هلاکت 290 تروریست داعشی در جبهه های مختلف موصل

خانه / مطالب و رویدادها / هلاکت 290 تروریست داعشی در جبهه های مختلف موصل

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق اعلام کرد در ادامه عملیات نظامی برای آزادسازی موصل دست کم 290 تن از عناصر مسلح کشته، دهها تن زخمی و دهها خودروی زرهی و سلاح منهدم شدند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق روز گذشته 7 ژانویه 2017 در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش در محور شمالی به عملیات پاکسازی ساختمان های مسکونی ادامه می دهند و توانستند خسارات سنگینی به تروریست ها وارد کنند و دو خودروی بمب گذاری شده و نیز یک خودروی نظامی تک سرنشین را از بین ببرند و 26 تروریست را به هلاکت برسانند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای واحد مبارزه با تروریسم در محور شرقی ساحل سمت چپ موصل از دو جهت وارد عمل شدند، درشمال موفق شدند 3 خودروی بمب گذاری شده و یک خودروی زرهی تک سرنشین را منهدم کنند و بیش از 20 تروریست را از پای درآورند. آنها 3 هواپیمای هدایت شونده را نیز سرنگون کردند. در محور جنوب نیز یک خودروی بمب گذاری شده و یک خودروی نظامی تک سرنشین را واژگون کردند و 65 تروریست را به هلاکت رساندند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ افزود: نیروهای پلیس فدرال در محور جنوبی ساحل چپ موصل توانستند 6 خودروی بمب گذاری شده و نیز دو خودروی دیگر که حامل تروریستها بود، واژگون کنند و 135 تروریست را به هلاکت رساندند و 3هواپیمای هدایت شونده را سرنگون و 11 موتورسیکلت را واژگون کنند.

آنها با پشتیبانی جنگنده های ارتش یک مرکز فرماندهی وابسته به داعش در ساحل سمت چپ و نیز دو زندان و مرکز ارتباطات و مرکز اطلاع رسانی تروریستها را کشف کردند و دو خودروی بمب گذاری شده را منفجر کردند و 11 تروریست را به هلاکت رساندند.

در این بیانیه تاکید شد نیروهای پلیس فدرال همچنین در محور جنوب غربی توانستند با مقابله با حمله تروریست ها به روستای باخیره، یک خودروی بمب گذاری شده و نیز یک خودروی تک سرنشین را منهدم کنند و 20 تروریست را به هلاکت برسانند. نیروهای الحشد الشعبی در محور غربی نیز توانستند روستاهای سهل احمد، العسرج، مفیلکیه جنوبی در جنوب غربی تپه عبطه را آزاد سازند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ در این بیانیه آورده است: نیروی هوایی عراق شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند و برخی تجهیزات آنها را منهدم کرد و دو خودروی بمب گذاری شده در روستای علو در تلعفر و 3 مقر امنیتی و اطلاع رسانی داعش را منهدم کرد. جنگنده های ارتش همچنین توانستند شماری از تروریست ها را از پای درآورند و تجهیزات نظامی آنها را از بین ببرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *