هیأت رزمندگان لیست انتخاباتی نمی دهد اما سکولار هم نیست

خانه / مطالب و رویدادها / هیأت رزمندگان لیست انتخاباتی نمی دهد اما سکولار هم نیست

مدیر هیئت رزمندگان اسلام گفت: این هیئت حزب نیست و از اول انقلاب تاکنون در هیچ انتخاباتی لیست نداده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چندی پیش پس از مصاحبه سعید حدادیان مبنی بر اینکه اگر اصول‌گرایان به وحدت نرسند مداحان لیست انتخاباتی می‌دهند، مطالبی از جانب رسانه‌های اصلاح‌طلب علیه مداحان و هیئت رزمندگان اسلام منتشر شد.

مداحی 1ِأ

در همین زمینه به گفت‌و‌گو با علی‌اکبر مداحی مدیر هیئت رزمندگان اسلام نشستیم که آن را در ادامه می‌خوانیم:

– نظر شما در مورد مطلب روزنامه اعتماد که سیاسی‌ترین هیئت مذهبی ایران هیئت رزمندگان اسلام است، چیست؟

اگر منظورشان کار حزبی است این هیئت حزب نیست از اول انقلاب تاکنون در هیچ انتخاباتی لیست نداده و به غیر از تبیین و تبلیغ معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری در مسائل انتخاباتی ورود نکرده است و در آینده هم وارد نمی‌شود و لیست نخواهد داد.

ولی اگر منظورشان هیئت غیرسکولار است بله ما به فرموده مقام معظم رهبری هیئت امام حسین(ع) سکولار نداریم. هرکس علاقمند به امام حسین(ع) است یعنی علاقمند به اسلام سیاسی، اسلام مجاهده، اسلام مقاتله، اسلام خون دادن، اسلام جان دادن است. اینکه در مجالس روضه یا هیئت مجالس ما نباید وارد مباحث اسلام سیاسی بشویم این را قبول نداریم.

-چون هیئت شما در انتخابات لیست نمی‌دهد مداحان هم نباید لیست بدهند؟

مداحان مثل سایر اقشار مردم آزاد هستند نظر خودشان را اعلام کنند البته اگر با هم هماهنگ و هم نظر باشند بهتر است که اکثراً این هماهنگی را با هم دارند ولی مداحان نظامی نیستند که حق ورود به انتخابات را نداشته باشند و حزب هم نیستند که فعالیت منسجم انتخاباتی داشته باشند ولی هر زمان احساس تکلیف نمایند در تعیین مصداق ممکن است ورود کنند.

-روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان (( لیست انتخاباتی مداحان)) مدعی شده هیأت رزمندگان اسلام و انصار حزب الله در دهه 70 سرآغاز شکل‌گیری جریان مداحان سیاسی شده، نظرتان چیست؟

بله، روزنامه اعتماد در دوم شهریور ماه مطلبی با این عنوان منتشر کرد؛ اگر منظورشان مداح انقلابی و غیر سکولار است هیأت آنرا رواج داده و ادامه می دهد ولی اگر منظور ورود در همه مسائل و جناح بندی های سیاسی است هیأت از ابتدای تشکیل تاکنون پرهیز داشته و هیأت متعلق به همه ی رزمندگان و اقشار مختلف مردم است به لحاظ عملکرد سیاسی با انصار حزب الله و بعضی  هیأت های دیگر حزب الله تهران عملکرد متفاوتی داشته و هیچگاه در انتخابات ها وارد مصادیق نشده است.

-چه اصولی در هیئت رزمندگان برای مداحان در نظر دارید؟

هیأت معتقد است آموزش و تربیت مداحان باید بر اساس تقوی و اخلاق ، تخصص در اصول و فنون مداحی و بصیرت سیاسی بهمراه ولایتمداری باشد و هر مداحی که فاقد یکی از اصول سه گانه فوق باشد کارآیی و اثر گذاری لازم را در جامعه ندارد و جلساتش دچار آسیب می شود.

– برای تحقق این مسئله برنامه‌ای هم برای آموزش مداحان دارید؟

برای مداحان نخبه و جوان بطور مجزا دو همایش سالیانه در مشهد مقدس داریم و اخیراً تشکیل مجمع الذاکرین هیأت رزمندگان اسلام در همه استانها از جمله فعالیت های آموزشی هیأت می باشد.

این مجمع با کلاس هفتگی آموزش مداحی در تهران از 8 مهرماه در فاطمیه بزرگ تهران در خیابان فاطمی شروع به کار می‌کند و استاد ثابت آن حاج سعید حدادیان است و از سایر اساتید بزرگوار و پیشکسوت نظیر آقایان حاج غلامرضا سازگار، حاج یدالله بهتاش، حاج ماشاالله عابدی، حاج حسین سازور، حاج محمد طاهری، حاج عباس دلجو و . . .   و یا اساتید بزرگوار روحانی در موضوع مقتل نظیر حجج اسلام آقایان شیخ علی ثمری، شیخ جعفر واضحی، شیخ محمد میرزا محمدی و … بعنوان استاد میهمان در هر هفته دعوت بعمل می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *