همایش زنان عاشورایی دزفول

خانه / استان ها / همایش زنان عاشورایی دزفول

ایشان تاکید کردند که نهضت عاشورا بخاطر کوتاهی مسلمانان بوجود آمده چرا که فرصتی به دشمن داده شد و اکنون گریه ی ما بر کوتاهی امت اسلام است.

همزمان با عاشورای حسینی، همایش زنان عاشورایی به همت واحد خواهران پیروان عترت هیئت رزمندگان و عاشقان ثارا… شهرستان دزفول  در حسینیه ثارا… برگزارشد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن حجه الاسلام بهجت پور به بیان مطالبی در مورد مصائب اهل بیت پیامبر اکرم (ص) پرداختند، سپس نوای لبیک یا حسین(ع)  در حسینیه ثارا… طنین انداز شد.

ایشان با بیان شعر عاشورایی به تفسیر وقایع عاشورا پرداختند و بیان داشتند بعد از پیامبر اسلام (ص) جامعه به سمتی پیش رفت که کعب الاحبار یهودی برای ما نسخه پیچید تا جایی که اندیشه ی یهودی – مسیحی بخشی از اعتقادات مسلمانان شد؛ آنان مشاورین دستگاه حاکمیت شدند و به تدریج شمشیر گرفتند و انسانهای پاک و بصیر را یکی یکی از جامعه گرفتند.

ایشان تاکید کردند که نهضت عاشورا بخاطر کوتاهی مسلمانان بوجود آمده چرا که فرصتی به دشمن داده شد و اکنون گریه ی ما  بر کوتاهی امت اسلام است.

حجه الاسلام بهجت پور ادامه دادند در صبح عاشورا اوّل کسی که از خاندان پیامبرخدا (ص) آماده نبرد شد، حضرت علی اکبر(ع) بود. او شبیه ترین فرد به رسول خدا  و اوّل شهید آل ابوطالب در روز عاشورا بودند که خدمت پدر آمد و اذن میدان گرفت و امام اجازه دادند. امام حسین(ع) بعد از اینکه حضرت علی اکبر(ع) ازتشنگی شکایت کرد، انگشتر عقیق خود را دهان ایشان قرار دادند و سپس فرمودند :«پسرم! به میدان جنگ بازگرد، زیرا چه نزدیک است که ساعتی دیگر جدت پیامبر را ملاقات کنی و از دست او جامی از آب نوشیده وسیراب شوی، به گونه ای که دیگر هرگز تشنه نگردی».

در پایان مداح اهل بیت حاج سیّد محمّد صادقی به مرثیه خوانی و نوحه سرایی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *