همزمان با سراسر کشور سوگواره احلی من العسل در چهارمحال و بختیاریبرگزار می شود

خانه / استان ها / همزمان با سراسر کشور سوگواره احلی من العسل در چهارمحال و بختیاریبرگزار می شود

%d8%a7%d8%ad%d9%84%db%8c7

سوگواره «احلی من العسل» در سالروز بزرگداشت حضرت قاسم‌(علیه السلام) به عنوان الگوی نوجوانان عاشورایی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد، فرارسیدن ایام حزن و ماتم و سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت و از برگزاری همایش بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره احلی من العسل در مرکز استان خبر داد.

کاظم احمدی افزود: این مراسم همزمان با سراسر کشور در روز 17 مهرماه برابر با ششم محرم الحرام در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد و این محفل معنوی بصورت متمرکز در مصلای امام خمینی)ره( شهرکرد از ساعت 10:30 تا 12:30 با حضور یک هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطة اوّل برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد افزود: در این مراسم نوجوانان عاشورایی از کلام نافذ حجت الاسلام حاج شیخ ابوالفضل احمدی و نوحه سرایی مداحان نوجوان بهره مند گردیده و نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده محترم ولی فقیه در استان اقامه خواهند نمود.

به گفته احمدی در سال 1394 شهرستان شهرکرد در بین مراکز استانها در برگزاری سوگواره احلی من العسل حایز رتبه برتر گردیده و مورد تقدیر معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام واقع گردید.

وی افزود: همایش امسال نیز توسط هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد با مشارکت حوزه های بسیج دانش آموزی نواحی یک و دو شهرکرد ، معاونت فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز استان برگزار خواهد شد و مراسم بصورت مستقیم از شبکه های دو خبر شما و شبکه استانی جهان بین پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سوگواره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور پاسداشت حماسه آفرینی های شهیدان نوجوان دشت کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام با هدف الگوگیری نسل آینده ساز ایران اسلامی از ائمه اطهار علیهم السلام برگزار خواهد شد.

احمدی یادآور شد: ” احلی من العسل” برگرفته از کلام شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم الحسن علیه السلام است، که در پاسخ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، نظر خود را درباره مرگ در راه خدا بیان نمود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *