هلاکت بیش از 160 داعشی در ساحل راست موصل

خانه / مطالب و رویدادها / هلاکت بیش از 160 داعشی در ساحل راست موصل

در عملیات نیروهای عراقی در محور غربی موصل بیش از 160 تروریست به هلاکت رسیدند.

هلاکت بیش از 160 داعشی در ساحل راست موصل/ قطع شدن مسیر ارتباطی داعش با مرز سوریه

پایگاه خبری معلومه: فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراق اعلام کرد: بیش از 160 تروریست داعش در عملیات نظامی نیروهای عراق در ساحل راست موصل به هلاکت رسیده اند و چندین منطقه و روستا از چنگ تروریست ها آزاد شده است.
مرکز فرماندهی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای لشکر نهم زرهی، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی به پیشروی خود در غرب موصل ادامه می دهند.
به گزارش این بیانیه، نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع مناطق و راه های محله جوسق و طیران را پاکسازی کردند و 25 بمب، 4مقر تروریستی، دو خمپاره انداز، دو موتورسیکلت، یک خودروی بمب گذاری شده، یک تانکر بمب گذاری شده، یک کارگاه بمب سازی و شماری سلاح را منهدم و 15 تروریست را به هلاکت رساندند.
همچنین نیروهای لشکر نهم زرهی و گردان مبارزاتی عباس بسیج مردمی 5 خودروی بمب گذاری شده، 45 بمب، 4 خمپاره انداز، 5 تونل ارتباطی تروریست ها داعش را در بلندی های عطشانه منهدم و 39 تروریست را به هلاکت رساندند.
در این بیانیه آمده است: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز 70 درصد از منطقه وادی حجر را پاکسازی کرده اند و عملیات پاکسازی را در محله منصور ادامه می دهند. این نیروها 6 خودروی بمب گذاری شده، 4 موتور سیکلت، 25 بمب، 3 خمپاره انداز و دو خودروی مسلح را منهدم کردند. همچنین 45 تروریست را هدف قرار دادند.
جنگنده های عراقی نیز 22 حمله هوایی به مواضع داعش در غرب موصل داشته که 53 تروریست در جریان آن به هلاکت رسیده و 2 خانه بمب گذاری شده، 2 خودروی بمب گذاری شده، 3 خمپاره انداز و دو خودروی مسلح منهدم شدند.
از سوی دیگر، کریم نوری، یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق تاکید کرد: بیشتر اهداف نیروهای عراقی در عملیات های خود در ساحل راست تاکنون محقق شده است و راه های ارتباطی تروریست های داعش در ساحل راست و تلعفر و مرز سوریه مسدود شده است.
وی گفت” نیروهای بسیج مردمی عراق در ششمین مرحله از عملیات خود در غرب موصل موفق بوده اند و راه ارتباطی تروریست ها با مرز سوریه را قطع کرده اند.
فرمانده بسیج مردمی افزود: گروه تروریستی داعش در وضع بسیار بدی به دلیل از دست دادن اکثر سرکرده های خود به سر می برد.
وی تاکید کرد: عملیات نیروهای بسیج مردمی هرگز متوقف نمی شود، زیرا هر توقفی اعطای فرصت به تروریست ها برای تقویت قوا و حملات انتحاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *