در برابر فتنه را داریم، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد تجربه‌های پیشین توطئه‌های دشمن تکرار شود و حسین ما در کربلا تنها بماند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب  افزود: ما فضای مجازی را اصلاح و با دشمن در عرصه فرهنگ و اقتصاد مبارزه خواهیم کرد و تا آخر مبارزه در مسیر انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ایران دارد و می‌خواهد از طریق فضای مجازی و مسائل اقتصادی فتنه جدیدی به ملت تحمیل کند اما ملت ما، ملت 9 دی است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: ما از دولت می‌خواهیم در رابطه با برقراری اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری نشان دهند چراکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و در این عرصه به جهاد اقتصادی نیازمندیم.

به گزارش فارس، همزمان با برگزاری هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران، قطعنامه تجمع نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ماه سال 1396 قرائت شد.

در بخشی از قطعنامه هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی آمده است: فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی 88 کودتای بین‌المللی برای براندازی جمهوری اسلامی بود و ازاین‌رو محاکمه سران فتنه بدیهی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است.

راهپیمایی مردم تهران پس از پایان هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی برگزار شد 

راهپیمایی مردم ولایی تهران پس از پایان هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی از مقصد مصلای تهران به سمت خیابان شهید بهشتی برگزار شد.

مردم با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «بسیجی می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»، «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد»، «فتنه‌گر اشرافی حیا کن مملکتو رها کن»، «فتنه‌گر حیاکن مملکتو رها کن»، «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل سعود خائن» از جریان فتنه و وابستگان بین‌المللی این جریان اعلام برائت کردند.

مردم همچنین خواستار این شدند که قوه قضائیه برای برخورد با مزدوران آمریکایی و مجازات سران فتنه اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *