همایش رهروان زینبی در بهاباد برگزار شد

خانه / استان ها / همایش رهروان زینبی در بهاباد برگزار شد

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان ، همایش رهروان زینبی در شهرستان بهاباد برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان ، همایش رهروان زینبی در آرامگاه علامه ملا عبدالله بهابادی شهرستان بهاباد برگزار شد .

بانوان عزادار با اجتماع در این مکان مقدس ، در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند.

صدها نفر از بانوان عزادار این شهرستان  در حالی که فرزندان خود را به همراه داشتند ، همراه با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداخته و بر ادامه راه زینب کبری سلام الله علیها در زنده نگاه داشتن ارزش های قیام عاشورا تأکید کردند.

حجت الاسلام محمد علی اخوان امام جمعه موقت بهاباد در این همایش در سخنانی با تسلیت یام سوگواری سید و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ویاران باوفایش و گرامی داشت هفته دفاع مقدس به نقش حضرت زینب در دفاع از امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت :  حضرت زینب سلام الله علیها با ایستادگی ، مقاومت و افشاگری خود باعث شد تا واقعیت های روز عاشورا پنهان نماند و توطئه های فرهنگی دشمن نسبت به اهل بیت (ع) خنثی شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها نهایت صبر را در کربلا به نمایش گذاشته است، اضافه کرد: یکی از صفات الهی صبر است و ما باید برای نزدیک شدن به خدا آن را در خود تقویت کنیم.

اخوان با بیان اینکه بعد از عصر عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها علم را به دست گرفته و پیام نهضت حسینی را به همه جهان می‌رساند، گفت: متأسفانه حضرت زینب سلام الله علیها در عزاداری‌ها نگهداشته شده و ما از صبر ایشان در سبک زندگی استفاده نمی‌کنیم.

امام جمعه بهاباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس مختص یک روز و هفته نیست بلکه با لحظه لحظه تاریخ ما عجین شده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم بعث عراق با چراغ سبز و حمایت قدرت های جهان و بسیاری از کشورها، در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ را بر مردم ما تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری پیروز ملت ایران است گفت : روزهای حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه آفرینی ها و سلحشوری های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت است.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، الگویی برای جوامع حق طلب است افزود : الگوی هشت سال دفاع مقدس که بر مبنای فرهنگ عاشورا و اصول و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) استوار و رزمندگانی مومن، انقلابی، شجاع، شهادت‌طلب و مسلمان در برابر دشمن را معرفی کرده است، هم اینک در صحنه مقابله ملت‌های مسلمان منطقه در برابر تروریسم تکفیری و جنگ‌های نیابتی قدرت‌های استکباری و ارتجاع منطقه، جلوه‌های نوینی از قدرت و تاثیر خود را آشکار و موجبات حیرت جهانیان را برانگیخته است؛ این همان الگویی است که عاشورای حسینی را جاودانه و گفتمان انقلاب اسلامی را جهان گیر ساخته است.

انتهای پیام /

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *