هم کفویت تحصیلی

هم کفویت تحصیلی | دروازه ادراک متقابل

خانه / پیشنهاد ویژه / هم کفویت تحصیلی | دروازه ادراک متقابل

کفویت در مساله ازدواج بسیار مهم است و کفویت تحصیلی زن و شوهر از این قاعده مستثنی نیست، دختر و پسر در وهله اول در انتخاب همسر باید شرایط عمومی را دارا باشند و در مرحله بعد به ملاک های تخصصی توجه کنند.

هم کفویت تحصیلی – دروازه ادراک متقابل

هیات: هر یک از زن و مرد باید در حدی تحصیل کرده باشند که بتوانند معلوماتی در مورد تربیت فرزند کسب کنند. بسیاری از مواردی که باعث رشد هوشی کودک میشود نیاز به میزان مشخصی از سواد دارد. بهطور مثال پدر و مادر باید بتوانند برای کودک خود کتاب بخوانند، جواب سؤالات او را بدهند و…

بنابراین هنگام ازدواج به سطح تحصیلات و میزان معلومات همسر خود توجه کنید.

هم کفویت تحصیلی
هم کفویت تحصیلی

وجود هماهنگی و توافق بین زن و مرد باعث میشود تا محیط خانه به مکانی امن و راحت تبدیل شود. چنین محیطی نقش بسیار مهمی در پرورش هوشی کودک دارد. خانههای پر از جنجال و جنگ و دعوا سلامت روانی و احساس امنیت کودک را به خطر میاندازند، این موضوع سبب میشود که حتی اگر کودک تیزهوش هم باشد، نتواند از توانایی خود استفاده نماید.

علاوه بر این موضوع، در چنین خانوادههایی فرصت و حوصله کافی جهت تربیت فرزند، به خصوص پرورش هوش او، نمیباشد. بنابراین سعی کنید به گونهای ازدواج کنید که توافق و تفاهم متقابل بین شما برقرار باشد.

جهت ازدواج موفق به راهنمایی دیگران گوش دهید و از آنها مشورت بخواهید. مخصوصاً با والدین خود مشورت کنید. کتابهایی که در مورد ازدواج، انتخاب همسر، ویژگیهای همسر و… نوشته شدهاند را به دقت بخوانید.

در امر ازدواج عجله نکنید و به دقت تحقیق و بررسی نمایید. برای ازدواج موفق خود دعا کنید و به ائمه اطهار صلواتاللهعلیهماجمعین متوسل شوید.

منبع: شمیم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *