واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

خانه / پیشنهاد ویژه / واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

محسن فخری زاده دانشمند هسته ای كشورمان، عصر روز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیك، مورد سوءقصد قرار گرفت به شهادت رسید. بر همین اساس جمعی از مسئولان لشكری و كشوری از جمله سرلشكر باقری، محمدجواد ظریف، محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی و…در پیام ها و اطلاعیه های جداگانه ای به شهادت شهید فخری زاده واكنش نشان دادند.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

در پی ترور ناجوانمردانه ی دانشمند هسته ای کشور شهید دکتر محسن فخری زاده پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام واکنش تعدادی از مسئولین را به اطلاع شما می رساند:

سرلشكر باقری: انتقام سختی در انتظار عاملان ترور شهید فخری زاده است

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

سرلشكر پاسدار محمد باقری، رییس ستادكل نیروهای مسلح در پیامی شهادت دانشمند هسته ای كشورمان را تسلیت گفت كه متن آن به شرح زیر است:

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و كسانی كه در راه خدا كشته شده اند، هرگز كارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیكو می گرداند و در بهشتی كه برای آنان وصف كرده، ماوا می دهد».

بار دیگر تروریست های كوردل وابسته به استكبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یكی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی كشور را به شهادت رساندند.

شهید دكتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی كشور بود كه در طول دوران عمر بابركت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی كشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی كشور بود، اما دشمنان كوردل بدانند راهی را كه شهید فخری زاده ها آغاز كرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام كور هم بدانند كه انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریك و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم كل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همكاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

ظریف: نشانه هایی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده وجود دارد

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم در پیامی در توییتر نوشت كه نشانه هایی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیامی توییتری نوشت: «تروریست ها یكی از دانشمندان برجسته ایرانی را ترور كردند. این عمل بزدلانه كه شواهد جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می شود، نشان دهنده جنگ طلبی از سر بیچارگی مرتكبین آن است.»

ظریف در ادامه این پیام نوشت: «ایران از جامعه بین المللی، بویژه اتحادیه اروپا، میخواهد كه استانداردهای دوگانه شرم آور خود را خاتمه دهند و این عمل تروریستی را محكوم كنند.»

وزیر امور خارجه ایران دقایقی قبل نیز با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی و كوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست ها را به شدت محكوم كرد.

وزیر امور خارجه كشورمان شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم كل قوا حضرت آیت خامنه ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز كشورمان، همكاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریك و تسلیت گفت.

رئیس مجلس: امروز راه مماشات بسته است

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

محمدباقرقالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هم طی پیامی شهادت شهیدفخری زاده را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

وقوع حادثه تروریستی دانشمند برجسته، پرسابقه، مجاهد و نخبه دفاعی كشور شهید دكتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر چهره پلید و سرشار از كینه و خباثت رژیم صهیونیستی و استكبار جهانی نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران را آشكارتر ساخت.

دشمنان كوردل كه از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت و ایستادگی و همچنین رشد و پیشرفت فرزندان این ملت در تمامی عرصه های تكنولوژیك، هسته ای و نظامی عاجز و ناتوان گشته اند به این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب های انسانی و معیارهای بین المللی روی آورده اند كه هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه های نظامی، هسته ای، موشكی و غیره با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت.

میراث گرانبهایی كه شهید فخری زاده پس از سه دهه مجاهدت پرثمر و گرانبها در مرزهای دانش دفاعی از خود به جا گذاشت، و باعث برتری های راهبردی فراوان برای نظام اسلامی شد، همچون سرمایه ای سترگ در اختیار ماست و به عنوان یك اولویت فوری در تعمیق، توسعه و ایجاد جهش در آن خواهیم كوشید.

آحاد ملت قهرمان ایران در طول سال های گذشته ثابت كرده اند اینگونه تحركات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت و همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمانهای استكبارستیز و ضدیت با رژیم آدم كش صهیونیستی برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و كوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ است كه هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد كرد.

اینجانب ضمن عرض تبریك و تسلیت شهادت آقای محسن فخری زاده به مقام معظم رهبری، مردم قهرمان كشورمان و خانواده بزرگوار ایشان، از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه برای این شهید سرافراز و صبر برای بازماندگان ایشان به خصوص همسر مكرمۀ آن شهید سرافراز مسئلت می نمایم.

ترور شهید فخری زاده در آستانه دولت دموكرات ها در آمریكا به منظور زمینه سازی برای مذاكره است

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

فریدون عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم درباره ترور و شهادت محسن فخری زاده گفت: شهید فخری زاده از دوستان و از دانشمندان هسته ای و نخبه كشور بود كه متاسفانه به دست دشمنان انقلاب و اسلام ترور شد.

عباسی تاكید كرد: شهید فخری زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام و دانشگاه مالك اشتر و زمانی هم مسئول پژوهش های نوین دفاعی بود. این شهید از بهترین متخصصان صنعت هسته ای كشور بود و در زمینه آشكارسازی تابش های هسته ای فعالیت داشت.

این استاد دانشگاه اضافه كرد: بسیاری از مدیران و متخصصان صنعت هسته ای با شهید فخری زاده همكاری داشتند و ایشان یكی از مدیران بسیار قوی و خوب كشور بود.

عباسی ادامه داد: این شهید بزرگوار در پیشبرد برنامه های هسته ای ایران به عنوان یك مدیر برجسته انجام وظیفه كرد و در تمام زمینه ها در پشتیبانی از اقدامات هسته ای كشور و در غنی سازی و سایر مواردی كه در علم هسته ای موثر است ایشان كار كرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: این ترور در آستانه دهمین سال ترور بنده و شهید شهریاری بود؛ در سال ۸۷ دشمن تیم ترور برای ایشان فرستاده بود ولی با درایت نیروهای امنیتی خنثی شد، در این مدت دشمن برای ترور این شهید كار می كرد و وی را یك یكی از دانشمندان كلیدی در صنعت هسته ای می دانست و دشمنان حدود ۱۵ سال دنبال ترور ایشان بودند و به هر حال دست بر نمی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: این ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموكراتها در آمریكا انجام شد، دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جریانات داخلی به دنبال مذاكره بروند! این ترورها برای این است كه زمینه را برای مذاكره فراهم كنند و مسئولان را پای میز مذاكره بكشانند.

حجت الاسلام رستمی: ترور شهید فخری زاده نقشه دشمنان در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا كرد

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طی پیامی شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودكفایی، محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

عن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «خیر الناس من حبس نفْسه فی سبیل الله، یجاهد اعداءه و یلتمس الموت فی مصافّه»

خبر شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودكفایی، دكتر محسن فخری زاده رضوان الله علیه، سخت و جانكاه بود. آنچه كه امروز رخ داد، برگ دیگری از اسناد جنایت تروریسم دولتی است كه رژیم منحوس صهیونیستی با افتخار خودش را پرچم دار آن می داند.

این ترور، نقشه دشمنان مردم ایران در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا ساخت و بار دیگر ثابت كرد كه خونخواران صهیونیست و جنگ طلبان آمریكایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت كشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی كنند.

یقیناً قطار حركت كشور به سمت پیشرفت و فتح قله های افتخار علمی، متوقف نخواهد شد؛ جوانان دانشمندی كه همچون فخری زاده ها، علی محمدی ها، رضایی نژادها، احمدی روشن ها و شهریاری ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا علم، علم بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند كرد.

اینجانب شهادت این شهید عزیز را به خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده و همكاران ایشان و مردم شریف و شهید پرور ایران تبریك و تسلیت عرض می كنم و از خداوند متعال، علوّ درجات آن شهید فرزانه و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را خواستارم.

كانون دانشگاهیان و مجمع صنفی اساتید: ترور شهید فخری زاده نشان می دهد آزموده را نباید مجددا آزمود

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

كانون دانشگاهیان ایران اسلامی و مجمع صنفی اساتید كل كشور در بیانیه ای مشترك شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای كشورمان را تسلیت گفته و اعلام كردند: امیدواریم آنهایی كه هنوز خواب هستند یا خودشان را به خواب زده اند، بیدار شوند و بدانند دشمنان ما جز به نابودی این ملت فكر نمی كنند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

شهادت شهید فخری زاده یك بار دیگر حقیقت قرآنی كه در آیه ۱۲۰ سوره مباركه البقره فرمود: «وَلَن تَرضی عَنكَ الیَهودُ وَلَا النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم…» را ثابت كرد.

ما فكر می كنیم كه این شهادت ضمن اینكه حقیقتاً برای مردم ما بسیار سخت است كه در سوگ عزیزان شان، در این شرایط سخت اینگونه بنشینند اما می تواند نكات مهمی را برای ما ثابت كند. از جمله اینكه می گویند سالی كه نكوست از بهارش پیداست، یعنی بایدن و دموكرات ها هنوز روی كار نیامده اند نشان می دهند با چه شیطنت و غضبی نسبت به ملت ایران نگاه می كنند.

از سویی این ترور این حقیقت را هم روشن می كند كه دشمن می داند كه آنچه كه مایه فخر و مباهات این ملت است و آن چیزی كه می تواند بازدارنده باشد و عزت این كشور را حفظ كند بحث هسته ای و همچنین تكنولوژی پیشرفته و رشد در مسائل علمی است، لذا به نظر می رسد آنهایی كه فكر می كنند و در اوهام خودشان غرق هستند كه می شود با دشمن به راحتی مذاكره كرد و آنها هم تسلیم می شوند و تعبیرشان این است كه می شود فرصت ها را مغتنم بشماریم این خودش بهترین دلیل است كه آزموده را مجددا نباید آزمود.

كانون دانشگاهیان ایران اسلامی و همچنین مجمع صنفی اساتید كل كشور به صورت مشترك، این جنایت هولناك را با همه وجود محكوم می كنند و برای آن شهید بزرگوار بهترین درجات رفیع را از خدای متعال خواستارند و این ضایعه دردناك را به خانواده آن عزیز، به جامعه دانشگاهی و به ویژه به رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می كنند.

البته دشمنان به خوبی می دانند كه ملت ایران در واقع دریاست و با سبو سبو برداشتن تمام نخواهد شد. ملت ایران وصل به خدای متعال و به نیروی لایزال الهی است و اینها یك بار دیگر ما را به یاد آن سخن زیبای حضرت امام رحمة الله علیه بعد از شهادت شهید بهشتی و یاران عزیزش انداخت كه فرمودند: بكشید ما را ملت ما بیدارتر می شود.

امیدواریم كه خدای متعال كمك كند آنهایی كه هنوز خواب هستند یا خودشان را به خواب زده اند و دچار تغافل هستند بیدار شوند و بدانند كه این ملت دشمنانی دارد كه این دشمنان هرگز رضایت به اینكه این ملت در مسیر درست حركت كند، ندارند و جز به نابودی این ملت فكر نمی كنند پس این ملت باید با حول و قوه الهی با تمسك به وحدت، با تمسك به نیروی ذاتی درونی خودش و نیروی جوانان، عالمان و دانشمندان خودش این مسیر را طی كند.

تهدیداتی كه رئیس جمهور امریكا داشته نشان می دهد آنها تنها راهشان این حركت های ذلیلانه و زبونانه است كه با ترور پیش بروند.

مجامع بین المللی هم اگر راست می گویند باید وارد میدان شوند و چنین حركت هایی شنیع ای كه در مقابل قوانین حقوق بشری است و تروریسم واقعی رو ثابت می كند، موضع گیری كنند گرچه از آنها امیدی نیست و تقریبا همه شان در یك راستا است.

امیدواریم كه خدای متعال همانگونه كه در قرآن كریم فرموده این ضایع دردناك را انشالله برای ملت ایران جبران كند.

كانون دانشگاهیان ایران اسلامی یك بار دیگر ضمن محكوم كردن این جنایت درنده خویانه دشمن، برای خانواده این شهید عزیز صبر و عجر را مسئلت می كند و دانشگاهیان اعلام می كنند كه تا آخر در مسیر عالمان شهید، دانشمندان شهید و در راه انقلاب اسلامی و در مسیری كه شهدای عزیز ما كه با ریل گذاری امامین انقلاب گذاشته اند، انشاالله حركت خواهند كرد و انشاالله كه به سامان خواهد رسید و به آن هدف نهایی كه پیروزی حق بر باطل است با وعده ای كه خدای متعال داده با زنان و مردان مومنی كه چون پاره های آهن محكم ایستاده اند انشالله كه این مسیر طی خواهد شد.

سرلشكر موسوی: حق انتقام از دشمنان برای ایران محفوظ است

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

سرلشكر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در پی شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیامی صادر كرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت دكتر محسن فخری زاده، این مدیر خدوم و مخلص را به محضر فرماندهی معظم كل قوا، مردم شهید پرور و جامعه علمی و دفاعی كشور و وزیر محترم دفاع تبریك و تسلیت عرض می كنم.

 دشمنان كوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایتكارانه هرگز نمی توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح جویانه بازدارند و ترور شهید دكتر محسن فخری زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.

دست جنایكار آمریكا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین كوردل در این جنایت به وضوح و آشكارا دیده می شود و این اقدام زبونانه نزد ملت های آزاده جهان محكوم است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محكومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

* رئیس سابق مجلس: نخستین بار نیست كه استكبار كوردل دست به اقدامات بزدلانه می زند

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس در پی شهادت محسن فخری زاده در حادثه تروریستی پیام تسلیتی صادر كرد.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دشمن جاهل و شرور ملت ایران در اقدامی كور و ذلت بار یكی از دانشمندان هسته ای كشور، جناب آقای محسن فخری زاده را به شهادت رساند.

این نخستین بار نیست كه استكبار كوردل دست به این گونه اقدامات بزدلانه می زند. آنان می دانند با این شیوه های خباثت آمیز نمی توانند خللی در اراده مصمم ملت بزرگ ایران ایجاد كنند.

شهید محسن فخری زاده از دانشمندان خدوم و پژوهشگران برجسته در صحنه های علمی كشور بودند و به شهادت رساندن ایشان توسط دشمنان بیانگر عمق كینه آنان نسبت به فرزندان برومند ملت ایران است.

 اینجانب ضمن تسلیت این حادثه به مقام معظم رهبری، جامعه علمی كشور و مردم متدین ایران اسلامی و طلب صبر و شكیبایی برای خانواده این شهید عالی مقام، از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علودرجات را مسالت می كنم.

برنامه های وزارت دفاع در حوزه مقابله با كرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده انجام می شد

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

امیر سرتیپ امیرحاتمی هم در گفت وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات اقدام تروریستی علیه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: این حادثه تروریستی بعدازظهر امروز اتفاق افتاد كه دو نفر از محافظان محسن فخری زاده رئیس پژوهشگاه مجروح شدند و یك نفر از محافظان وی به شهادت رسید.

وزیر دفاع اظهار داشت: در این اقدام تروریستی محسن فخری زاده كه دچار جراحت شده بود پس از انتقال به بیمارستان شهید شد و تلاش های پزشكان نتوانست در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: در این حادثه تروریستی ابتدا یكی از تروریست ها اقدام به تیراندازی به خودروی شهید فخری زاده كرد و چند ثانیه بعد خودروی نیسان حامل مواد منفجره كه در نزدیكی خودروی شهید فخری زاده (حدود 15 تا 20 متری) شهید بود، منفجر شد.

امیرحاتمی خاطرنشان كرد: با توجه به شیوع ویروس كرونا در یك سال گذشته در كشور تلاش ها و اقدامات زیادی در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده در وزارت دفاع برای مقابله با ویروس كرونا صورت گرفت. همانطور كه مستحضر هستید مقابله با این ویروس ها نیز در حوزه كاری وزارت دفاع نیز هست و وزارت دفاع در این حوزه هم فعالیت و تلاش دارد.

وی در ادامه افزود: كارهای شهید فخری زاده در حوزه دفاعی كارهای بزرگ و پر ثمری بود؛ همچنین برنامه های وزارت دفاع در حوزه مقابله با كرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده و با مسئولیت وی انجام می شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن هر جایی كه برای ملت ایران گام موثری برداشته شود آنجا را هدف قرار می دهد.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

امیرعبداللهیان: ترور فخری زاده نشانگر تلاش محور آمریكایی  صهیونیستی برای تداوم ضربه پیشرفت علم است

حسین امیرعبداللهیان دستیارویژه رئیس مجلس در امور بین الملل هم در واكنشی درباره خبر ترور دكتر محسن فخری زاده، دانشمند كشورمان توییتی منتشر كرد.

متن توئیت دستیار ویژه رئیس مجلس به شرح زیر است:

«ترور دانشمند ایرانی، دكتر محسن فخری زاده كه سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش كشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریكایی  صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه برنمی دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است.»

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

بذرپاش: شهید فخری زاده در ساخت كیت تشخیص و پیشبرد واكسن ایرانی كرونا نقش مهمی داشت

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسابات كل كشور هم در صفحه توئیتر خود به ترور دانشمند هسته ای ایران توسط دشمنان كوردل جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد، واكنش نشان داد.

وی نوشت: یكی از دوستان شهید محسن فخری زاده كه خود در لیست ترور است، از نخبگی وی و تدارك سنگین تیم ترور گفت. علاوه بر تخصص دفاعی و هسته ای، در ساخت كیت تشخیص و پیشبرد واكسن ایرانی كرونا هم نقش مهمی داشت. مرگ دانشمندان ایرانی امسال آقا محسن عزیز در بستر حیف است. پیشرفت هسته ای پاسخی به این ترورهاست.

آغاز شناسایی عناصر ترور شهید فخری زاده توسط سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

حجت الاسلام سیدمحسن علوی وزیر اطلاعات هم در پی ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای كشورمان پیامی صادر كرد.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

متن پیام وزیر اطلاعات به شرح ذیل است:

پیام وزیر اطلاعات در پی شهادت دكتر محسن فخری زاده

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

شهادت مظلومانه رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، شهید والامقام دكتر محسن فخری زاده موجب تالم و تاسف گردید.

اینجانب از طرف خود و كاركنان خدوم وزارت اطلاعات شهادت آن مجاهد خستگی ناپذیر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده معظم شهید و ملّت شهیدپرور ایران اسلامی صمیمانه تبریك و تسلیت می گویم و از درگاه رب الشهداء همجواری با حضرت سیدالشهداء در رضوان برین و برای خانواده معظم شهید و بازماندگان، شكیبایی و تندرستی مسئلت می نمایم.

به آگاهی مردم عزیز و قدر شناس كشورمان می رساند سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز نموده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هدایت كنندگان جنایت كار خواهند گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی: شهادت شهید فخری زاده موجب بركات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد

 علی اكبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در پی شهادت محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع پیام تبریك و تسلیتی به امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صادر كرد.

متن این پیام به شرح زیر می باشد.

برادر ارجمند، جناب امیر حاتمی

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دكتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع كه سال های طولانی از عمر پربركت خویش را صرف مجاهدت و ارتقای توان دفاعی كشور كرد، موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه دردناك را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مجموعه وزارت دفاع، نیروهای مسلح و خانواده آن شهید بزرگوار تبریك و تسلیت عرض كرده و اطمینان دارم خون آن شهید كه از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی كشور بود، موجب بركات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

شهید فخری زاده هدف انفجار عقده های مزدوران آمریكا و صهیونیست ها قرار گرفت

محمدجواد حاج علی اكبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هم در پیامی شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای كشورمان را تبریك و تسلیت گفت.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

متن پیام رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به شرح زیر است:

بسم رب الشهداوالصدیقین

روح پاك دانشمند پارسا و گمنام، جناب آقای دكتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری های وزارت دفاع به یاران شهیدش پیوست.

این سردار پرافتخار، معلمی سخت كوش، استادی دانشور و مدیری توانمند بود و از پرچمداران علم نافع به شمار می رفت كه داشته های تجربیات میدان دفاع مقدس هشت ساله را با ره آوردهای نوین دانش به عرصۀخدمت و تلاش برای ملت بزرگ ایران آورده بود و همراه با یاران و شاگردانش دردانشگاه و صنعت، اقتدار ایران عزیز را به تراز مطلوب بازدارندگی فعال رسانده بود و آخرین جهاد علمی او تلاش برای كاهش آلام مردم عزیزمان در مقابله با بیماری كرونا بود.

استكبار جهانی و صهیونیسم خبیث، اكنون بیش ازهرزمان به نقاط قوت و قدرت ملت بزرگ ایران پی برده اند.

از این رو، نیروی انسانی كارآمد و مدیران توانمند و موثر، همواره هدف اول آماج ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه هستند. شهید سرافراز بازدارندگی علمی و دفاعی ایران اسلامی، این بار هدف انفجار عقده های مسموم و تیرهای انتقام مزدوران آمریكای جهانخوار و صهیونیستهای درمانده قرار گرفت و در عصر جمعه و ساعاتی كه به مولایش امام زمان علیه السلام تعلق داشت، باتنی مجروح و خونین، پس ازسالها چشم انتظاری برای شهادت، به آرزوی والایش رسید.

اینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه معزز ایران اسلامی، باقلبی آكنده از اندوه، شهادت این سردار دانشمند و مدیر توانا را به محضر حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و رهبر حكیم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران، بخصوص به یاران و همكاران و همسنگران داغدار و بالأخص به خانواده صبور و سرافراز و وابستگان و علاقمندان آن شهید عزیز، تبریك و تسلیت میگویم.

بدون تردید انتقام سخت و پشیمان كننده برای طراحان و مسببان و مباشران این واقعه دردناك مورد انتظار عموم ملت ایران اسلامی است و این امر محتوم محقق خواهد شد، ان شاءالله.

سرلشكر سلامی: انتقام از عاملان ترور شهید فخری زاده در دستور كار قرار گرفت

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

سردار سرلشكر پاسدار حسین سلامی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیامی در پی شهادت دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی محسن فخری زاده، با محكومیت شدید این جنایت عنوان كرد: اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای تداوم این مسیر پر شكوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد كرد و انتقام و مجازات سخت از عاملان آن در دستور كار قرار گرفته است.

 متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی دكتر محسن فخری زاده  رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی كشور و اساتید سرامد و نامدار دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و جامعه علمی ایران در جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی، تروریست و كودك كش صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی ، خانواده مكرم آن شهید، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همكاران و همسنگران وی تبریك و تسلیت عرض می نمایم.

بی شك مجاهدت ها و تلاش های ارزنده و غرور انگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه های راهبردی كشور و نیز عرصه مقابله با ویروس كرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام بخش تربیت یافتگان مكتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در دانشگاه ها و مراكز عالی علم و فن آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت های شگفت آور دیگر در آینده پیش رو خواهد بود.

دشمنان كوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شكوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد كرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور كار قرار گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

معاون پارلمانی رئیس جمهور: ایران و انقلاب با ریخته شدن خون دانشمندان كشورمان پابرجاتر می ماند

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور هم در پیامی شهادت محسن فخری زاده از دانشمندان كشور را تسلیت گفت.

متن پیام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ترور كور و ناجوانمردانه دانشمند برجسته كشورمان شهید دكتر محسن فخری زاده نشان از زبونی و خاری دشمنان قسم خورده كشور عزیزمان ایران است و این گونه اقدامات نشان داد كه ایران بزرگ و انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون شهیدان و دانشمندان عزیز كشورمان روز به روز پابرجاتر و استوارتر خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و همچنین خانواده معزز آن شهید دانشمند و والامقام تسلیت عرض نموده، ازخداوند سبحان جل و اعلا برای شهید سرافراز رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم.

بار دیگر تروریست های وابسته به صهیونیست ها یكی از دانشمندان دفاعی ایران را به شهادت رساندند

شورای نگهبان هم در پیامی شهادت دانشمند هسته ای كشورمان را تسلیت گفت.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بار دیگر تروریست های مزدور و كوردل وابسته به بیگانگان و رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی كه چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند، یكی از دانشمندان دفاعی این مرز و بوم را به شهادت رساندند.

دست جنایتكارانه دشمنان انقلاب اسلامی با هدف ضربه زدن به حركت و جهاد علمی، ره به جایی نخواهد برد و بی گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان كشور، این انگیزۀخباثت آلود را ناكام گذاشته و راه شهید دكتر محسن فخری زاده ادامه خواهد یافت.

شورای نگهبان ضمن تبریك و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، همسنگران و همكاران ایشان، علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می نماید.

ترور شهید فخری زاده نیازمند پاسخی قاطع و سریع است

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

همچنین عباسعلی كدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی مطلبی در صفحه شخصی خود در این باره تصریح كرد: ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته ای توسط عوامل جنایت كار صهیونیست ها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است.

ضمن اینكه برای پایان بخشیدن به اینگونه جنایتها، لازم است موضوع از طریق مجامع بین المللی پیگیری شود تا علاوه بر مجازات عاملان، از وقوع جنایت های احتمالی آینده پیشگیری گردد.

دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی با سرعت عوامل ترور شهید فخری زاده را شناسایی كنند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور هم با صدور پیامی شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح را تسلیت گفت

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

وی تصریح كرد: بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و كوردلانه محكوم به شكست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه های دفاعی كه تامین كننده مصالح و امنیت ملی كشورمان است، وارد نمی كند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه مدیر متعهد و دانشمند جناب آقای دكتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست های جنایتكار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران، همكاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بستگان به ویژه خانواده ارجمند این شهید بزرگوار تسلیت می گویم.

بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و كوردلانه محكوم به شكست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه های دفاعی كه تامین كننده مصالح و امنیت ملی كشورمان است، وارد نمی كند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

لازم است دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ذی ربط با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل این ترور جنایت آمیز اقدام و نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند.

از خداوند متعال برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیاء الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

شهید فخری زاده آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشته است

آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی شهادت محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

متن كامل پیام تسلیت آیت الله صادق آملی لاریجانی به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

شهادت دكتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی ترور مذبوحانه عوامل استكبار جهانی موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب گردید.

شهید بزرگوار ما از دانشمندان صنعت دفاعی كشور با سابقه موثر و طولانی در ارتقای توانایی های دفاعی كشور بوده و در این راه آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشته است.

شهادت این دانشمند گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت شریف ایران، دوستان و همكاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

آمران جنایت ترور شهید فخری زاده در كاخ روسیاهی تاریخ نشسته اند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با صدور پیامی شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده را تبریك و تسلیت گفت.

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

متن پیام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

ترور استاد برجسته دانشگاه و مدیر خدوم عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی كشور، دانشمند شهید محسن فخری زاده را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و قهرمان ایران تبریك و تسلیت می گویم.

شهید فخری زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود كه بدخواهان و دشمنان را از رشد خیره كننده علم و فناوری این مرزوبوم پرگهر به لرزه انداخته بود. هر شهیدی كه بر زمین بیافتد، دهها قهرمان دیگر از این خاك برمی خیزند.

راه فخری زاده، طهرانی مقدم و قاسم سلیمانی ادامه دارد و جوانان عزیز ایران، در مسیر تداوم موفقیت های علمی و فناوری گام برمی دارند و قله های عزت، سربلندی و قدرت را به زیر پا می آورند.

آمران این جنایت، در كاخ روسیاهی تاریخ نشسته اند كه از خانه عنكبوت سست تر است.

خروش انقلابی ما به زودی آمران و عاملان این جنایت و تك تك آن تارنشینان روسیاه تاریخ را با سیلی انتقام سخت از سریر قدرت پایین می كشد و زلزال سهمگین و ابابیل فولادین اقتدار ملت ایران دیریازود بر آنها فرود خواهد آمد و به فضل الهی هیچ مانعی نخواهد توانست ملت عزیز و سربلند ایران را از راه رشد و تعالی و قوی شدن بازدارد.

نایب رئیس مجلس: ترور شهیدفخری زاده نتیجه اقدامات جریان غرب گرا است

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم طی پیامی شهادت محسن فخری زاده یكی از دانشمندان كشور را تبریك و تسلیت گفت.

مشروح پیام به شرح زیر است:

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

شهادت جانسوز و جانگداز محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان صنعت هسته ای كشور را تبریك و تسلیت عرض می نمایم.

دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باید بدانند و بارها تجربه هم كسب كرده باشند كه با اقدامات تروریستی آنها مسئولان كشور در راه خدمت به كشور و مردم از هیچ تلاش و كوششی عقب نشینی نخواهند كرد و اینگونه اقدامات مذبوحانه و وقیحانه تروریستی نه تنها اراده ملت بزرگ ایران را ضعیف تر نمی كند بلكه اراده و تصمیم مردم و مسئولان را برای ادامه راه خود محكم تر خواهد كرد و قدم ها استوارتر می شود؛ همانطور كه امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند: «با ریختن خون عزیزان ما، تایید شد انقلاب ما. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می كند. بكُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. »

ترور دانشمندان و بزرگان علمی و تحقیقاتی كشور نه تنها در روند رشد و پیشرفت كشور تاثیری نخواهد داشت بلكه انگیزه ها را برای سرعت بخشی به انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی در زمینه های موشكی و هسته ای را تقویت می كند، زیرا ما هزاران «فخری زاده» در كشور داریم كه با اراده ای مستحكم تر برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان این مرز و بوم به میدان خواهند آمد تا جای خالی شهید بزرگوار فخری زاده احساس نشود؛ بر همین اساس برنامه های صنعت هسته ای و موشكی كشور نه تنها به عقب نمی افتد بلكه سرعت رشد و پیشرفت در این دو صنعت كشور بیشتر خواهد داشت.

البته این ترور ناجوانمردانه نتیجه اقدامات و تلاش های جریان «غرب گرا» در كشور است، جریانی در داخل كشور كه همواره چشم امید به غرب دوخته اند و تلاش می كنند راه را برای ارائه اطلاعات گوناگون به خارج از كشور باز كنند تا درخواست های كشورهای غربی تامین شود؛ این اقدامات و تلاش های آنها نه تنها دستاوردی برای كشور نداشته و نتوانسته منافع اقتصادی مردم را تامین كند بلكه باعث می شود كه اطلاعات امثال فخری زاده ها در اختیار دشمنان قرار بگیرد و باعث شود چنین دردی بر آلام مردم عزیز ایران اسلامی افزوده شود.

از كلیه دستگاه های امنیتی و قضایی كشور می خواهم عوامل این حادثه را هر چه زودتر شناسایی و محاكمه كنند. از وزارت امور خارجه نیز انتظار می رود پیگیری های حقوقی در سطح بین الملل با سرعت و قاطعیت پیگیری می شود و گزارش های این اقدامات نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.»

مسببان ترور دانشمند ایرانی در انتظار انتقام ملت ایران باشند

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

علی اكبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بیانیه ای شهادت محسن فخری زاده را تسلیت گفت و این اقدام تروریستی را محكوم كرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این بیانیه تاكید كرد: ترور كوردلانه و ناجوانمردانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع كه از دانشمندان برجسته كشور محسوب می شد، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا كرد كه برای دستیابی به اهداف و توطئه های شوم خود، شخصیت های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می رسانند.

وی عنوان كرد: قطعاً دشمنان ملت ایران كه در اجرای سیاست های تحریم و فشار حداكثری ناكام مانده اند، از خشم و عصبانیت به این گونه اقدامات بزدلانه و رذیلانه روی آورده اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن هشدار درباره اینكه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاكید كرد: چنین اقداماتی هرگز نمی تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شكست توطئه های دشمن جنایتكار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنان خواهد گرفت.

خون شهید فخری زاده سبب اتحاد ملت در برابر آمریكا صهیونیست ها خواهد شد

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور هم با صدور پیامی شهادت محسن فخری زاده را تبریك و تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«بسمه تعالی

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (آل عمران آیه ۱۶۹)

بار دیگر دست جنایتكار استكبار جهانی برای ضربه زدن به حركت و جهاد علمی كشور، به خون یكی از فرزندان شایسته انقلاب آلوده شد و دوباره مهر تاییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نقش بست و نیت شوم آنان را برملا كرد.

ترور ناجوانمردانه نخبه علمی، دانشمند جهادی و متعهد كشورمان، دكتر محسن فخری زاده نشان می دهد دشمنان نمی توانند پیشرفت علمی ایران اسلامی به ویژه در عرصه های دفاعی را تاب بیاورند.

این شهید بزرگوار در سال های مجاهدت خود ضمن فعالیت در عرصه های علمی، در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز مسئولیت ارتقای توان دفاعی كشور در برابر تهدیدات نوین را بر عهده داشت و با روحیه علمی و دانشگاهی خود سنگ بنای پروژه های عظیم علمی دفاعی را ایجاد كرد كه قدرت بازدارندگی كشور را ارتقا داده و موجبات خشم دشمن را پدید آورد.

بدون شك همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان كشور و علی رغم وجود دشمنی دشمنان، انگیزه خبیث توقف حركت و جهاد علمی كشور را ناكام خواهد گذاشت و خون این شهید سبب اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریكای جنایتكار و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و مسببان این ترور شوم، تاوان سختی پرداخت خواهند كرد.

اینجانب شهادت این دانشمند انقلابی را به فرماندهی معظم كل قوا، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همكاران ایشان در سازمان سپند و جامعه دانشگاهی كشور و خانواده محترم شان تبریك و تسلیت عرض می كنم.

تجمع دانشجویان مقابل نهاد ریاست جمهوری و شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت محسن فخری زاده

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران، هم بعد از انتشار خبر شهادت شهید فخری زاده با تجمع در مقابل شورای عالی امنیت ملی خواستار واكنش قاطع و محكم نسبت به اقدام جنایتكارانه عاملان ترور شدند.

با سردادن شعارهایی نسبت به انفعال دولت برخی مسئولان در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی انتقاد كردند.

دانشجویان در دست نوشته هایی كه با خود همراه داشتند به بازرسی از مراكز علمی كشور اشاره كرده و این ترور را نتیجه چنین اقداماتی دانستند.

دانشجویان با سردادن شعار «هیات من الذله»، «خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و « الله اكبر» از مقابل نهاد ریاست جمهوری به سمت شورای عالی امنیت ملی حركت كرده و به جمع دانشجویان دیگری كه در این محل در حال تجمع بودند، پیوستند.

تجمع كنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از كشور شدند.

شهید فخری زاده و دوستانش گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و رئیس شورای امنیت كشور هم در پیام خود در واكنش به حادثه تروریستی امروز نوشت: شهید فخری زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته ای و دیگر علوم پیشرفته همانند سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استكبار جهانی قرار گرفته اند.

متن كامل این پیام بدین شرح است:

بسم ا…الرحمن الرحیم

عروج عاشقانه شهید فخری زاده كه در حادثه تروریستی به دست عوامل منحوس صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید بار دیگر حقانیت انقلاب اسلامی در پیروزی مقابل نظام اهریمنی سلطه را اثبات نمود.

دشمنان تروریست مردم ایران به خیال خام و ارتجاعی خود انواع تهدیدات و تهاجمات خصمانه را، از تحریم های گسترده ظالمانه تا تلاش برای ایجاد آشوب وناآرامی در كشور و ترور عزیزترین و مخلص ترین خادمان ملت به راه انداختند، اما با مقاومت حداكثری و جانانه مردم هوشیار و عزت جوی ایران اسلامی روبرو شدند و در تسلیم كردن مردم ایران ناكام ماندند.

نظام تروریست دولتی و بین المللی با شكست مفتضحانه خود در فشار حداكثری بر مقاومت مردم ایران با هدف قرار دادن قهرمانان دفاع ملی و دانش بومی قصد دارد انتقام ناكامی های خود را از پیشرفت های تكنولوژیكی و دفاعی و علمی ایرانیان كه احیاگر تمدن بزرگ اسلامی ایرانی شده اند بگیرد.

شهید فخری زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته ای و دیگر علوم پیشرفته همانند سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استكبار جهانی قرار گرفته اند، اما غافل از آنكه شجره طیبه انقلاب اسلامی مملو از ثمرات درخشانی در عرصه های مختلف افتخار آفرینی است كه رویش های فزاینده آن خواب را از چشمان دشمنان مردم ایران می رباید چرا كه خداوند متعال چنین وعده داده است كه وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ.

اینجانب، شهادت این فرزند فرزانه ایران اسلامی را به فرمانده كل قوا مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)، خانواده معزز و همرزمان آن شهید، همكاران و دانشجویان آن شهید و همچنین عموم هم میهنان عزیزم، تبریك و تسلیت عرض می كنم و اطمینان می دهم كه نظام جمهوری اسلامی ایران كه تاكنون مقتدارنه از هیچ قطره خون شهدای خود نگذشته است، به درستی و متناسب با اقتضائات، پاسخ كوبنده ای به تروریست های قاتل می دهد و راه شهیدان را با اقتدار و صلابت تا اعتلای جایگاه شایسته هموطنان خواهد پیمود.

دشمنان بزدل ایران تحمل مشاهده پیشرفت های فرزندان این ملت را ندارند

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

جامعه روحانیت مبارز هم با انتشار پیامی به این ترور ناجوانمردانه واكنش نشان داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

حادثه تروریستی و رذیلانه عوامل موساد و سیا در به شهادت رساندن دانشمند هسته ای و موشكی برجسته و مجاهد و نخبۀ دفاعی كشور، شهید دكتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهرۀ سرشار از كینه و خباثت رژیم صهیونیستی را افشا نمود و یك بار دیگر نیات شوم و جنایت بار استكبار جهانی را نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران اسلامی و نظام بالنده جمهوری اسلامی آشكارتر ساخت.

دشمنان بزدل ایران عزیز كه تاب و تحمل مشاهده پیشرفت های بزرگ صنعتی، هسته ای، دفاعی و موشكی فرزندان این ملت در تمامی عرصه ها ندارند، هر از چندی به این گونه اقدامات ناجوانمردانه روی می آورند كه بدیهی است هیچ نتیجه ای برای آنها نخواهد داشت و اقتدار و توان ما در تمامی حوزه های نظامی، هسته ای و موشكی بیش از گذشته پیش خواهد رفت.

تك تك جوانان و زنان و نسل های هر روز ملت قهرمان ایران در طول سالهای گذشته ثابت كرده اند اینگونه اقدامات تروریستی، هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت.

جامعه روحانیت مبارز با عرض تسلیت و تبریك این شهادت سرافرازانه به محضر فرمانده معظم كل قوا، خانواده محترم آن شهید عزیز و همه همكاران و همرزمانش و ضمن محكوم كردن این جنایت پلید صهیونیستی تاكید می نماید لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشدّ مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات سریع را به انجام رسانند.

اكنون زمان سهل انگاری و مماشات نیست و باید به فكر انتقامی عاجل و كوبنده از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ بود تا بدانند چنین اقداماتی برای آنها هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشتی خواهد داشت.

موسسه صلح زیبا: ترور شهید فخری زاده نشان داد نمی توان بر سر منافع ملی با هیچ كشوری مذاكره كرد

واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای
واكنش ‌ها به شهادت دانشمند هسته ‌ای

موسسه حقوق بشری صلح زیبا هم در پیامی ترور دانشمند هسته ای كشورمان را محكوم كرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید دانشمند فخری زاده، این استاد دانشگاه و معلم حوزه فناوری هسته ای توسط تروریسم دولتی آمریكا و رژیم هم پیمانش ترور شد.

اقدام رذیلانه و بزدلانه رژیم تروریستی صهیونیستی در ترور این شخصیت علمی اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی و منطقه غرب آسیا است لذا از مجامع مستقل بین المللی انتظار می رود با پیگیری حقوقی و قضایی این جنایت آشكار از تكرار اینگونه ترورها جلوگیری كنند.

این ترور ناجوانمردانه، در روزهایی كه سخن از مذاكره با كشورهای اروپایی و رژیم تروریست امریكاس نقل محافل سیاسی است، بار دیگر به دولتمردان این مسئله مهم را متذكر می شود كه نباید و نمی توان بر سر منافع ملی با هیچ كشوری مذاكره كرد.

امروز در جهانی زندگی میكنیم كه طرح مسائل حقوق بشری به یك ابزار سیاسی در جوامع بین المللی تبدیل شده و مدعیان حقوق بشر كمترین ارادتی به این واژه نداشته و ندارند.

ترور شهید مهندس فخری زاده نقض صریح منشور سازمان ملل متحد و تمام قواعد حقوق بشری جهان است.

ضروری است اقدام متقابل قاطع كه باید در كمال قدرت، با هوشیاری مدبرانه از رژیم جنایتكار صهیونیستی صورت پذیرفته و امنیت ملی جمهوری اسلامی و همه آحاد مردم تأمین گردد. لذا از همه قوا و نهادهای مرتبط می خواهیم با دقت و قدرت این خواسته ملی را به شكلی بازدارنده و قاطع محقق نمایند.

دولت تروریسمی آمریكا و رژیم منحوس صهیونیستی ماجراجویی خطرناكی را شروع كرده كه هر گونه نرمش در برابر این دولت تروریستی زمینه را برای ماجراجویی های بعدی فراهم می كند لذا ضروری است تا در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات مجدانه از تمام ظرفیت ارتباطات و مجامع بین المللی صورت پذیرد، شكی نیست این اقدام تروریستی خلاف كلیه قواعد و معاهدات بین المللی بوده و مصداق بارز تروریست دولتی است و همه قوانین ملی و فراملی در انتقام در خور را حق مسلم ملت رشید ایران اسلامی می داند.

انتظار می رود قوه قضائیه در كنار فعالیت های دیپلماسی كشور از طریق مجامع بین المللی جهت تنویر افكار عمومی ملت ها برای تحقق این خواسته بحق ملت سرافراز ایران اسلامی و دیگر آزادگان جهان كه انتقام سخت و در خور است مهیا نماید.

موسسه بین المللی صلح زیبا با همراهی فعالین حقوق بشر، آمادگی خود را جهت هر گونه همكاری برای روشن نمودن و پیگیری ابعاد حقوقی این ترور اعلام می دارد.

محسن فخری زاده دانشمند هسته ای كشورمان، عصر روز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیك، مورد سوءقصد قرار گرفت به شهادت رسید. بر همین اساس جمعی از مسئولان لشكری و كشوری از جمله سرلشكر باقری، محمدجواد ظریف، محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی و حجت الاسلام رستمی و…در پیام ها و اطلاعیه های جداگانه ای به شهادت شهید فخری زاده واكنش نشان دادند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *