وظیفه بسیج دانشجویی کادرسازی برای انقلاب است

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / انقلاب اسلامی / وظیفه بسیج دانشجویی کادرسازی برای انقلاب است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی وظیفه بسیج دانشجویی را کادرسازی برای انقلاب اسلامی دانست و از دانشجویان بسیجی خواست که مطالبه‌گری را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

«داوود گودرزی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز (یکشنبه 15 مرداد) در دومین نشست سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره وظایف دانشجویان بسیجی در کار تشکیلاتی و مواجهه با مسائل روز جامعه، اظهار داشت: امام خامنه ای عنوان می‌کنند که از پیروزی انقلاب تاکنون می‌بایست پنج مرحله را طی می‌کردیم؛ اما از این پنج مرحله یعنی انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و دنیای اسلامی؛ دو مرحله ابتدایی را سپری و اکنون در مرحله سوم توقف کردیم؛ لذا برای عبور از مرحله سوم و رسیدن به مرحله آخر نیاز به کادرسازی برای انقلاب داریم.
وی ادامه داد: دلیل اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم از مرحله سوم عبور کنیم به دلیل فقدان کادر انقلابی در ارکان مختلف جامعه است؛ بر این اساس وظیفه بسیج دانشجویی کادرسازی برای انقلاب است تا جامعه دارای عنصر انقلابی فعال باشد. بنابراین جذب و سازماندهی، توانمندسازی و نقش آفرینی سه ماموریت بسیج دانشجویی است که برای انجام آن‌ها می‌بایست به خوبی نقش آفرینی کرد.
گودرزی عنوان کرد: یکی از وظایف دانشجویان بسیجی مطالبه گری است، حتی اگر دستگاهی هم به مطالبات دانشجویان اعتنا نکرد باز هم باید مطالبه گری را ادامه داد. ما برای اینکه بتوانیم مطالبه گری خود را مثلا در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید بارها و بارها آن را به شکل‌های مختلف بیان کنیم.
وی گفت: در جنگ نرم، خرمشهرها در پیش است. اتفاقاتی در حال روی دادن است تا ما را در جاهایی با دوقطبی‌های کاذب سرگرم کنند لذا در همین راستا می‌بینید که روزی بحث سپاه را مطرح می‌کنند و روز دیگر کنسرت و سخنرانی‌، تا بدین شکل ذهن من و شما معطوف به این گونه مسائل شود؛ یعنی فضای عمومی کشور را به موضوعات فرعی درگیر کنند و از سوی دیگر سند توسعه پایدار غربی را به معنای کامل اجرا کنند که سند 2030 بخشی از آن است.
گودرزی افزود: به عبارت دیگر با ما در فضای موضوعات فرعی می‌جنگند اما از طرف دیگر سند یونسکو را اجرا می‌کنند؛ بدین نحو که اسناد را امضا می‌کنند، طراحی کتاب و ترجمه و اجرای آن‌ها را انجام می‌دهند و می‌گویند اگر کسی هم فهمید می‌گوییم با فلان جا مکاتبه کردیم. همین شیوه را هم در مسائل اقتصادی دنبال می‌کنند؛ بدین صورت که سراغ شرکت‌های بین المللی مثل توتال می‌روند و قرارداد ipc با آنها منعقد می‌کنند و در پاسخ به اعتراضات هم می‌گویند برای توسعه پارس جنوبی نقدینگی لازم در کشور وجود ندارد لذا نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم، البته در کنار سرمایه‌گذاری که می‌کنند بحث انتقال تکنولوژی و آموزش متخصصان کشورمان هم انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: حال باید پرسید که برای سرمایه گذاری خارجی چرا باید 30 سال بر چاه‌های ما تسلط یابند و از سوی دیگر بنابر اعلام بانک مرکزی ما هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم؛ همچنین علی رغم اعلام اینکه قرار است انتقال تکنولوژی هم در کنار فعالیت‌ها صورت گیرد چرا معاون آموزش توتال عنوان می‌کند این موضوع تا 20 سال صورت نمی‌گیرد.
گودرزی بیان کرد: مسائلی که با استقلال و هویت کشور سر و کار دارد باید در برابر آن‌ها حساس بود و چنانچه خطایی وجود داشت برای رفع خطا مطالبه گری دانشجویان بسیجی صورت گیرد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: بنابراین مسئله اصلی اتفاق‌هایی است که زیر پوست کشور روی می‌دهد و می‌بایست مواجهه فردی را کنار بگذاریم و مواجهه فکری و جریانی داشته باشیم که در این مواجهه‌ها هم می‌توان از قانون اساسی کشور کمک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *