هیات های مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم هستند

خانه / استان ها / هیات های مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم هستند

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام چهارمحال و بختیاری گفت: هیئات مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم هستند

حمیدرضاتوسلی،رئیس کانون مداحان استان، گفت:هیئات های مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم در مقابل هجمه های دشمنان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه مشترک شورای هیئت های مذهبی، کانون و بسیج مداحان و هیأت رزمندگان اسلام و پیروان عترت خواهران استان،در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی  استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزارشد.

دراین جلسه مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان با تبریک اعیادشعبانیه گفت: جامعه مداحان و هیئات مذهبی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم و مقابله با هجمه نرم دشمنان لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: بیش از 1350هیأت مذهبی و یکهراز مداح و شاعر آیینی برادر و خواهر در سطح استان در امر ترویج اسلام ناب و مقابله با جنگ نرم فعالیت دارند.

توسلی به برنامه ها و اجتماعات بزرگ درسطح استان اشاره کرد و افزود: چند سالی است با همکاری صمیمانه رسانه ملی در استان ومسئولین اجتماعات بزرگی در سراسراستان تشکیل  می شود که از جمله آنها اجتماعات روز های تاسوعا و عاشورا، شام غریبان ، اربعین  و… است.

جانشین قشر بسیج مداحان به برگزاری کلاس های آموزشی اشاره کرد و گفت: ضمن اعزام جمعی از مداحان و اعضاء شورای هیئات مذهبی استان به اردوهای زیارتی آموزشی قم و مشهد کلاس های آموزشی به همت بسیج و کانون مداحان استان از دوسال گذشته برای مداحان برادر ،خواهر بزرگسال  و نیز نوگلان حسینی با دعوت از اساتید مجرب برگزار می شود.

نماینده بنیاد دعبل استان، به بیمه مداحان و شاعران آیینی اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد دعبل خزاعی به عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه ای و تأمین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در سطح کشور است.

وی افزود: بیمه تکمیلی درمان مداحان و ستایشگران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام همواره یکی از اولویت های مسئولین بنیاد دعبل در کشور بوده است و پیشنهاد جدید بیمه تکمیلی درمان از نظر میزان تعهدات و حق بیمه،بسیار مناسب ارزیابی  شده و نسبت به نرخ اعلام شده سایر شرکت های بیمه ای تقریباً نیم بهاست.

توسلی گفت:با اطلاع رسانی انجام شده در سطح کشور و استان ،جمع کثیری از مداحان و شاعران آیینی برادر  اعم از بیمه شدگان بنیاد دعبل و غیر آن ثبت نام کردند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان به ثبت نام مداحان درسامانه طوبی اشاره کرد و افزود: به لطف خدا، اکثر مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی برادر و خواهر در سامانه طوبی ثبت نام کردند و درسطح کشور چهارمحال وبختیاری در این زمینه از استانها موفق بوده است. جانشین بسیج قشر مداحان استان ازعزیزانی که تاکنون موفق ثبت نام در سامانه طوبی نشدند در خواست کرد: با اسکن صفحه اول شناسنامه،کارت ملی، آخرین مدرک مقطع تحصیلی،عکس و مدارک مربوط به دوره های آموزشی گذارنده شده به سامانه طوبی با آدرس: tooba.tdm-ido.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام دراین سامانه اقدام نمایند.

وی به صدور کارت شناسایی مداحان اشاره کرد گفت:پس از ثبت نام و تأیید کانون مداحان و شاعران آیینی،بصورت متمرکز وهماهنگ باسراسرکشوربرای مداحان و شاعران آیینی واجدشرایط ، کارت شناسایی صادر خواهد شد.

توسلی دادمه داد: بسیاری از برادران و خواهران شاعر و مداح کارت شناسایی خود را تحویل گرفته اند.

وی ادامه داد:برادران و خواهران برای اطلاعات بیشتر می توانند به دفاترکانون مداحان وشاعران آیینی و یا کارشناسان تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

شایان ذکراست مداحان در دیداربا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، تعدادی از اعضای شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان و هیأت رزمندگان اسلام دیدگاه و دغدغه های خود را بیان کردند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجیدو خیر مقدم گویی حجت الاسلام میراحمدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و نیز بهره مندی از رهنمود های حجت الاسلام والمسلمین نکونام از دیگر برنامه ای این مراسم بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *