همایش مداحان و شعرای آیینی در شهرستان بروجن برگزار شد + تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / همایش مداحان و شعرای آیینی در شهرستان بروجن برگزار شد + تصویر

همایش مداحان و شعرای آیینی شهرستان بروجن در سالن اجتماعات سپاه ناحیه برگزار شد

همایش مداحان و شعرای آیینی شهرستان بروجن در سالن اجتماعات سپاه ناحیه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این همایش جانشین سردار فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام با گرامیداشت  و تبریک موالید دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای جامعه ستایشگری، توفیق خدمت به آستان مقدس اهلبیت علیهم‌السلام در کسوت ستایشگری و مداحی حضرات معصومین را مصداق زنده نگه داشتن فضایل انسانی و اخلاقی عنوان کرد .

سردار علی افضلی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و احیاء مجالس وعظ و خطابه و بیان سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دلهای مشتاق به ائمه هدی علیهم السلام بر سفره پر برکت سوق داده شده و این مجالس در حقیقت تجلی آشنایی با سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است.

 وی با اشاره به فرمایشات امامین انقلاب، بسیج و هیئات مذهبی را کانون جهاد تبیین خواند و گفت: رسالت این دو مجموعه برآمده از انقلاب اسلامی، رسالت سنگین و مهم بصیرت افزایی و مبارزه با زیاده خواهی نظام استکباری علیه کشور و مردم ایران اسلامی است .

سردار افضلی پیروزی نهایی جبهه حق به پرچمداری ایران اسلامی و جبهه استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا را از آن مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی دانست و گفت: تحقق وعده نصرت الهی در گرو افزایش معنویت و فرهنگ ایثار و استقامت و عدم سازش با دشمن است که برگزاری مجالس روضه و هیئات مذهبی در مناسبت‌های مذهبی و ملی در تقویت این فرهنگ کمک شایانی می کند.

سردار جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام رمز موفقیت هیئات مذهبی در هدایت قلوب مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان را همدلی و مودت دانست گفت : مجالس عزاداری و هیئات مذهبی صرفا برای حزن و اندوه و گریه بر مصایب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نیست بلکه مبارزه به مصادیق شمر زمان که نظام سلطه می‌باشد است .

سردار افضلی، جهاد تبیین در راستای مقابله با تهاجم رسانه ای دشمن را از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مداحان و هیئات مذهبی دانست و گفت: دادن امید به مردم، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی،نظامی، فرهنگی و … بیان توطئه های دشمنان علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی، همچنین   بیان حوادث تاریخی برای عبرت مردم را از رسالت های مهم هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین میبایست مستمر، هدفمند و با استفاده از همه ظرفیت‌های مداحان و هیئات مذهبی ‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به سیره حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ گفت: امام هشتم شیعیان۲۰ سال امامت را بر عهده داشتتند، بعد از شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و شروع دروه امامت امام رضا علیه السلام ، دستگاه سیاسی خلافت با بکار بستن همه سخت گیری ها و قتل و کشتار، از نفوذ فوق العاده و قدرت تشیع در عالم اسلامی مستأصل گشته بود.

سردار افضلی، ادامه داد: دستاورد تبیین حقیقت تشیع در سیره حضرت امام رضا علیه السلام این بود که شیعه به عنوان یک جریان اصیل اسلامی نه تنها بدون ترس و خفقان در سراسر جهان اسلام عرضه شد بلکه این عرضه در دستگاه خلافت نیز به رسمیت شناخته شد و این یک موقعیت فرهنگی و راهبردی برای شیعه بوده است بنحوی که احراز این موقعیت فرهنگی در تاریخ تشیع، اهل سنت و جریان های سیاسی آن و دستگاه حاکمه را به وحشت انداخت.

در این همایش که افزون بر ۱۵۰نفر از مداحان و شعرای آیینی شهرستان بروجن حضور داشتند، از خانواده معظم مداح شهید سید محمد میر صالحی شهید شاخص سازمان بسیج مداحان استان در سال ۱۴۰۱ تجلیل  شد، خیر مقدم گویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بروجن، ارائه گزارش مسئول بسیج مداحان شهرستان بروجن، شعر خوانی و مدیحه سرای در منزلت حضرت امام رضا علیه السلام و دهه ی کرامت  و اجرای سرود از دیگر برنامه های این همایش بود.

شایان ذکراست: پرچم گردانی پرچم متبرک حرم مطهر ثامن الحجج حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ به همراه نمک متبرکه و نیز همخوانی شعر زیبای ” ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم / تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت بر ندارم”  از برنامه های ویژه این همایش بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان:  حسینی و نعمت بحش

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *