هشدار روحانی معروف برای فتنه ۹۸!

خانه / تازه ها / هشدار روحانی معروف برای فتنه ۹۸!

هشدار روحانی معروف برای فتنه ۹۸!

آیین اختتامیه دور اول مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» عصر امروز با حضور غلامعلی حداد‌عادل، حجت‌الاسلام علی شیرازی، معصومه آباد، سعدالله زارعی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، لوریس چک‌ناواریان، حجت‌الاسلام زائری، صفار هرندی، حجت‌الاسلام امرودی، احمد مسجدجامعی، محسن مومنی‌شریف و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه نشر و فرهنگ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

فتنه بزرگ سال ۹۸، که زائری از آن هشدار داد

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در ادامه مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی «من زنده‌ام‌»،گفت:‌خداوند سنت‌هایی دارد که برای همه جاری است، فارغ از این که در کجا باشیم و به چه اعتقاد داشته باشیم، سنت‌های الهی جاری است.

یکی از سنت‌های الهی این است که هر کس روایت خود را ماندگار نکند باخته است، خداوند نیز اگر قرآن نداشت ماندگار نمی‌شد.

اگر غربت‌های نسل اول انقلاب نوشته نشود نیز ما خواهیم باخت، خانم آباد با نوشتن خاطرات خود اقدام تحسین‌برانگیزی انجام داده‌اند.

وی افزود: اگر بنیان‌های اساسی در جامعه تحکیم نشود ما نیز می‌بازیم و خانواده یکی از بنیان‌های جامعه است اگر به خانواده نمی‌رسیم می‌‌بازیم و با شعار جامعه را نمی‌شود حفظ کرد.

کسانی که امروز از فتنه حرف می‌زنند اگر حواس‌شان نباشد سال ۹۸ فتنه بزرگتری خواهیم داشت و با تلاش می‌توانیم از این فتنه پیشگیری کنیم هر کس تلاش کند موفق می‌شود و این سنت الهی است و جزو قوانین الهی به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید به خانواده برسیم

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: امروز خانواده از هر زمان دیگری در کشور بیشتر در معرض تهدید است.

اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را حفظ کنیم باید تعقل و تدبیر پیشه سازیم.

عده‌ای می‌خواهند برای حفظ انقلاب فقط خون بدهند ولی خون دادن مرحله آخر است اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید به خانواده برسیم.

وی هشدار داد: خطر تهدید خانواده تا پشت در خانه همه ما آمده است. گفتمان اسلام قوی است؟

بله، دلیلش اینکه در غرب امروز بی‌حجاب‌ها باحجاب می‌شوند همچنین گفتمان انقلاب اسلامی نیز از قوت بالایی بهره‌ می‌برد که دلیل آن انقلاب‌های مردمی در منطقه است اما حفظ امانت انقلاب و اسلام با شعار و تعارف نمی‌شود و برای حفظ آن باید کار کرد و برای تحکیم خانواده باید برنامه‌ریزی داشت.

رهبر انقلاب به اندازه ۱۰۰ وزارتخانه برای خانواده کار کرد

حجت‌الاسلام زائری گفت: رهبر انقلاب مثل همیشه باز هم و به تنهایی به اندازه ۱۰۰ سازمان و وزارتخانه برای خانواده کار کردند کار برای خانواده باید عبادت تلقی شود و عبارت «من خانواده‌ام را دوست دارم» باید ذکر شود.

روزی در این کشور مرگ بر آمریکا نوعی ذکر به حساب می‌آمد ولی امروز باید عبارت «من خانواده‌ام را دوست دارم» اینطور شود.

دلم می‌خواهد برنده شوم

در ادامه این مراسم غلامعلی حدادعادل ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مسابقه گفت: من از جمله کسانی هستم که توفیق مطالعه کتاب «من زنده‌ام» را داشته‌ام و در مسابقه نیز شرکت کرده‌ام و دلم می‌خواهد برنده هم شوم البته همه کسانی که کتاب «من زنده‌ام» را مطالعه کرده‌‌اند برنده شده‌اند.

وی افزود: این کتاب من را تحت تأثیر قرار داد «من زنده‌ام» داستان یک نفر نیست بلکه بیان روزگار یک نسل است که در زندگی یک نفر مجسم شده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه گفت: کسانی که انقلاب و دوران انقلاب را ندیده‌اند با خواندن این کتاب می‌توانند تصویری از نسل انقلاب ببینند.

به سبب زندگی هدف‌دار، مکتبی و پاک و توفیق نوشتن این کتاب به خانم آباد تبریک می‌گویم.

«من زنده‌ام» جزو سرمایه‌های ادبیات انقلاب است

حدادعادل در انتها گفت: این کتاب یک حرف از هزاران حرف ناگفته و ناشنیده انقلاب را به گوش نسل جوان رسانده است.

ادبیات فقط برای پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه ادبیات واقعی برای بیان حقایق است این کتاب جزو سرمایه‌‌های ادبیات فارسی و ادبیات انقلاب است و اگر اتفاقات آن سال ها در این کتاب بازگو نمی‌شد دیگر جایی مهلت بیان شدن پیدا نمی‌کرد و این کتاب اتفاقات آن روزگار را جاودانه کرده است.

سال ۵۷ سال تولد حقیقی همه ما است که ما به این جامعه تعلق داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *