همایش سه ساله های حسینی در کوهرنگ برگزار شد

خانه / استان ها / همایش سه ساله های حسینی در کوهرنگ برگزار شد

همزمان با پنجم صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها همایش سه ساله های حسینی با حضور پرشور کودکان و مادران کوهرنگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این همایش یکی از روحانیون چلگرد در جمع کودکان خردسال که به همراه مادران خود حضور داشتند به ابعاد شخصیت والای حضرت رقیه سلام الله علیها پرداخت.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی گفت:شناخت شخصیت و زندگینامه حضرت رقیه سلام الله علیها درس تکریم بزرگترها و گوش  به فرمان والدین بودن را به کودکان می آموزد.

وی تصریح افزود:رهروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باید از راه و منش الائمه اطهار علیهم السلام به خوبی بشناسند و در عمل به این مسیر الهی کوشا باشند.

حجت الاسلام سلیمانی به اهمیت پیروی از ولایت اشاره کرد و گفت: انسان مومن در در زندگی خود همیشه گوش به فرمان ولی امر است و با  بصیرت توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی به مراقبت از چشم، زنان و گوش اشاره کرد و افزود: برای سعادت مند شدن، انسان باید مراقبت کند که باچشم ، زبان و گوش خود گناه نکند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه کودکان ایران اسلامی نوگل هایی حسینی هستند که به امانت از سوی خداوند به والدین سپرده شده اند، تصریح کرد: والدین باید در تعلیم و تربیت کودکان منطبق با تعالیم و ارزش های اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم کوشا باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان فرهنگی کشور در حوزه تعلیم و تربیت، تاکید کرد: ملت بزرگ و انقلابی ایران  اسلامی همواره در تمامی فراز و نشیب ها تاریخ انقلاب پیوسته حامی و مدافع انقلاب اسلامی بوده است، ازاین رو باید مسئولان فرهنگی کشور در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این ملت بزرگ تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

این همایش با شکوهتر از سنوات گذشته با هدف فرهنگ سازی و اشاعه‎ فرهنگ عفاف و حجاب و الگو گیری از حضرت رقیه سلام الله علیها به ویژه برای پایبندی دختران خردسال به حجاب و عفاف به همت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرستان کوهرنگ برگزارشد.

آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه سلام الله علیها و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *