همایش پیرغلامان، مداحان و شعرای آئینی استان سمنان در دامغان برگزار شد

خانه / مراسمات / تقویم مراسمات / تقویم مراسمات استان ها / همایش پیرغلامان، مداحان و شعرای آئینی استان سمنان در دامغان برگزار شد

همایش بزرگ پیرغلامان، مداحان و شعرای آئینی و مسئولان هیأت مذهبی استان سمنان به همت کانون بسیج مداحان این استان و شهرستان دامغان با همکاری هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد.

ind1ex

فرمانده سپاه ناحیه دامغان در این همایش که با حضور بیش از 500 نفر از پیرغلامان، مداحان، شعرای آیینی و مسؤولان هیأت مذهبی شهر‌های مختلف استان سمنان در مسجد امیر المؤمنین دامغان برگزار شد، اظهار داشت: مداحان و شعرای فعال در این عرصه ، مبلغان هنرمند ارزش‌های دینی و راویان دل سوخته مکتب درس آموز اهل بیت(ع) هستند.

سید محمد رضا حسینی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش، بصیرت افزایی را از ضروریات دوره‌های ویژه قشر مداحان و شعرا و فعالان هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: مردم دیندار ایران اسلامی در کنار منبر پرنور روحانیان و علما از کلام و نوای دلنشین مداحان تأثیر می‌پذیرند و اگر این قشر آگاهی لازم را از مسائل اعتقادی، تاریخی و اجتماعی و سیاسی داشته باشد منبع بصیرت افزایی در جامعه می‌شود.

192096_188

جاری شدن فرهنگ بسیجی بین مداحان عامل موفقیت است

رییس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان کشور نیز در این همایش با اشاره به لزوم جاری شدن فرهنگ بسیجی در بین مداحان، اظهار داشت: مداحان باید برای تأسی به فرهنگ بسیج این دو ویژگی یعنی اخلاص و صداقت را در نظر داشته باشند، همان‌طور که یک بسیجی برای کاری که انجام می‌دهد خودش را مطرح نمی‌کند و موقعیت و جایگاه برایش اهمیت ندارد و هر کاری از دستش برآید برای زنده نگه داشتن دین خدا انجام می‌دهد، مداحان نیز باید بدون توجه به مطرح شدن نام و سبک و هیئت خود بسیجی عمل کنند.

استاد یدالله بهتاش به تبیین زوایا و لازمه‌های موفقیت مداحان و فعالان هیأت مذهبی پرداخت و گفت: تمام کارهای انسان وقتی با ارزش و ماندنی می شود که دو ویژگی داشته باشد، خلوص و صداقت، کاری ماندنی می شود که خالص باشد و فقط برای خدا باشد، آن چیزی که به کارها ارزش می دهد اخلاص است.

این پیرغلام اهل بیت افزود: بهای اعمال انسان و ماندنی شدن کارها به خلوص نیت در انجام آنهاست، در حدیث آمده است که “الاعمال بالنیات” اخلاص در عمل مانند ویتامین و ارزش‌های غذایی در مواد خوراکی است، خلوص در عمل مانند عیار طلاست، هر چه عیار طلا بیشتر باشد ارزش آن بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم جاری شدن فرهنگ بسیجی در مداحی‌ها، تصریح کرد: مداحان باید برای تأسی به فرهنگ بسیج این دو ویژگی یعنی اخلاص و صداقت را در نظر داشته باشند، همان‌طور که یک بسیجی برای کاری که انجام می‌دهد خودش را مطرح نمی‌کند و موقعیت و جایگاه برایش اهمیت ندارد و هر کاری از دستش برآید برای زنده نگه داشتن دین خدا انجام می‌دهد، مداحان نیز باید بدون توجه به مطرح شدن نام و سبک و هیئت خود بسیجی عمل کنند.

بهتاش با تأکید بر ضرورت مطالعه و بصیرت افزایی، خطاب به مداحان گفت: خودمان را بسازیم و ترک گناه کنیم، مردم فقط به خواندن ما توجه نمی‌کنند بلکه رفتار و کردار مارا نیز الگو قرار می‌دهند، همان طور که خودمان را می‌سازیم باید به افراد خانواده هم توجه داشته باشیم که این مهم نیز برای مداحان ضروری است.

index.j11pg

عضویت 700 نفر در کانون بسیج مداحان استان سمنان

امیر حسین قنبری، دبیر همایش استانی پیرغلامان، مداحان، شعرای آئینی و مسئولان هیأت مذهبی استان سمنان نیز در حاشیه این همایش با اشاره به برگزاری این همایش به همت کانون بسیج مداحان این استان و شهرستان دامغان و هیئت رزمندگان اسلام استان سمنان گفت: تعالی فعالیت معنوی و حرفه‌ای مداحان، افزایش سطح آگاهی‌های این قشر، دستیابی به خط مشی مشخص و هدفمند هیأت، تبیین چالش‌ها و بررسی راهکار‌های موفقیت از اهداف اصلی این گردهمایی بوده است.

مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان دامغان با بیان اینکه کانون بسیج مداحان استان سمنان از سال 90 کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر700 مداح و شاعر آئینی عضو این رده بسیج هستند، افزود: کانون بسیج مداحان شهرستان دامغان 170عضو دارد و جذب و سازماندهی مداحان و شعرای آئینی و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی همواره از برنامه‌های این مجموعه است.

11index

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *