همایش بزرگ رهروان زینبی در یزد + تصاویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / همایش بزرگ رهروان زینبی در یزد + تصاویر

رساندن پیام عاشورا؛ مهم‌ترین خدمت حضرت زینب (س) به جهانیان بود

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در پیام‌رسانی عاشورا گفت: اگر زینب کبری (س) آن خدمات ارزنده را به اسلام ارائه نمی‌داد، نهضت عاشورا بدون راهبر باقی می‌ماند و حقیقتاً کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

به گزارش خبرنگار پیروان عترت یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم تکیه‌ای» مسئول ستاد اعتکاف کشور در همایش بزرگ رهروان زینبی با بیان اینکه آموزه‌های نهضت امام حسین (ع) هیچ‌گاه تمامی ندارد، خاطرنشان کرد: شیعیان با فراگیری این آموزه‌ها می‌توانند راه زندگی درست را یافته و با مدد از آن به رستگاری برسند.

وی با بیان اینکه به مجلس امام حسین (ع) نمی‌آییم تا صرفاً گریه کنیم، حاجت بخواهیم، شفا بگیریم و یا شیر محبت به کودکانمان بنوشانیم، تصریح کرد: در مجلس عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنیم تا رزق معنوی و انسان‌ساز را به دل و روح ما پاکی می‌دهد از ائمه اطهار طلب کنیم.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) به‌شدت نسبت به امام حسین (ع) محبت داشتند، اذعان کرد: اگر شیعه هستیم نباید فقط به محرم و صفر اکتفا کنیم؛ باید در طول سال شدت محبت و به ائمه اطهار را بیان کنیم.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه اهل سنت برای حضرت زینب (س) قلم می‌زنند و از شئون آن بانوی بزرگ می‌نویسند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین الگو برای زن مسلمان اولاً حضرت زهرا (س) و بعد حضرت زینب کبری (س) است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) دلداده امام زمانشان بودند، گفت: این بانوی بزرگوار هنگام ازدواج با عبدالله دو شرط را عنوان می‌کنند؛ یکی آنکه با امام حسین (ع) به کربلا بروند و دیگری آنکه اجازه داشته باشند هر روز آن امام بزرگوار را زیارت کنند.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) با حضرت اباعبدالله (ع) همراه شدند و در این همراهی اطاعت محض داشتند، اظهار کرد: این بانوی بزرگ در سخت‌ترین شرایط اعتراضی نداشتند و تنها درصورتی‌که امام حسین (ع) مشورتی می‌خواستند ایشان پیشنهاد‌های خود را ارائه می‌کردند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اطاعت‌پذیری حضرت زینب (س) از امام معصوم تصریح کرد: این بانوی بزرگ بلافاصله پس از شهادت امام حسین (ع) به‌سوی حضرت سجاد (ع) شتافت و تحت امر ایشان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خدمت حضرت زینب (س)، پس از شهادت امام حسین (ع) هدایت و رهبری، حفاظت و مراقبت از اسراء، دلداری دادن به بازماندگان شهدا و نیز حفاظت از جان امام سجاد (ع) و رساندن پیام عاشورا و شهدای کربلا به گوش جهانیان بود، خاطرنشان کرد: اگر زینب کبری (س) آن خدمات ارزنده را به اسلام ارائه نمی‌داد، نهضت عاشورا، راهبری پس از شهادت سیدالشهدا نمی‌داشت و حقیقتاً کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

تکیه‌ای با اشاره به عفت و حیای حضرت زینب (س) گفت: به هنگامى که حضرت زینب (س) می‌خواستند به زیارت جد بزرگوارشان رسول خدا (ص) بروند، شبانه از خانه بیرون می‌رفتند، درحالی‌که حسن (ع) در سمت راست او و حسین (ع) در سمت چپ او و امیرالمؤمنین (ع) پیش رویشان راه می‌رفتند. هنگامی‌که به قبر شریف رسول خدا (ص) نزدیک می‌شدند، حضرت على (ع) جلو می‌رفتند و نور چراغ را کم می‌کردند تا نامحرمی ایشان را نبیند.

وی با بیان اینکه حبیب بن مظاهر بعد از عباس و علی‌اکبر (ع)، از اولین مدافعان حریم و حرم (ع) بود، اظهار کرد: حبیب بن مظاهر در بیعتی که با اصحاب داشتند عنوان کردند، «با من عهد کنید تا ما هستیم به بنی‌هاشم زخمی نرسد» و با این عهد به زینب کبری (س) تسلی بخشیدند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه حبیب بن مظاهر درس غیرت، شهامت و وفاداری را به تمام شیعیان عالم تا پایان دنیا داده است، ادامه داد: حبیب بن مظاهر در این صحنه به ما آموخت همیشه و در هر حال باید مدافعان حریم اهل‌بیت (ع) بود و لحظه‌ای در ادای دِین نسبت به این انوار مقدس الهی نباید کوتاهی کرد.

وی با اشاره به علاقه وافر رباب به امام حسین (ع) و همراهی او در سفر کربلا با امام (ع) اذعان کرد: حضرت رباب با اشک خود مظلومیت امام حسین (ع) را به عالمیان اعلام کردند.

تکیه‌ای ادامه داد: مقاتل معتبر نشان می‌دهد که رباب یک سال نزد قبر امام حسین (ع) در زیر آفتاب باقی مانده، اشک ریختند و بعد از آن به مدینه رفتند.

وی با اشاره به شدت تأثر اهل‌بیت (ع) از شهادت امام حسین (ع) و سیاه‌پوشی آنان به مدت 5 سال خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (ع) تا زمانی که قیام مختار رخ نداده بود، آرام نگرفتند. این مسئله ترسیم می‌کند که بانوان و نوامیس اهل‌بیت (ع) در برپایی پرچم امام حسین (ع) تأثیرگذار بودند.

همایش بزرگ رهروان زینبی به همت هیأت پیروان عترت، بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد و آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل یزد برگزار شد.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *