هشدار علمای بحرین در بیانیه ای شدیداللحن نسبت به محاکمه ی آیت الله قاسم

خانه / مطالب و رویدادها / هشدار علمای بحرین در بیانیه ای شدیداللحن نسبت به محاکمه ی آیت الله قاسم

ملت به صراحت و با موضعی واحد و مستحکم آمادگی کامل خود را برای شهادت، جانفشانی و فدا شدن در دفاع از آیت الله قاسم رهبر دینی و ملی خود اعلام کردند و با آگاهی کامل اظهار کردند که دفاع از آیت الله قاسم در درجه اول دفاع از “مسئله دین” است که در طول تاریخ این کشور در معرض خطرناک ترین تهدید هاست

، علمای دینی بحرین امروز در یک بیانیه ای شدید اللحن خطاب به نظام فاسد آل خلیفه در خصوص ارتکاب هرگونه حماقتی در محاکمه روحانی مبارز آیت الله عیسی قاسم هشدار دادند.

در این بیانیه تاکید شده است: ملت با عزم راسخ ثابت کرده که آماده هرگونه جانفشانی در دفاع از رهبر و سمبل ملی و مذهبی اش می باشد. فاع تا پای جان از آیت الله عیسی قاسم پاسخ هر حماقتی ست که نظام مرتکب گردد، و به نظام آل خلیفه در این قضیه هشدار میدهیم.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ)

خداوند بزرگ را شاکریم که در دفاع از دین و احکام شریعت و اعتقادات الهی به ما نعمت شهادت را کرامت بخشید.

اتحاد و یکپارچگی و یکدلی مردم در حمایت از آیت الله قاسم و دفاع از دین، وطن، عزت، کرامت، آبرو و شرف خود را می ستاییم و می گوییم: با توکل بر خداوند متعال مژده پیروزی حتمی و نزدیک است. ما از تمامی اقشار ملت برای پاسخ به فریاد ها و خواسته های آگاهانه و  مردمی  در دفاع از آیت الله عیسی قاسم تا پای مرگ دعوت می کنیم.

* ملت به صراحت جانفشانی در دفاع از آیت الله قاسم را اعلام کردند

ملت به صراحت و با موضعی واحد و مستحکم آمادگی کامل خود را برای شهادت، جانفشانی و فدا شدن در دفاع از آیت الله قاسم رهبر دینی و ملی خود اعلام کردند و با آگاهی کامل اظهار کردند که دفاع از آیت الله قاسم در درجه اول دفاع از “مسئله دین” است که در طول تاریخ این کشور در معرض خطرناک ترین تهدید هاست؛ بزرگترین مذهب اسلامی این کشور مورد تهدید است، تهدیدی واقعی از طریق اقدامات عملی که تمام اجزای اساسی طایفه شیعیان بحرین در بر می گیرد. از جمله از احکام، قوانین، دادگاه ها، مجوزهای ظالمانه که به صراحت اعتقادات و فرائض و امور مذهب شیعه را هدف قرار می دهند، استفاده می شود.

اقدامات رژیم تهدیدی برای تکیه گاه پیروان اهل البیت علیهم السلام و استحکام حضور و وجود دینی آنان در کشور است و این همان چیزی است که مؤمن در مقابل آن کاری جز قیام برای خداوند نمی تواند بکند؛ اگرچه هزینه سنگین و قربانی گرانبها و ارزشمند بطلبد. دفاع تای پای مرگ از آیت الله عیسی قاسم که در رأس مسئله دینی است، پاسخی است شرعی و فقهی به هرگونه حماقتی که از سوی رژیم بحرین علیه ایشان صورت گیرد.

* نسبت به هرگونه اقدام فریبکارانه هشدار می دهیم

ما به رژیم نسبت به هرگونه اقدام مبهم یا فریبکارانه در این رابطه هشدار می دهیم؛ چراکه این موضوع به مرحله بسیار حساسی رسیده است و مانور دادن ها و ماجراجویی ها را تحمل نمی کند.

ما دوباره به رفتار عاقلانه و حفظ کشور از تمامی ناگواری ها و درنظر گرفتن مصحلت کشور از طریق پاسخ به خواسته های مردم، متوقف ساختن تجاوز به دین و توجه به راه حل های سیاسی دعوت می کنیم.

هم چنین از تمامی مردان و زنان مؤمن برای برپایی “نماز جعفر طیار” در شب دوشنبه برای طلب فرج و گشایش از خداوند متعال، دعوت می کنیم.

وحسبنا الله ونعم الوکیل

علمای بحرین

27جمادی الاولی 1438هـ

25 فوریه 2017 میلادی

7 اسفند 1395 ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *