وصیت شهید عباسی برای سلامتی امام خامنه ای

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / وصیت شهید عباسی برای سلامتی امام خامنه ای

همسر شهید مدافع حرم «رضا عباسی» گفت: نخستین‌بار که شهید موضوع اعزام را به من گفت ناراضی بودم و با او مخالفت کردم تا اینکه از من پرسید اگر در زمان قیام عاشورا حضور داشتی امام حسین(علیه السلام) را تنها می‌گذاشتی؟ اجازه رفتن به من نمی‌دادی؟

مدافع حرم «رضا عباسی» هفتمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که در دفاع از حریم اهل بیت(علیه السلام) و در جدال با مزدوران تکفیری در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

 شهید بسیجی عباسی 36 ساله و اهل شهرستان صحنه بود که برای شناخت بهتر این شهید مدافع حرم به گفت‌وگو با همسر وی نشستیم.

شهدا با تکیه بر ویژگیهای اخلاقی راه سعادت را پیموده‌اند. شهید رضا عباسی چه ویژگیهای اخلاقی داشت که قدم در این راه گذاشت؟

بارزترین ویژگی اخلاقی همسرم نماز اول وقت او بود. از زمان ازدواج تاکنون حتی یک روز روزه او قضا نشد. روزهای بسیار گرم و هنگام کار سخت نیز او را از روزه گرفتن باز نمی‌داشت. گاهی اوقات بعد از افطار به منزل می‌آمد، با این وجود نمی‌توانست نسبت به نماز و روزه بی‌اهمیت باشد. سعی می‌کرد هر روز یک جز قرآن را تلاوت کند و در طول ماه یکبار قرآن کریم را ختم می‌کرد. یک قرآن بزرگ داشت که هنوز هم داخل مغازه است.

یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای همسرم علاقه شدید او به امام خامنه ای بود که همیشه سخنرانی ایشان را گوش می‌داد و به آنها عمل می‌کرد و در وصیتنامه خود قید کرده که «جدایی ازامام خامنه ای جدایی از امام حسین(علیه السلام) و اهل بیت(علیه السلام) است». همیشه به من تأکید می‌کرد که برای سلامتی امام خامنه ای صدقه کنار بگذارم و دعا کنم. در آخرین تماس تلفنی به من تأکید کرد که صدقه دادن برای رهبری را هرگز فراموش نکن. همیشه برای سلامتی امام زمان(علیه السلام) صدقه می‌داد و اگر کار خیر و بدون توقع انجام می‌داد از همه می‌خواست که در عوض برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) صلوات بفرستند.

همیشه به فقرا و نیازمندان کمک می‌کرد و نصف درآمد روزانه خود را برای کمک به فقرا کنار می‌گذاشت و هر روز که از مکانیکی برمی‌گشت نصف درآمد خود را برای فقرا و نیمی دیگر را برای هزینه‌های منزل کنار می‌گذاشت.

شهید عباسی اهل تجملات نبود و کسانی که به منزل ما رفت ‌و آمد می‌کردند از نحوه زندگی ما اطلاع دارند. از روز اول زندگی مشترک به من گفت که الگوی ما باید حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و امیرالمومنین(علیه السلام) باشد و همچون آنها زندگی کنیم و با این روش زندگی را ادامه داد تا به شهادت رسید. هیچ وسیله اضافی برای منزل نمی‌گرفت و سعی می‌کرد درآمد اضافه خود را به نیازمندان ببخشد و برای خود پس‌انداز نمی‌کرد.

همسر شما چه زمانی برای دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) اعزام شد؟

15 دی ماه اعزام شد. یک روز قبل از اعزام به سوریه یک نفر که بنا بر دلایلی 15 میلیون تومان جریمه و قرار زندان برای او صادر شده بود به همسرم مراجعه کرد و وی نیز سند اتومبیل خود را به عنوان گرو گذاشت و با خط خود نوشته که در صورت ایجاد مشکل برای این فرد اتومبیل را فروخته و در عوض جریمه بدهند. زمان اعزام نیز که دی ماه و هوا بسیار سرد بود یک کاپشن برای خود خریده بود که قبل از اعزام آن را به جوانی نیازمند بخشید و برای دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) رفت.

نخستین بار که موضوع اعزام برای دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) را با شما در میان گذاشت برخورد شما چطور بود؟

نخستین بار که موضوع اعزام را به من گفت ناراضی بودم و با او مخالفت کردم تا اینکه از من پرسید اگر در زمان قیام عاشورا حضور داشتی امام حسین(علیه السلام) را تنها می‌گذاشتی؟ اجازه رفتن به من نمی‌دادی؟ با این صحبت او دلم لرزید و دیگر توان پاسخگویی به او را نداشتم و راضی به رفتن او شدم.

هدف همسر شما از قدم گذاشتن در این راه چه بود؟

صحنه‌هایی که از سوریه در تلویزیون می‌دید یا از پایگاه بسیجی که در آنجا حضور داشت می‌شنید بسیار ناراحت می‌شد و دلیل ناراحتی او اول به خاطر دلهره آسیب دیدن حرم مطهر حضرت زینب(سلام الله علیها) و دوم به خاطر مظلومیت مردم سوریه بود. نمی‌توانست نسبت به بی‌دفاع و بی‌پناه بودن زنان و کودکان سوری در مقابل داعش بی‌تفاوت باشد. ایمان قوی داشت و مدام به پایگاه بسیج محل فعالیت خود مراجعه می‌کرد که هرچه سریعتر او را به سوریه اعزام کنند. دو سال پیاپی به دنبال رفتن بود و هنگامی که به سپاه مراجعه می‌کرد به او می‌گفتند که شما نظامی نیستی و وظیفه‌ای در این مورد نداری. شغل همسرم مکانیکی بود اما در پایگاههای بسیج به صورت فعال حضور داشت.

در زندگی مشترک به چه موضوعاتی بیشتر توجه داشت که نسل جوان باید از آنها الگو بگیرد؟

تبعیت از ولایت فقیه و عمل کردن به صحبتهای وی بیش از هر موضوعی دیگری مورد توجه شهید عباسی بود. خوش اخلاق بود و در کار منزل به من کمک می‌کرد. به پدر و مادر خود بسیار احترام می‌گذاشت.

نسبت به قضایای رخ داده در کشورهای منطقه بی‌تفاوت نبود و همیشه می‌گفت که حتی اگر جنگ سوریه نیز به پایان برسد یا در آنجا خدمت نکنم باید به کشورهای بی‌دفاع و مظلوم دیگر همچون فلسطین بروم و از آنها دفاع کنم.

درباره مهمترین موضوع مطرح شده در وصیت نامه شهید عباسی بگویید.

در این وصیتنامه بر دو موضوع تأکید شده است، اول اینکه جدایی از امام خامنه ای به معنای جدایی از اهل بیت(علیه السلام) است و دوم اینکه اگر خدا را در زندگی یاد کنید سعادت این دنیا و آخرت را دارید.

به نظر شما شهادت همسر شما در راه دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) چه پیامی برای استکبار دارد؟

استکبار باید بداند که جوانان اسلامی هیچگاه امام خامنه ای را تنها نمی‌گذارند و در هر جای عالم که صدای مظلوم و بی‌دفاعی شنیده شود از او دفاع می‌کنند. درخواست خانواده شهدا این است که جوانان راه شهدا را ادامه دهند و اجازه پایمال شدن خون شهدا را ندهند و همیشه تحت امر ولایت فقیه باشند.

حضور همسرتان را بعد از شهادت در زندگی یا هنگام مشکلات تاکنون احساس کرده‌اید؟

همیشه حضور او را احساس می‌کنم. از وقتی به شهادت رسیده است او در خواب او را می‌بینم یا اینکه در طول روز حضور وی را احساس می‌کنم و هر جا که می‌روم و در مشکلات نیز با من همراه بوده است.

اگر زمان به عقب برمی‌گشت باز هم به حضور شهید عباسی در سوریه رضایت می‌دادید؟

بله. از آنجا که راه ایشان برای دفاع از حریم اهل بیت(علیه السلام) بود و راه خداوند را می‌رفتند در صورت بازگشت به عقب نیز با تصمیم وی مخالفت نمی‌کردم.

منبع: تاشهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *