همایش جنگ نرم

خانه / استان ها / همایش جنگ نرم

همایش جنگ نرم به همت پایگاه مقاومت نبی اکرم صلی الله علیه و اله با همکاری هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ، همایش جنگ نرم با حضور مومن نسب، معاون پژوهشکده فضای مجازی کشور، معاون فرماندار و جمعی از بسیجیان، خانواده معظم شهداء و مردم فهیم شهرستان بافق در آستانه امزاده عبدا…(ع) بافق برگزار شد.

اخبار هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق
همایش جنگ نرم به همت پایگاه مقاومت نبی اکرم صلی الله علیه و اله با همکاری هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ، همایش جنگ نرم با حضور مومن نسب، معاون پژوهشکده فضای مجازی کشور، معاون فرماندار و جمعی از بسیجیان، خانواده معظم شهداء و مردم فهیم شهرستان بافق در آستانه امزاده عبدا…(ع) بافق برگزار شد.

مومن نسب ،عضو کمیته بین الملل شورای عالی فضای مجازی کشور در نشست «بررسی راهکارها و آسیب های فضای سایبری و شبکه های اجتماعی و موانع پیشرفت در فضای مجازی» اظهار کرد : جنگ نرم در یک جمله یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های افراد یک خانواده و در بعد وسیع تر افراد جامعه که نتیجه ای جز سقوط و تباهی ندارد
عضو کمیته بین المللی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اینترنت سالم باید چهار ویژگی کلی داشته باشد، اظهار داشت: این چهار ویژگی در قانون ما مطرح شده اما اجرا نشده است. ویژگی اول این است که اینترنت باید سالم باشد..
اما آمارها نشان می دهد که ۸۹ درصد از محتوای شبکه های تلفن همراه و اطلاعات دریافتی و ارسالی غیر اخلاقی است.
وی ادامه داد: ویژگی دوم این است که سرعت اینترنت براساس قانون باید بالا باشد. یعنی اینترنت با سرعت بالا باید در خدمت محتوای سالم باشد. اما واقعیت این است که در حال حاضر اینترنت سرعت مطلوب را ندارد چون با واسطه خریداری می کنیم و با همین سرعت نامطلوب در اختیار محتوای ناسالم است.
از نظر مومن نسب، ویژگی سوم این است که اینترنت باید امن باشد که به گفته وی بر اساس آمارها در یک ماه ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی از ایرانی ها سرقت شده که در دنیا بی سابقه است. این آمار نشان می دهد که ایران ناامن ترین فضای اینترنتی را از لحاظ امنیت دارد

چهارمین ویژگی این است که اینترنت باید ارزان باشد. اما واقعیت این است که قیمت اینترنت ما ۲ هزار برابر حد معمول است. تنها با کنترل و قانونمند کردن این چهار ویژگی می تواینم از مزایای یک اینترنت سالم بهره مند شویم. ما اولین کشور خاورمیانه بودیم که اینترنت را دریافت کردیم ولی به مرور زمان هرچه اینترنت پیشرفت کرد ما به عقب برگشتیم. چون نتوانستیم تولید کننده باشیم و در فضای مجازی حاکمیت خودمان را پیدا کنیم.
وی در ادامه به آسیب های اینترنت ناسالم اشاره کرد و گفت: آسیب های فضای مجازی و اینترنت ناسالم را می توان از لحاظ روانی، فکری و فرهنگی بررسی کرد. این آسیب ها در ۳ مرحله تسخیر افکار و اذهان، تسخیر دل و تغییر رفتار مشاهده می شود. تاثیرات این مراحل در قالب استرس، تنوع طلبی، تاثیر پذیری احساسی و جنسی، ترورهای هسته ای، طلاق های عاطفی، چند شریک گزینی، افت تحصیلی، دروغ و شایعه پراکنی و… ظاهر می شود. از بین تاثیرات شناخته شده، چند گزینه، بیشترین آسیب را به کانون خانواده تحمیل می کند تا آنجا که نتایج آمارها نشان می دهد ۶۸ درصد از طلاق های ثبت شده در ۱۵۰ کشور دنیا به دلیل ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف در شبکه های موبایلی اتفاق افتاده است.
مومن نسب با اشاره به لزوم آشنایی کاربران با ابعاد مختلف فضای مجازی گفت :  فضای مجازی بعد دیگری از زندگی حقیقی افراد را به خود اختصاص داده است :

. غربی ها به این بعد از زندگی شان، زندگی دوم می گویند. همه ابعاد زندگی حقیقی در فضای مجازی تعریف شده است که باید آنها را بشناسیم. همان طور که در زندگی حقیقی با مباحث تجارت و اقتصاد در ارتباط هستیم، در فضای مجازی هم مفاهیمی چون تجارت الکترونیک یا اقتصاد مجازی، هویت مجازی، فرهنگ مجازی، زمین مجازی و… مطرح شده است.
وی افزود: در واقع هر بعد دیگری از زندگی افراد، فضای مجازی نامیده می شود که ما در جمهوری اسلامی هم این تعریف را پذیرفته ایم. اسفند سال ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری تشکیل شورای عالی فضای مجازی را تصویب کردند. بسیاری از مسئولان کشور عضو شورای عالی فضای مجازی هستند، چون فضای مجازی درست مشابه فضای حقیقی ان قدر تنوع دارد که همه نهادهای کشور باید برای اداره و رهبری آن بسیج شوند تا حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی تعریف شود.

مومن نسب ،نبود ممنوعیت برای ورود کودکان به فضای مجازی را مهم ترین زمینه بروز آسیب های اجتماعی دانست و در این باره گفت ابزارهای جنگ نرم که به کانون خانواده اسیب می رساندتنوع بسیاری دارند.
نسل جدید گوشی های تلفن همراه، تبلت ها، کامپیوتر، انواع بازیها و کنسول های بازی از جمله پرکاربردترین ابزارهای جنگ نرم هستند. شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب و توییتر گروه دیگری از ابزارهای جنگ نرم محسوب می شوند
وی ادامه داد : همچنین رسانه های تعاملی بیماری های فراگیری هستند که به افراد و کانون خانواده آسیب جدی وارد می کنند. مهم ترین آسیبی که رسانه های تعاملی مانند فیسبوک به جامعه وارد می کنند به این دلیل است که در کشور ما عضویت در این فضاها محدودیت سنی ندارد. در حالی که در سال ۱۹۹۸ در آمریکا قانونی برای حمایت از کودکان در فضای مجازی تصویب شده است. اگر در آمریکا خانواده ای اجازه بدهد فرزند زیر ۱۸ سال وارد هر شبکه اجتماعی بشود، دادگاه به دلیل عدم صلاحیت والدین سرپرستی آن بچه را از خانواده می گیرد. اما می بینیم که در کشور ما حتی کودکان و نوجوانان هم به راحتی به این فضاها دسترسی دارند..

هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق

جنگ نرم3جنگ نرم2جنگ نرمجنگ نرم4جنگ نرم6جنگ نرم10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *