وظایف مومنین نسبت به فرزندان

وظایف مومنین نسبت به فرزندان

خانه / پیشنهاد ویژه / وظایف مومنین نسبت به فرزندان

حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در بیان وظایف پدر و مادر نسبت به فرزندان بیان داشته اند که: باید با منطق و برخورد صحیح و مهربانانه با فرزندان برخورد کرد.

وظایف مومنین نسبت به فرزندان

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در بخشی از فرمایشات خود درباره نهاد خانواده، تربیت فرزندان و سبک زندگی اسلامی همواره خانواده را اصلی ترین رکن پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی شناخته اند. رهبر انقلاب اسلامی در ادامه، «تقویت نهاد خانواده» و «تربیت صحیح فرزندان» را دو مسئله مهم و فوری در جامعه دانستند و تأکید کردند: باید در قوانین، خلقیات و سنت‌ها، شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که زنان در سطوح مختلف معاشرتی، جنسی، فکری و خانوادگی دچار ستم‌زدگی نباشند.

امام خامنه ای درباره اهم وظایف پدر و مادر نسبت به تربیت فرزندان می فرمایند:

به فرزندانتان برسید؛ «قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ». حق نداریم فرزندان را رها کنیم، سعی تان این باشد که ایمانشان را حفظ کنید. کاری نکنید که ایمان جوانتان، دختر یا پسرتان، اگر دانشجوست، اگر کاسب است، اگر مشغول کار دیگر است، به مبانی شما متزلزل شود. گاهی انسان یا دست و زبان بی مهار و بیرون از کنترل و با عمل غلط خودش کاری می کند که جوان خود را از دین و مبانی دینی و اعتقادات و اصول دور می کند؛ او را بی اعتقاد می کند.

وظایف مومنین نسبت به فرزندان
وظایف مومنین نسبت به فرزندان

ما چنین کسانی را داشتیم؛ از هر دو طرف هم ممکن است. گاهی با سختگیری های بیجا که بنده به سختگیری های بیجا اصلا توصیه نمی کنم، و گاهی هم با برخورد تند و تلخ و ترش، بعضی ها بچه ها را زده می کنند؛ بعضی هم از آن طرف با بی مبالاتی ها و لاابالی گری ها و امکانات بی حساب در اختیار بچه ها گذاشتن و از هر اشتباه آنها با اغماض چشم پوشی کردن، بچه ها را با دست خود طرد می کنند؛ در نتیجه بچه فاسد و خراب می شود. باید با منطق و برخورد صحیح و مهربانانه با فرزندان برخورد کرد. «قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ»؛ جوان و همسرتان را باید حفظ کنید؛ این جزو وظایف شماست.

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *