همه مسلمانان شهادت امام حسین (علیه السلام) را محکوم می کنند

خانه / استان ها / همه مسلمانان شهادت امام حسین (علیه السلام) را محکوم می کنند

%d9%85%d9%88%d8%b3%d9%88%db%8c-%d8%aa%db%8c

حجت الاسلام سید ولی الله موسوی، گفت: محکوم کردن جنگ یزید و ابن زیاد با امام حسین علیه السلام فقط مختص شیعه نیست و اتفاق مسلمانان بر این عقیده هستند و یزید را نکوهش می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه تیپ44 قمر بنی هاشم علیه السلام در جمع رزمندگان اسلام این یگان با تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، دختر سه ساله امام حسین علیه السلام؛ گفت: هر سال که می گذرد حادثه عاشورا زنده تر می شود و در اربعین امام حسین علیه السلام بزرگترین اجتماع طول تاریخ اتفاق می افتد.

وی، گفت: این عشق و علاقه به شهدای واقعه کربلا از آن روست که امام حسین علیه السلام از روی اخلاص و برای رضای خدا قیام کردند.

وی افزود: بعد از واقعه کربلا همه مسلمانان جنگ یزید و ابن زیاد را با امام حسین علیه السلام محکوم کردند و این عقیده و نظر فقط مختص شیعه نیست.

حجت الاسلام موسوی گفت: اهل تسنن در خصوص واقعه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام دو نظر دارند که هر دو به محکوم کردن یزید و سپاه او تأکید دارد.

وی افزود: عده ای از اهل سنت قیام امام حسین را بر حق می دانند و عقیده دارند وقتی امام حسین علیه السلام با یزید بیعت کردند دیگر یزید نمی بایست با حضرت امام کاری داشته باشد و لذا قائلند که قاتلین امام حسین علیه السلام ملعون هستند و حتی مراسمات سوگواری دارند و همچنین عده ای از اهل سنت بر این نظرند که اگر کسی حاکم شد بقیه مردم مجبورند اطاعت کنند و امام حسین اشتباه کرد؛ ولی چون فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می باشند محترم هستند و کشتن ایشان اشتباه است.

وی در ادامه به دو نظر شیعیان نیز اشاره کرد و گفت: گروهی از شیعیان از جمله علامه حلی، سید موسی صدر، سید بن طاووس بر این باورند که قیام امام حسین علیه السلام برای رسیدن به شهادت و بخشش امت و رسیدن به فیض عظما بود و امام قیام کرد که گناهان امت بخشیده شود.

این کارشناس دینی، خاطرنشان کرد: گروهی نیز از جمله حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علامه فضل الله بر این باورند که امام حسین علیه السلام برای برپایی حکومت اسلامی قیام کردند و دلایل خود را دارند.

حجت الاسلام موسوی در انتها گفت: عده ای شبهه می کنند که چرا امام حسین علیه السلام برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، در حالی که مقدمات امر به معروف و نهی از منکر از جمله احتمال تاثیر گذاشتن بر مخاطب و نداشتن ضرر مالی و جانی فر اهم نبود؟. حضرت امام خمینی (ره) در جواب اینها می فرمایند: امام حسین علیه السلام اصل هدفش امر به معروف و نهی از منکر بود و این شرایط در امورات جزیی است؛ ولی در این مورد اصل و اساس اسلام در خطر بود و هیچکدام از شرایط در این جا صدق نمی کند و مهمترین کار امر به معروف و نهی از منکر است.

خاطر نشان می گردد: در ادامه این مراسم برنامه روضه خوانی و مدیحه سرایی توسط ذاکر اهل بیت برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *