واکنش مداحان به توهین فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا

واکنش مداحان به توهین فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا

خانه / مطالب و رویدادها / واکنش مداحان به توهین فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا

در نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس»، نام فیلم، روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) نمایش داده شده و حالا تیزر و پوستر رسمی آن هم با همین تصویر بیرون آمده است. این تصویر، حرم مطهر را در کانون تار عنکبوت نشان می‌دهد؛ اقدام توهین‌آمیزی که واکنش مداحان را در پی داشته است.

واکنش مداحان به توهین فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا

پایگاه اطلاع رسانی هیات به نقل از فارس؛ فیلم «عنکبوت مقدس» که محصول مشترک کشورهای غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است با نمایش سیاه‌نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز جایزه‌اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده اهدا کرد.

اما آنچه بیش از همه باعث ناراحتی شیعیان ایران شد، به نمایی از این فیلم باز می‌گردد که نام آن یعنی «عنکبوت مقدس» روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا علیهم السلام نمایش داده شده و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است. مداحان اهل بیت علیهم السلام در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به صورتی آشکار به ساحت مقدس حضرت رضا علیهم السلام که عزیزترین داشته و باور مردم ایران‌زمین و شیعیان جهان به شمار می‌رود، اعتراض خود را با انتشار متن و یادداشت‌هایی در فضای مجازی نشان دادند.

واکنش مداحان به توهین فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا 
واکنش مداحان به توهین فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا 

سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت علیهم السلام با انتشار تصویری از خود در لباس خادمی امام رضا علیهم السلام شعر زیر را نوشت:

باید غبار صحن تو را طوطیا کنند
«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»

هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق
خیل ملائکند رضا یا رضا کنند

بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد
ما شاعرت شدیم که ما را سوا کنند

«هرگز نمیرد آنکه دلش» جَلد مشهد است
حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند

هرکس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت
او را به درد کرببلا مبتلا کنند

دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط
با یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کنند

از آن حریم قدسی‌ات آقای مهربان
«آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند؟»

نوکری امام رضا شرف ماست

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت علیهم السلام در واکنش به این فیلم نوشت: «نوکری #امام_رضا شرف ماست»

با آل علی هرکه در اُفتاد ور اُفتاد

حسین طاهری فعال‌ترین مداح در واکنش به این اقدام بود و ابتدا با هشتگ #جشنواره_یهودی نوشت: «شرایط برگزیده شدن در جشنواره کن: توهین به مقدسات اسلام و شیعیان، ترویج تفکر و اهداف بهائیت، یهود لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخر داشتن اخلاق، هنر و حرفه. با وجود سه گزینه اول، حتما ً انتخاب می‌شوید! گزینه چهارم رو قول نمی‌دهیم! #عنکبوت_مقدس #کن_سیاسی»

او سپس در توئیت دیگری با هشتگ #جشنواره_کن نوشت: «یکی برا مقدسات و مملکتش جونش و میده، یکی برا پول، مقدسات و‌ مملکتش و میده

این مداح بازهم روشنگری کرد و دوباره نوشت: «سفارت فرانسه که مجانی، جایزه نمیده اول شرفت و میخره، بعد پولش و میده! اسمشم میذاره جایزه! دقیقاً مثل اینه که: از دست یه بچه یه الماس و بگیری… بعد به جاش بهش قاقالی‌لی بدی! از کدوم بیشتر خوشش میاد؟ #عروسک‌های‌خیمه‌شب‌بازی»

رذالت و پستی بعضی‌ها مشاهده شد

ابوذر بیوکافی در این خصوص با هشتگ #شمس_الشموس نوشت: «در شعاع نور خورشیده که رذالت و پستی بعضیا قابل مشاهده‌ست…»

امام رضا جان، ما قدردان شما نیستیم

امیر عباسی مداح اهل بیت علیهم السلام در واکنش به این توهین درد دلی با امام رضا علیهم السلام منتشر کرد و نوشت: «امام رضا جان ما قدردان شما نیستیم، اون کبوترای حرم قدردان شما هستن که شب و روز دورت می‌گردن #قربون_کبوترای_حرمت»

برای بردن جایزه‌های سینمایی چه چیزهایی لازم است؟

محسن عرب خالقی شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام در فضای مجازی نوشت: «لوازم لازم برای بردن جوایز اسکار گلدن گلوب،کن، برلین و ١ـ سیاه نمایی مطلق اجتماعی ٢ـ بی‌فرهنگ و تمدن نشان دادن ایران ٣ـ فقر و فلاکت و خیانت مطلق ۴ـ مردانی متحجر، تندخو، بی‌رحم، بی‌منطق ۵ـ زنانی مظلوم، محروم از تمام حقوق زندگی ۶ـ توهین به مقدسات(ویژه)

تبریک میگم شما برنده شدید #عنکبوت_مقدس»

با دهن سگ دریا نجس نمی‌شود

حمید علیمی مداح اهل بیت علیهم السلام هم در توئیتر با هشتگ #عنکبوت_مقدس نوشت: «با دهن سگ دریا نجس نمی‌شود…»

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *