هشدار امنیتی وزارت اطلاعات به شهروندان

هشدار امنیتی وزارت اطلاعات به شهروندان

خانه / پیشنهاد ویژه / هشدار امنیتی وزارت اطلاعات به شهروندان

وزارت اطلاعات برای حفظ و گسترش امنیت عمومی و حمایت از شهروندان ایران اسلامی در برابر خطرها و آسیب‌ پذیری‌ های امنیتی هشدار داد.

هشدار امنیتی وزارت اطلاعات به شهروندان

پایگاه اطلاع رسانی هیات: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات؛ هشدار‌های زیر بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی وزارت اطلاعات برای حفظ و گسترش امنیت عمومی و حمایت از شهروندان ایران اسلامی در برابر خطرات و آسیب پذیری‌های امنیتی طراحی شده و در آن، مهم ترین آگاهی‌های امنیتی و اطلاعاتی مورد نیاز شهروندان کشور اعم از کارمندان دولت و شهروندان عادی کشور تقدیم محضر هموطنان عزیز خواهد شد.

بر این اساس، مطالعه و آشنایی با این پیام‌های امنیتی، شهروندان عزیز این مرزو بوم را در برابر توطئه‌های دشمنان ایران زمین، آگاه و توانمند خواهد ساخت:

1) هوشیاری و حساسیت مردم نسبت به وقایع امنیتی، شکست توطئه‌های دشمنان این مرزو بوم کهن را در پی دارد.

2) امنیت ملی کشور در گرو مشارکت تک تک مردم ایران اسلامی در تأمین امنیت عمومی است.

3) هوشیاری و حساسیت در برخورد با افراد ناشناس و خودداری از ارائه اطلاعات محل خدمت، شغل و یا محل سکونت به افراد مشکوک، از اصول اولیه تامین امنیت عمومی است. ارائه اطلاعات به افراد ناشناس تنها بایستی بر اساس احراز هویت مجاز فرد ناشناس و ارائه مدرک شناسایی معتبر باشد.

4) امنیت پایدار و همه جانبه کشور، ضامن پیشرفته، توسعه و فردایی بهتر برای ما و فرزندان ماست. پس در ایجاد امنیت پایدار مشارکت فعال داشته باشیم.

5) هر نوع سوء استفاده از موقعیت شغلی، سوء استفاده از شغل دولتی محسوب شده و بر خلاف قانون است. مردم می‌توانند این تخلفات را به ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش نمایند.

6) آیا می‌دانید در اروپا، اتباع کشور‌های اروپایی در خیابان‌ها و حتی از پشت پنجره ها، هر گونه فعالیت مشکوک و یا تردد غیر عادی را به پلیس اطلاع می‌دهند و این فرهنگ امنیتی، از ویژگی‌های جامعه اروپائی محسوب می‌شود.

7) در تمام کشور‌های توسعه یافته، همکاری با پلیس و دستگاه امنیتی، یک فرهنگ عمومی است که برخاسته از احساس نیاز عمومی به امنیتی پایدار می‌باشد.

8) برای جامعه، نعمتی بالاتر و ارزشمند تر از “امنیت” وجود ندارد.

9) نگهداری مواد انفجاری، سلاح و تجهیزات نظامی سرد و گرم، علاوه بر مخاطرات جانی و مالی برای عزیزان شما، برخلاف قوانین کشور است.

10) اقدامات مامورین امنیتی با مجوز رسمی قانونی و قضایی انجام می‌گیرد، پس مراقب افراد کلاهبردار و سوء استفاده کنندگان از عناوین امنیتی و اطلاعاتی باشیم.

11) اگر مراجعه مشکوکی با نام مامورین اطلاعاتی به شما صورت گرفت، ضمن درخواست مدارک هویتی و مجوز قانونی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را فورا به شماره تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات اطلاع دهید.

هشدار امنیتی وزارت اطلاعات به شهروندان
هشدار امنیتی وزارت اطلاعات به شهروندان

12) هر نوع مراجعه اتباع بیگانه برای کسب اطلاعات شغلی یا عمومی را بلافاصله به تلفن 113 اطلاع دهید. بیگانگان نسبت به اطلاعات میهن عزیز ما نامحرم هستند.

13) اگر در محیط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را یافتید، مراتب را به تلفن 113 گزارش دهید و یا اسناد را به صندوق پستی 113 بیندازید.

14) به تلفن‌های مشکوک که سوالات غیر عادی می‌نمایند و اخبار ویژه‌ای را از شما می‌پرسند، اعتماد نکرده و موضوع را به تلفن 113 گزارش نمایید. دشمنان با استفاده از تماس‌های تلفنی به دنبال کسب اخبار مورد نیاز خود از کشور ما هستند.

15) آیا با قانون نگهداری و افشای اسناد محرمانه دولتی آشنا هستید؟

16) دشمنان در سفر‌های شما به خارج از کشور به دنبال برقراری ارتباط و دوستی با شما هستند. مراقب درخواست‌ها و دام‌های دشمن در این سفر‌ها باشیم.

17) در صورت مراجعه دشمن به شما و درخواست همکاری و ارئه خبر، در اولین فرصت مراتب را به ستاد خبری وزارت اطلاعات اطلاع دهید. این اقدام بیانگر میهن پرستی، سلامت و وفاداری شماست و وظیفه ما قدردانی از این میهن پرستی و صیانت از شماست.

18) کارمندان دوایر دولتی در تور فعالیت‌های جاسوسی دشمنان هستند، پس از افشای هر گونه اطلاعات و دسترسی خود به اسناد و اخبار محرمانه، حتی در نزد دوستان و اقوام نزدیک هم خودداری کنیم.

19) در مراجعه به سفارتخانه‌های بیگانه برای دریافت روادید و سایر امور مسافرتی، اطلاعات شغلی محرمانه را ارائه ندهید. در صورت اصرار بیگانگان، مراتب را به ستاد خبری وزارت اطلاعات اطلاع دهید.

20) پخش و تبلیغ شایعه‌های رادیو و تلویزیون‌های بیگانگان، همراهی با دشمنان میهن عزیزمان است، پس شایعه‌های دشمنان را بی اعتنا با شیم.

21) شایعه سازی بیگانگان فقط برای ایجاد اختلاف بین مسئولین و از بین بردن وحدت ملی ماست، شایعه‌ها را توطئه دشمنان این مرزو بوم بدانیم و آن‌ها را به دیگران منتقل نکنیم.

22) شایعات، امنیت روانی و فکری جامعه را به مخاطره انداخته و آسایش روحی مردم را مختل می‌کنند. شایعات را باور نکنیم و آن‌ها را هم تبلیغ نکنیم تا جامعه‌ای بانشاط و امیدوار به فردایی بهتر داشته باشیم

23) اتباع ایرانی در سفر‌های خارجی مورد حمایت نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در هر کشور خارجی هستند. اگر خواسته یا ناخواسته مرتکب هر گونه اشتباهی شدید بدون نگرانی و مطمئن به حمایت دولت جمهوری اسلامی، اسیر شانتاژ‌ها و فشار‌های مأمورین خارجی برای اجابت خواسته‌های غیر قانونی آن‌ها نشوید. بلافاصله درخواست تماس با مأمورین سفارت جمهوری اسلامی را نمائید تا با حضور آن‌ها مأمورین بیگانه، بر اساس قانون با شما برخورد کنند و مورد حمایت کشور خود قرار گیرید. اگر موفق به تماس با سفارت نشدید، در هنگام ورود به کشور، به ستاد خبری وزارت اطلاعات مراجعه و یا با تلفن 113 تماس بگیرید و ماجرا را شرح دهید. سر آغاز ورود به عرصه خیانت به میهن، تسلیم در برابر فشار‌ها و شانتاژ مأمورین کشور‌های بیگانه است. میهن پرستی و تسلیم نشدن در برابر این فشار‌ها و مطلع ساختن مأمورین سیاسی کشور از برخورد غیر قانونی بیگانگان، تقدیر و تشویق خدمتگزاران مردم در دولت را به دنبال دارد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *