همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان بهاباد برگزار شد

خانه / استان ها / همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان بهاباد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ،همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه باعزاداری مادران و کودکان خردسال به یاد طفل شهید کربلا حضرت علی اصغر علیه السلام در حسینیه محمدآباد و مهدیه بهاباد برگزار و مادران در مظلومیت شیرخوار شش ماهه اباعبدالله الحسین علیه السلام گریستند.

مادران سوگوار با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان ‘یا حسین’ بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و شهدای کربلا پرداختند.

حضور شمار زیادی از طفلان در آغوش مادران خود و خواندن لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین علیه السلام صحنه‌هایی روحانی به این آیین بخشیده بود، در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر علیه السلام را به طور نمادین در بین جمعیت به حرکت در آوردند که حال و هوایی خاص به این مراسم داد.

حجت الاسلام حسین حاتمی یکی از روحانیون شهرستان در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی اصغر امام حسین علیه السلام نهضت عاشورا را احیا کننده دین مبین اسلام تصریح کرد و اظهار داشت :  حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با قیام خونین کربلا به مردم دنیا درس آزادگی داد که این درس بزرگ همواره الگوی ارزشمند در بیداری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: رساندن پیام مظلومیت امام حسین علیه السلام و کوچکترین رزمنده کربلا و تبیین پیام عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش جهانی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *