وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عامل امنیت برای اهل زمین است

خانه / انتظار و مهدویت / وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عامل امنیت برای اهل زمین است

امروز وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، عامل امنیت برای اهل زمین است. همچنان که شخص حضرتش فرمودند: «إنّی أمانٌ لأهلِ الارضِ کَمَا أنّ النُّجُومَ أمانٌ لأهلِ السَّماء؛ من امان و مایه امنیت اهل زمین ام، همان گونه که ستارگان امنیت بخش اهل آسمان اند.»

قرآن کریم در سوره مبارکه حج آیه 65 می فرماید: «أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ وَالْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَيُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ؛ آیا ندیدی که هر چه در زمین است خدا مسخر شما گردانید و کشتی به فرمان او در دریا سیر می‌کند و آسمان را (دستور) او نگاه می‌دارد که بر زمین نیفتد مگر به اذن او؟ همانا خدا به مردم بسیار رئوف و مهربان است.»
طبق این آیه مبارکه، تسخیر جهان هستی، به اراده خداست و مراد از تسخیر موجودات برای انسان، آن است که همه آن ها در مسیر منافع بشر قرار داده شده اند؛ بنابراین، انسان شریف ترین مخلوق خداوند است و می تواند بر زمین و پدیده های آن غالب شود.
اما این تسخیر جهان برای انسان از چه طریقی است؟ چگونه است که عالم هستی با انسان در صلح و صفا و برای او امنیت آفرین است؟ بر اساس آنچه از منابع روایی و حدیثی ما بر می آید این است که این مسئله ارتباط مستقیم با «ولی و جانشین خدا» در روی زمین دارد. وجود امام معصوم است که جهان هستی را مسخر انسان قرار داده و آن را برای بشر امن و امان می کند.
در همین راستا امام سجاد علیه السلام در فرمایشی آورده اند: «ما امان اهل زمین هستیم همچنان که ستارگان امام اهل آسمان اند. و ما کسانی هستیم که خداوند به واسطه ما آسمان را نگاه داشته تا بر زمین نیفتد، مگر به اذن او و به خاطر ما زمین را نگاه داشته است که اهلش را نلرزاند. به سبب ما باران را فرو فرستد و رحمت را منتشر کند و برکات زمین را خارج سازد و اگر ما روی زمین نبودیم، زمین اهلش را فرو می برد.»
امروز وجود امام زمان علیه السلام، عامل امنیت برای اهل زمین است. همچنان که شخص حضرتش فرمودند: «إنّی أمانٌ لأهلِ الارضِ کَمَا أنّ النُّجُومَ أمانٌ لأهلِ السَّماء؛ من امان و مایه امنیت اهل زمین ام، همان گونه که ستارگان امنیت بخش اهل آسمان هستند.
منبع: برگرفته از «پرتوی از آیه های مهدوی»، حجت الاسلام قرائتی؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *