ورود چهره های افراطی به دانشگاه ها ممنوع

خانه / استان ها / ورود چهره های افراطی به دانشگاه ها ممنوع

نکونام29

امام جمعه شهرکرد‌ تأکید کرد:باید از ورود چهره های افراطی در دانشگاه به شدت جلوگیری کرد؛ چرا که این گونه افراد نه منطق دارند و نه منطق‌پذیر هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در دیدار مسئولان و معاونین دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، «انجام کار فرهنگی» را یکی از رسالت‌های اصلی مسئولین نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خواند و گفت: فلسفه وجودی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها «تبیین فرهنگ ناب اسلامی در دانشگاه‌« و «نشاندن دانشجویان بر سر سفره معارف اسلامی» است که در این جهت باید به هر میزان که توان داریم و با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخل و خارج دانشگاه، این رسالت مهم را محقق سازیم.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین‌ نکونام «تبیین خط و مشی سیاسی» را یکی دیگر از وظایف مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر از مسائل سیاسی نیز در دانشگاه سخن گفته می‌شود به این دلیل است که سیاست جدای از معارف اسلامی نیست؛ بر همین اساس باید مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه به خوبی خط و مشی صحیح سیاسی را تبیین کنند و در مسیر دانشجو و دانشگاه قرار بدهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تلاش برخی افراد و جریانات برای بهره‌برداری از فضای دانشگاهی برای دست‌یابی به اهداف سیاسی خودشان را یادآورشد و تصریح کرد: در هر انتخاباتی، دانشگاه‌ها مطلع نظر افراد، جناح‌ها و گروهای سیاسی بوده است که همواره تلاش می‌کنند از این فضای بسیار خوب و مهیا برای دست‌یابی به مطامع سیاسی خودشان استفاده کنند که به طبع ضایعات و آسیب‌هایی را به فضای دانشگاه وارد می‌کنند، که این مسئله، مسئولیت، مراقبت، دغدغه و نگرانی مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها را خیلی سنگین‌تر و بیشتر از گذشته می‌کند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین‌ نکونام با تاکید بر اینکه مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها به هیچ وجه نباید اجازه بدهند افراد و جریانات سیاسی از موقعیت و جایگاه آنان در دانشگاه استفاده کنند تصریح کرد: از آن جایی که تأیید و حمایت مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از انجام فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است، افراد، جریانات و تشکل‌های سیاسی همواره در مقام آن هستند که تأیید شما را در حرکت‌های سیاسی، اجتماعات، جلسات و رفت و آمدهای سیاسی‌شان بگیرند که در این زمینه باید مراقب و هوشیار بود که به هیچ عنوان این جریانات مهر تأیید از مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها برای حرکت‌های خود دریافت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهی هم نتوانست جلوی یک حرکت نادرست و غلط را بگیرد حداقل نباید مؤید آن حرکت باشد که موجب ایجاد شبهه و سؤال برای دانشجو و فضای دانشگاهی شود.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین‌ نکونام با تاکید بر اینکه مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه باید دارای موضع ثابت و محکم باشند تاکید کرد: بالاخره مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه باید دارای موضع باشد که دانشجو بداند من هر عملی را که انجام می‌دهم بر اساس موضع من است و انفعالی عمل نمی‌کنم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خطاب به مسئولین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها تاکیدکرد: فضای دانشگاه‌ها را هر چه می‌‌توانید و در حدّی که توان و ظرفیت دارید به سمت فضایی سالم، منسجم، همراه و همدل سوق دهید و جلوی تشدّد و حاشیه‌سازی‌ها را بگیرد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین‌ نکونام با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ باید یک جایگاه رفیع و مقبول داشته باشد تصریح کرد: همه ارکان دانشگاه باید به نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها به عنوان یک ظرفیت مقبول، محترم و تأثیرگذار در دانشگاه نگاه کنند نه این که در مقام آن نباشند که در انجام کارها و فعالیت‌ها نظر ما را بگیرند و خلاف نظر ما عمل کنند.

امام جمعه شهرکرد مقبولیت و جایگاه داشتن نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ را بستگی به نوع عمل و تعامل خود مسئولان نهاد دانست و افزود: باید مراقب باشیم که خدایی نخواسته خودمان با عمل‌مان و حرف‌مان این جایگاه و موقعیتی را که در آن قرار داریم، بی‌ارزش نکنیم؛ بلکه باید با ابهت، وقار، سکینه و اخلاق‌مداری در فضای دانشگاهی برخورد کنیم و در عین حال بر روی مواضع و اصول خود محکم و استوار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: این جایگاه منتسب به مقام معظم رهبری است و طبعاً نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ باید جایگاه رفیع و در شأن مقام معظم رهبری داشته باشد که باید نسبت به این مسئله به شدت حساس و مراقب بود.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین‌ نکونام به رفت و آمدهای شخصیت‌ها و فعالان سیاسی در آستانه انتخابات به دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های سیاسی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید از ورود چهره های افراطی در دانشگاه به شدت جلوگیری کرد و محکم ایستاد و اجازه ورود آن‌ها به دانشگاه را نداد چرا که این گونه افراد نه منطق دارند و نه منطق‌پذیر هستند و نه حرف منطقی برای عرضه به دانشجو دارند؛ بنابراین باید در برابر آن‌ها به شدت ایستاد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ باید پناه‌گاه و پشتیبان تمام عیار دانشجویان مؤمن و متدین باشد افزود: مجموعه‌های ارزشی دانشگاه باید خیلی با نهاد مرتبط باشند و کاملا احساس کنند که مجموعه نهاد رهبری پناه‌گاه و حامی برای آن است که باید این فضا حتما توسط مسئولین نهاد در دانشگاه به وجود آید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *