هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در «میدی»

خانه / مطالب و رویدادها / هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در «میدی»

پیشروی رزمندگان یمنی در عمق خاک سعودی، بازپس گیری مناطقی در جنوب تعز، هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در «میدی» و اعزام شمار زیادی از مزدوران تکفیری به همراه تجهیزات نظامی سنگین از عدن به باب‌المندب از جمله تحولات میدانی یمن است.

انتقال تجهیزات نظامی سنگین عربستان از عدن/ هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در «میدی»

«علی الهمذانی» یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی پس از آرامش نسبی 2 روزه در نوار مرزی با عربستان حملات خود به مواضع دشمن سعودی را از سر گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی با پیشروی بیش تر در محور جنوب شرقی نجران شماری از مزدورن آل سعود را به هلاکت رساندند.

این فرمانده یمنی با اشاره به تلاش مستمر رزمندگان یمنی برای ورود به عمق خاک سعودی گفت: نیروهای یمنی حمله جدیدی را طی ساعات آتی در نجران و جیزان آغاز خواهند کرد.

یورش رزمندگان یمنی به سایت راهبردی «شطیب» در نجران

پس از اینکه رزمندگان یمنی یک سال و نیم اخیر بارها پایگاه های نظامی سعودی را در هم کوبیدند  رژیم آل سعود اقدام به احداث پایگاه های نظامی جدید در خاک نجران کرد.

در عین حال رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی با ادامه حملات خود به مواضع سعودی مشرف به شهر نجران موفق شدند به سایت جدید الاحداث شطیب در شمال سایت الشبکه در نجران حمله کنند.

رزمندگان یمنی در جریان درگیری با نظامیان سعودی در این پایگاه شماری از آنها را کشته و زخمی کرده و در نهایت با تصرف این پایگاه تسلیحات و مهمات آن را به غنیمت گرفتند.

نیروهای یمنی مناطقی در جنوب استان تعز را بازپس گرفتند

«حسین الحوثی»، فرمانده یمنی خبر داد: نیروهای یمنی مناطقی در جنوب استان تعز را پس از درگیری های شدید با شبه نظامیان تروریست بازپس گرفتند.

وی با اشاره به ادامه عملیات نظامی در تعز افزود: نیروهای یمنی محله های مسکونی در جنوب استان تعز را تحت کنترل خود گرفتند.

الحوثی گفت: بزرگان قبایل یمنی در دیدار با قبایل ساحل غربی تعز ضمن بررسی اوضاع و تحولات میدانی بر حمایت خود از اهالی تعز در مبارزه با مزدوران و منافقین که با ارتکاب جرایم در حق ملت یمن مجری توطئه های بیگانگان هستند تاکید کردند .

فرمانده یمنی تاکید کرد: ساعت صفر آزادسازی هر وجب از خاک یمن آغاز شده است.

بزرگان قبایل ساحل غربی تعز نیز با بیان اینکه مرحله یکسره کردن کار تروریست ها در یمن فرا رسیده افزودند: وحدت قبایل یمنی برای رویارویی با همه نقشه های طراحی شده علیه یمن مهم و ضروری است.

از سوی دیگر یک منبع میدانی از سیطره ارتش و کمیته های انقلابی بر مدرسه الخلل و السائله در همجواری ارتفاعات الرضعه و رسیدن به ارتفاعات راهبردی الرضعه خبر داد.

این منبع افزود: در این درگیری ها ده ها نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی شده و به دنبال آن شاهد فرار جمعی دیگر مزدوران سعودی از پایگاه های همجوار بودیم.

پاکسازی بسیاری از مواضع منطقه الاقروض شهر المسراخ

رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی شماری از مواضع را در منطقه الاقروض در شهر المسراخ در تعز پاکسازی کردند.

یک منبع نظامی یمن تاکید کرد: ارتش و کمیته های انقلابی شماری از مواضع در منطقه الاقروض شهر المسراخ را هدف گرفته و آن را کاملا از وجود مزدوران سعودی و منافقین پاکسازی کردند.

از سوی دیگر رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی به سوی شهر جحملیه تعز را ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران دشمن سعودی در جریان پیشروی به سوی پیرامون جحملیه در تعز خبر دادند.

هلاکت 12 مزدور سعودی در میدی

أثیر ایهاب، یک فرمانده ارتش یمن نیز از درگیری های شدید نیروهای یمنی با شبه نظامیان تروریست و نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه میدی در استان حجه در شمال غرب یمن خبر داد.

وی با بیان اینکه این درگیری ها با هلاکت 12 مزدور سعودی همراه بود، افزود: نیروهای یمنی با تثبیت مواضع خود مانع هر گونه پیشروی میدانی مزدوران و نیروهای ائتلاف دشمن سعودی می شوند.

عملیات موفق کمین نیروهای یمنی علیه مزدوران سعودی در میدی

از سوی دیگر ارتش و کمیته های مردمی طی عملیات کمین در میدی در استان حجه ده ها مزدور سعودی را کشته و زخمی کرده و یک خودروی نظامی آنها را منهدم کردند.

یک مسئول نظامی یمن خبر داد: ائتلاف سعودی در طول آتش بس 48 ساعته اخیر در یمن، شمار زیادی از مزدوران خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین به جبهه باب المندب در جنوب غرب یمن اعزام کرد.

وی افزود: ائتلاف سعودی توپخانه، خودروهای زرهی، تانک و دیگر جنگ افزارهای خود را  به همراه جمعی بزرگی از نفرات شامل مزدوران و تکفیری ها را از پادگان صلاح الدین واقع در منطقه بریقه عدن به جبهه باب المندب در استان تعز فرستاده است.

رسانه های عربی و محلی خبر دادند قریب به سه هزار نفر از مزدوران ائتلاف سعودی طی هفته گذشته از جنوب یمن به عدن رسیدند آنها پس از گذراندن دوره های آموزش نظامی فشرده در اریتره از طریق دریا به جنوب یمن بازگشتند.

ارتش و کمیته های مردمی و جنگجویان قبایل یمن طی ماه های اخیر در ارتفاعات راهبردی کهبوب و ارتفاعات همجوار آن درگیری شدیدی با شبه نظامیان تروریست داشتند تا حلقه امنیتی در اطراف باب المندب ایجاد کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *