هیچ تفاوتی بین فتنه‌گران داخلی و خارجی نیست

خانه / استان ها / هیچ تفاوتی بین فتنه‌گران داخلی و خارجی نیست
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: دشمنان برای مجلس خبرگان رهبری خیز برداشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته وحدت و سالروز حماسه نهم دی‌ماه در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد،

دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،مخدوش کردن راه انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) را هدف اصلی دشمنان از فتنه افکنی‌ها از ابتدای شکل‌گیری اسلام تاکنون خواند و گفت: دشمنان در همه دوران‌ها با فتنه‌ افکنی‌های خود تلاش کردند که از راه انبیاء و اولیاء الهی تنها در جامعه یک ظاهر و شعار دیده شود و هیچ‌گونه مدیریت و سیاست‌گذاری و حاکمیتی از ناحیه فرستادگان الهی و اولیاء دینی بر جامعه وجود نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان انقلاب اسلامی ایران را پرچم‌دار حاکمیت سیاست اسلامی در جامعه دانست و گفت: تنها نظامی که توانست سیاست اسلامی را به عرصه و میدان عمل بیاورد و اسلام ناب را نه‌تنها در ایران بلکه در جهان موردتوجه قرار بدهد، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نکونام فاصله گرفتن از ولی خدا و حجت الهی را عامل و علت اصلی وقوع همه فتنه‌ها خواند و گفت: جامعه‌ای که عقلش خاموش گردد و چشم ظاهربین او بیدار شود قطعاً اسیر فتنه‌های دشمنان خواهد شد.

امام‌جمعه شهرکرد در ادامه به تدابیر و راهکارهای حضرت علی (علیه السلام) در مقابله با فتنه و فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع فتنه‌ها یکی از تدابیری است که در دوران فتنه باید به آن توجه ویژه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام توجه‌ دادن و بصیرت‌افزایی را یکی از رسالت‌های مهم روحانیون دانست و تأکید کرد: آگاه ساختن و توجه دادن مردم نسبت به توطئه‌ها و فتنه‌هایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند یکی از وظایف مهم جامعه روحانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اطاعت از ولایت و رهبری را تنها راه نجات از فتنه‌ها دانست و تصریح کرد: با نشستن در کشتی نجات اهل‌بیت عصمت و طهارت و اطاعت از ولایت‌فقیه و دوری کردن از امور پوچ و سیاسی بازی‌ها است که می‌توان از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن در امان بود؛ در غیر این صورت قطعاً در دام فتنه‌ها اسیر و هلاک خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نکونام اطاعت و تبعیت از ولایت‌فقیه اما همراه با اختلاف و تفرقه را درد بزرگ امروز کشور دانست و خاطرنشان کرد: درست است که گروه‌گرایی‌ها و حزب‌گرایی‌ها موجب ایجاد رقابت و زمینه‌ساز حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌شود اما آسیب‌ها و خطرات به مراتب بیشتری دارد که از شما می‌خواهم که در این جهت به مردم بصیرت و هوشیاری بدهید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: این که عده‌ای بروند به دنبال اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی به نام و شعار و نَه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی به معنای واقعی و راستین کلمه، این یک خطر جدی است و فتنه‌ها نیز از همین جا اوج می‌گیرید؛ بنابراین مردم باید مراقب باشند که درعرصه‌های حساس و سرنوشت ساز نباید گوش به حرف این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب و این دسته و آن دسته بدهند بلکه باید سخن حجت خدا و ولی پروردگار و نائب امام عصر را تنها نصب العین خود قرار بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام ایستادگی و مقاومت توأم با انصاف و عدالت در برابر فتنه‌ها را یکی دیگر از تدابیر امیرمؤمنان(علیه السلام) در مواجه با فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: ما نیز باید از این سیره و روش امام علی (علیه السلام) درس بگیریم و لحظه‌ای در برابر فتنه‌گران کوتاه نیایم و در برابر آن‌ها جدی باشیم.

امام‌جمعه شهرکرد نتیجه کوتاه آمدن در برابر فتنه‌گران و زورگویان را تَن دادان به خواسته‌های نامشروع آن‌ها دانست و تأکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید فرمودند ما هر چه در برابر زورگویی‌های دشمنان و فتنه‌گران کوتاه بیایم آن‌ها بیشتر به ما نزدیک خواهند شد و زیاده‌خواهی و باج‌خواهی‌های خود را زیادتر خواهند کرد؛ زیرا زورگویی روش و رویکرد همیشه فتنه‌گران بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه نباید تفاوتی بین فتنه‌گران داخلی و خارجی قائل شد تصریح کرد: فتنه گر، فتنه گر است و درس از خارج می‌گیرد و آن را در داخل عملیاتی می کند؛ طراحی در بیرون توسط اتاق فکر آن‌ها صورت می‌گیرد اما اجرای آن توسط وابستگان به دشمنان در داخل عملیاتی می‌شود، بنابراین خیلی نباید بین فتنه‌گران داخل و خارج تفاوت قائل شد چرا که همه آن‌ها یکی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: آن کسانی هم که به دنبال فتنه راه افتادن و نخواستند شاخص یعنی ولایت حق و ولایت‌فقیه را بپذیرند چه در داخل باشند و چه در خارج قطعاً فتنه گر، زیاده خواه و زورگو هستند و هیچ گاه دست از زیاده خواهی خود برنخواهند داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید در برابر فتنه‌گران محکم ایستاد و به زیاده‌خواهی‌های آن‌ها تَن نداد تصریح کرد: متأسفانه در اوج فتنه 88 مسامحه‌گرانی بودند که دیدن مواضع و خط امام (ره) کم رنگ شد و به امام توهین و جسارت شد اما در برابر این همه بی‌اخلاقی و نازیبایی نه نتها سکوت کردن و کوتاه آمدند بلکه بعدها با آنان مسامحه نیز کردند که همه این برخوردها نشان داد که فتنه و فتنه‌گران از کجا نشأت می‌گیرند.

رییس ستاد زکات استان با اشاره به این که امروز با یک عرصه عظیم از هجمه‌های دشمن مواجه هستیم خطاب به مسامحه‌گران گفت: مسامحه‌گران در این عرصه حساس دو راه پیش‌رو دارند، یا این که کوتاه بیایند و عقب نشینی کنند که نتیجه آن تحمیل ذلت و حقارت است و یا این که محکم و مقاوم در برابر دشمن ایستادگی کنند که نهایت این ایستادگی کشته شدن در راه خدا است که این هم عین غلبه و عزت خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: این دو انتخابات پیش رو به ویژه انتخابات خبرگان رهبری با سرنوشت نظام گره خورده‌اند چرا که امروز دشمنان بیش از گذشته برای مجلس خبرگان خیز برداشته‌اند.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه خبرگان آینده ما را باید انسان‌های شجاع، محکم و به دور از تسامح و تساهل شکل بدهند تصریح کرد: عناوین و سوابق افراد هیچ کدام معیار و ملاک برای انتخاب نیست بلکه معیار و ملاک اصلی انتخاب آن است که انسان یقین پیدا کند که این نامزد انتخابات، انسان مصمم و مقاوم در صیانت از ولایت‌فقیه و اهل موضع‌گیری صحیح است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام افتادن جایگاه ولایت‌فقیه در دسته‌بندی‌ها و بازیگری‌های سیاسی را آسیب و خطری بزرگ برای انقلاب و کشور خواندند و تصریح کردند: انقلاب را ولایت حفظ می‌کند؛ یعنی باید ولایت‌فقیه را محکم محافظت و صیانت کنیم تا به کشور آسیب نرسد و بدانیم و آگاه باشیم که با افتادن ولایت‌فقیه در دسته‌بندی‌های سیاسی کشور و انقلاب آسیب می‌بیند.

نشست ائمه جمعه و جماعات و روحانیون استان را از دریچه دوربین با هم مرور می کنیم…

عکاس: محمدمهدی توسلی

انتهای خبر/

گزارش تصویری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *