هلاکت 20 عضو القاعده در صنعا/ ۱۵۵مرتبه بمباران صعده/ سقوط هواپیمای سعودی در «حجه»

خانه / مطالب و رویدادها / هلاکت 20 عضو القاعده در صنعا/ ۱۵۵مرتبه بمباران صعده/ سقوط هواپیمای سعودی در «حجه»

حملات خمپاره‌ای مزدوران سعودی به مناطق مسکونی در تعز، ۱۵۵ مرتبه حمله به استان صعده، هلاکت تروریست‌های القاعده در جنوب صنعا و سرنگونی هواپیمای جاسوسی در میدی از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی یمن است

فرمانده کمیته‌های انقلابی «حسین الحوثی» یمن در گفت‌وگوی خبری با اشاره به حملات مزدوران سعودی به محله‌های مسکونی و مناطق حیاتی تعز گفت: نیروهای ائتلاف سعودی بیمارستان ارتش یمن را هدف گرفته و خسارات مالی به آن وارد کردند.

این فرمانده یمنی تصریح کرد: شبه نظامیان تروریست راه‌های کمک رسانی به بیمارستان‌های محاصره شده را مسدود کرده‌اند.

الحوثی گفت: به رغم حملات وحشیانه تروریست‌ها در استان تعز پیشروی نظامی ادامه دارد و عربستان به دنبال شکستن حلقه محاصره است اما رزمندگان ارتش و کمیته‌های انقلابی این طرح سعودی-آمریکایی را ناکام گذاشتند.

شهید و زخمی شدن شهروندان یمنی در حملات هوایی عربستان به صنعا

از سوی دیگر در ادامه حملات هوایی عربستان به استان صنعا، یک کارخانه و مناطقی پیرامون پایتخت بمباران شد.

یک منبع امنیتی یمن گفت: هواپیماهای سعودی در 2 حمله یک کارخانه سنگبری و یک کارخانه دیگر را در منطقه ذهبان هدف گرفتند که به تخریب کامل آنها و زخمی شدن شماری از شهروندان منجر شد

از سوی دیگر یک منبع وزارت بهداشت یمن خبر داد: در حملات هوایی به مناطق مسکونی در «ذهبان»، 4 تن که همگی زن و کودک بودند کشته شدند.

کشتزارهای الزندانی در منطقه بیت زاهر الخمیس شهر بنی الحارث هم توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شد.

یک مسئول محلی خبر داد: 2 حمله هوایی به نقیل العبس در مسیر حمام جارف به شهر بلاد الروس خسارات مالی زیادی به بار آورد.

حمله موشکی به پُلی در المحویت

نیروی هوایی ائتلاف سعودی پلی را در استان المحویت در شمال یمن بمباران کرد.

یک منبع امنیتی خبر داد نیروی هوایی عربستان 2 فروند موشک به پل لاحمه در منطقه القطاع در شهر المحویت شلیک کرد که یکی از آن 2 منفجر شده و خساراتی را به پل وارد کرد.

این مبنع افزود: در صورتی که موشک دوم هم عمل کرده بود صدها تن از مردم بی گناه به خاک و خون کشیده می‌شدند.

مناطق «مندبة» و «قلل الشیبانی» در صعدة 155 بار بمباران شدند

نیروی هوایی عربستان در یکصد و پنجاه و پنج حمله هوایی به مناطق مختلف صعده شماری از شهروندان از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده است.

این در حالی است که پنج کودک سعودی نیز بر اثر انفجار یک بمب خوشه‌ای به جای مانده از حملات پیشین عربستان کشته شدند.

این منبع امنیتی گفت: در حمله هوایی عربستان به خانه یکی از شهروندان در منطقه الطلح در شهر سحار یک شهروند زن یمنی کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند که حالشان وخیم است.

منزل یک شهروند دیگر یمنی در همین منطقه الطلح سحار هم بمباران شد.

منطقه کهلان در حومه شهر صعده نیز از دیگر اهداف حملات هوایی عربستان بود.

هلاکت 20 تروریست القاعده در جنوب صنعا

«عبدالله المطری»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: بیش از بیست تروریست القاعده در کمین ویژه نیروهای انصار الله در جنوب صنعا به هلاکت رسیدند.

وی با اشاره به تلاش ائتلاف سعودی برای از بین بردن کمربند امنیتی در استان صنعا گفت: از زمانی که شورای سیاسی یمن تشکیل شده عربستان به دنبال ناامن کردن استان صنعا است، اما در هم شکستن اراده یمن و نابودی خواست ملت یمن غیرممکن است.

جنگنده‌های سعودی گذرگاه مرزی علب را 6 بار با بمب‌های خوشه‌ای هدف گرفتند.

سرنگونی هواپیمای جاسوسی سعودی در «میدی»

در همین حال یک منبع نظامی یمن از سرنگونی هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی در منطقه مرزی حرض در استان حجه در شمال این کشور خبر داد.

این منبع گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در نزدیکی صحرای میدی یک هواپیمای شناسایی دشمن سعودی را سرنگون کردند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی با یک فروند موشک زلزال 3 محل تجمع نظامیان سعودی در گذرگاه الطول در جیزان را هدف گرفت.

در عسیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یک خودروی زرهی سعودی‌ها را در منطقه قلل الشیبانی منهدم کردند.

منبع نظامی یمن تصریح کرد: مواضع سعودی در الدخان، العبادیه و المعنق در تهامه جیزان نیز هدف آتش توپخانه ای نیروهای یمنی قرار گرفت.

در نجران نیز موشک‌های کاتیوشا توپخانه عربستان در غرب محدوق و انبارهای سلاح در پشت آن را هدف گرفت اما جنگنده‌های سعودی نیز مناطق الشبکه و الشرفه را 3 بار بمباران کردند.

ناکامی مزدوران سعودی برای پیشروی در الجوف

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی ضمن تامین امنیت مواضعی در استان الجوف با دفع حملات مزدوران سعودی برای پیشروی در این مناطق 24 تن از آنها را کشته یا زخمی کردند.

یک منبع امنیتی گفت:‌ یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی 4 موضع خود در «صفر الحنایا» و 3 موضع در «جبل حام» را کاملا ایمن ساخته و در جریان درگیری‌ها 6 تن از مزدوران سعودی را کشته و 10 تن دیگر زخمی کردند.

وی افزود: یک فرمانده مزدوران سعودی معروف به الروسی که از اهالی قبیله ال ذوی دهم بود در این درگیری‌ها به شدت زخمی شد.

این منبع امنیتی گفت: پس از اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی در سرکوب گروه‌های تروریستی آنها بار دیگر برای نفوذ به صفر الحنایا تلاش کردند اما ارتش و کمیته های مردمی با قدرت تمام حمله آنها را دفع کردند.

نیروی هوایی عربستان نیز مناطق حام و صفر الحنایا و الساقیه در مصلوب را بمباران کردند و سپس در آسمان شهرهای غیل، المطمه، خب و الشعف، المصلوب و المتون به پرواز درآمدند.

حملات هوایی عربستان در واکنش به پیروزی های ارتش و کمیته‌های مردمی در تامین امنیت مواضعی صورت گرفت که راه‌های کمک رسانی به تروریست‌ها را مسدود خواهد کرد.

مزدوران سعودی همچنین در حملات توپخانه‌ای ارتفاعات المقاطع و مواضع القبضه در جنوب غیل را هدف گرفتند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی نیز تلاش مزدوران سعودی به مناطق مذکور را که هدف بیش از 40 گلوله خمپاره قرار گرفته بود را دفع کردند.

مرکز شهر الغیل نیز هدف حملات توپخانه ای مزدوران سعودی بود.

هواپیماهای سعودی تا واپسین ساعات شب گذشته در آسمان مناطق درگیری در استان الجوف به پرواز درآمدند.

در استان مأرب نیز مزدوران ریاض قصد پیشروی به سوی العطیف در فرع العرقوب و المشجح را داشت اما یگان های ارتش و کمیته های مردمی آنها را وادار به عقب نشینی کرد.

یک منبع آگاه نیز خبر داد: تیم پزشکی هلال احمر اجساد بیش از 20 تن از مزدوران سعودی را در منطقه جنوب المقاطع در جنوب الغیل پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *