همایش “سیمای حیا” در دزفول

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / همایش “سیمای حیا” در دزفول

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و تأسیس واحد خواهران همایش “سیمای حیا” در دزفول برگزار شد.

همایش “سیمای حیا “به همت واحد خواهران پیروان عترت (ع) هیأت رزمندگان و عاشقان ثار الله شهرستان دزفول و با همکاری اداره آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، دبیرستان فرزانگان، در سالن آمفی تأتر شهید دکتر احمد سوداگر در موزه دفاع مقدس شهرستان دزفول برگزار شد.

میهمانان این برنامه خانواده های سرافراز شهیدان مدافع حرم :” شهید امیر علی هیودی (اولین  شهید مدافع حرم دزفول)، و نیز خانواده های شهید سیّد مجتبی ابوالقاسمی، شهید علیرضا حاجیوند قیاسی” و نیز دانش آموزان دبیرستان فرزانگان و مادران و مربیان  آنها بودند.

تلاوت قرآن با ترجمه آیات ( 54-56 ) سوره مائده توسط قاری محترم برادر عالمشاه، اجرای سرود ملّی، پخش کلیپ، اجرای سرود توسط ناشنوایان گروه سرود ” آوان” از  دبیرستان بوعلی، سخنرانی استاد حبیب الله سعد، مداحی مداح اهل بیت حاج رضا غیاسی،  اهدا لوح تقدیر به خانواده های محترم شهیدان مدافع حرم و اهدا لوح تقدیر به 8 نفر از خواهران فعال هیأتی و فرهنگی از بخشهای این آیین بود.

سخنران برنامه “استاد سعد” در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: دنیا در مدار بانوان و دختران می چرخد؛ سر سلسله ی تحولات در  همه ی ادوار و فرهنگها در طول تاریخ بشر، زنان بوده اند؛ این یک واقعیت غیر قابل انکار است که زنان در شکوفایی و یا انحراف یک جامعه نقش مهمی ایفا کرده اند و همواره تمدن ساز بوده اند.

ایشان در این  زمینه به سه نوع تفکر اشاره کردند:

 1- تفکر واپس گرا  2- تفکر لیبرال دمو کراسی  3- تفکر اسلامی

ایشان افزود: در تفکر واپس گرا، دختران را زنده به گور می کردند. بعد ازتابیدن نور اسلام  پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) به دختر عزّت داد و با آوردن قرآن کتاب روشنگر خط قرمزی بر این تفکرات کشید. ایشان دست دختر خود را می بوسید و به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) می فرمود :”فداه ابوها”

“استاد سعد” ادامه دادند: در مقابل تفکر” واپس گرا” که دختران را زنده به گور می کرد، تفکر   ” لیبرال دمو کراسی” به رهبری امریکا قرار گرفت، که در ظاهر اجازه فعالیت در اجتماع را به زنان داد ولی متأسفانه در این تفکر منحوس که توسط شبکه های فارسی زبان نیز ترویج می شود به نام آزادی زن از زن به عنوان تبلیغ کالا برای متکبران و مستکبران عالم استفاده می شود و با کمال تأسف می توان گفت: چقدر آزادی مظلوم است! 1400 سال قبل اسلام با این تفکرات به مقابله پرداخت ولی متأسفانه  در سال 2016 باز هم زنان را به نام اجتماعی شدن و مدرن شدن به نوعی دیگر زنده به گور می کنند. ایشان در ادامه به تفکر وهابیت در این زمینه اشاره کردند که  به زن حتی اجازه رانندگی هم نمی دهند.

 ایشان تأکید کردند در مقابل دو تفکر واپس گرا و لیبرال دموکراسی، “تفکر اسلامی” وجود دارد که حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب (سلام الله علیها) مشعل دار آن هستند. پایان بخش سخنان استاد سعد این حدیث شریف بود؛” امیر المؤمنین علی (علیه السلام) “می فرمایند: «عاقل ترین مردم با حیاترین آنهاست».

DSC09225  IMG_8976 IMG_8980 IMG_8984

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *