هیئت های مذهبی شور و شعور را در کنار هم ایجاد کنند

خانه / استان ها / هیئت های مذهبی شور و شعور را در کنار هم ایجاد کنند

حمیدرضا توسلی گفت: هیئت های مذهبی شور و شعور را باید در کنار هم ایجاد کنند.

رئیس کانون مداحان استان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد با اشاره به ثبت‌نام مداحان و هیئات مذهبی در سامانه طوبی اظهار کرد: جمع زیادی از مداحان  و شاعران آیینی استان در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

 مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان با بیان اینکه این ثبت‌نام موجب سامان دهی مداحان و شاعران آیینی می‌شود خاطرنشان کرد: مداحان استان در منصب های “پیرغلام” ، “ستایشگر استانی” ، “ذاکر” و “مداح” در سه سطح 1، 2 و 3 بر اساس امتیازات کسب شده در آزمون ها کتبی و شفاهی سازماندهی می شوند.

توسلی به جلسات و همایش مشترک مداحان و هیئات مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: همه ساله قبل از ماه محرم و صفر همایش استانی و شهرستانی برگزار و نیز گردهمایی و جلسات مختلف با حضور اساتید مطرح کشوری مدعو در طرح تقویت مبانی اعتقادی به استان ،تشکیل می شود.

 رئیس کانون مداحان استان در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته اردوی زیارتی، آموزشی ویژه هیئات مذهبی و مداحان استان برگزار شد که ۱۲۰ نفر برادر و خواهر از سطح  استان چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس اعزام شدند و دوره آموزشی ویژه آن‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در نظراست امسال هم پس از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اردوی زیارتی، آموزشی مشهد مقدس ویژه ۱۲۰ نفر از برادران و خواهران هیئات مذهبی و مداحان استان برگزار شود.

 مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان دیدار با ولی امر مسلمین جهان، اعزام پیشکسوتان به اجلاسیه پیرغلامان و دیدار مداحان، شاعران آیینی و مسئولین هیئات مذهبی با نماینده معزز ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد را از دیگر برنامه های اجرایی در طول سال عنوان کرد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، خیر مقدم گویی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ارائه گزارش رئیس کانون مداحان استان،شعرخوانی ،بیان نظرات،سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گلپایگانی نماینده ولی فقیه در استان و رونمایی از نمایشگاه عکس و پوستر هیئت انقلابی و مداح در طراز انقلاب از دیگر برنامه های این دیدار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *