همایش سه ساله های حسینی در شهرستان خشت

خانه / پیروان عترت / همایش سه ساله های حسینی در شهرستان خشت

همایش سه ساله های حسینی، روز شنبه 13 مهرماه در سراسر کشور  و تعدادی از کشور‌های جهان؛ و همچنین در بخش خشت، استان فارس با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام (پیروان عترت) یرگزار گردید.

همایش سه ساله های حسینی در خشت

 

*السلام علیک یا رقیه بنت الحسین علیه السلام*

        رقيه از «رقي» به معني بالا رفتن و ترقي گرفته شده است. گويا اين اسم لقب حضرت بوده و نام اصلی ايشان فاطمه بوده است؛ زيرا نام رقيه در شمار دختران امام حسين علیه السلام كمتر به چشم مي‏خورد و به اذعان برخی منابع، احتمال اينكه ايشان همان فاطمه بنت الحسين علیه السلام باشد، وجود دارد. در واقع، بعضی از فرزندان امام حسين علیه السلام دو اسم داشته‏  و امكان تشابه اسمی نيز در فرزندان ايشان وجود دارد. گذشته از اين، در تاريخ نيز دلايلی بر اثبات اين مدعا وجود دارد. چنانچه در كتب تاريخي آمده است: «در ميان كودكان امام حسين علیه السلام دختر كوچكی به نام فاطمه بود و چون امام حسين علیه السلام،مادر بزرگوارشان را بسيار دوست می ‏داشتند، هر فرزند دختری كه خدا به ايشان می ‏داد، نامش را فاطمه می‏ گذاشتند. همان گونه كه هرچه پسر داشتند، به احترام پدرشان امام علی علیه السلام، وي را علی می ناميدند». حضرت رقيه در واقعه عاشورا حدود سه يا چهار سال سن داشت كه بعد از شهادت امام حسينعلیه السلام و يارانش در عصر عاشورا به همراه ديگر زنان بنی هاشم توسط سپاه يزيد به اسيری رفت. به نقل از برخی منابع تاریخی در مورد شهادت حضرت رقيه سلام الله علیها آمده که: از درون خرابه‌های شام، صدای كودكی به گوش می رسيد. همه آنهايی كه در ميان اسرا بودند، خوب می دانستند كه اين صدای رقيه، دختر كوچك امام حسين علیه السلام است. او حالا از خواب بيدار شده بود و سراغ پدرش را می گرفت. يزيد دستور داد سر امام حسين علیه السلام را به دختر كوچك نشان دهند و او را ساكت كنند. اما وقتي حضرت رقيه سلام الله علیها و امام حسين علیه السلام ،باز هم به هم رسيدند، اتفاق جانسوزی افتاد.

مَن الَّذی ایتَمنی “بابایی

دیگه تو آغوشِ منی بابایی …

این همه جا رفتی دلت میومد

به دخترت سر نزنی بابایی ؟

کاشکی میشد بازم به روم بخندی

پلکایِ زخمیتُ دیگه نبندی

ببین لبم داره عجب شکافی

نمیشه مویِ سوخته رو ببافی

هر دفعه گفتم که بابامُ می خوام

بهم زدن یه سیلیِ اضافی

کاشکی فقط میزدنم بابایی

میون نامسلمونا حَرم رفت

اِنقده اونجا داد زدن سرم رفت

سوخت بابا چادری که خریدی برا تولدم

 

 

همایش سه ساله های حسینی، روز شنبه 13 مهرماه در سراسر کشور  و تعدادی از کشور‌های جهان؛ و همچنین این همایش در بخش خشت استان فارس با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام (پیروان عترت) یرگزار گردید. برنامه های اجرا شده در این مراسم:

  • تلاوت کلام الله مجید
  • سخنرانی
  • روضه خوانی، مداحی و سینه زنی
  • ویژه برنامه مجری تخصصی نوگلان “عمو ایمان”
  • قرائت میثاق نامه توسط نوگل حسینی “مریم سادات مساوات”
  • اهداء هدیه تبرکی به مادران و نوگلان عزیز
  • پذیرایی به سبک موکب اربعین (شربت، کیک، چای) و لقمه (نان و پنیر) برای نوگلان
  • نوشتن دلنوشته ی جامانده های اربعین بر روی پرچم راهی و زائر کربلا
  • همچنین برپایی سفره متبرک به نام مبارک دردانه حسین علیه السلام، حضرت رقیه سلام الله علیها پرچم گردانی

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *