وعده قرآنی خداوند برای استجابت دعا در ماه مبارک رمضان

وعده قرآنی خداوند برای استجابت دعا در ماه مبارک رمضان

خانه / پیشنهاد ویژه / وعده قرآنی خداوند برای استجابت دعا در ماه مبارک رمضان

خداوند پس از آنکه در آیاتی از قرآن از وجوب روزه ماه رمضان و برخی احکام آن سخن می‌گوید، آیه‌ای مطرح می‌کند که حاکی از نزدیکی استجابت دعای بندگان در این ماه شریف است.

وعده قرآنی خداوند برای استجابت دعا در ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان به‌عنوان برترین ماه سال از جهت عظمت، شرافت و معنویت شناخته می‌شود. خداوند در بخشی از آیه185 سوره بقره درباره ویژگی خاص این ماه می‌فرماید:«شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ؛ رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده برای هدایت بشر و برای راهنمایی و امتیاز حق از باطل».

از دیگر سو خداوند به واسطه نعماتی که در این ماه قرار می‌دهد، فضایی مملو از معنویت را برای تزکیه آسان‌تر مؤمنان فراهم می‌کند. وجود چنین ویژگی‌هایی در این ماه شریف باعث می‌شود توجه مؤمنین به خداوند متعال افزایش یابد و دعای آنان به استجابت نزدیک‌تر شود. از این رو می‌بینیم خداوند پس از آنکه در آیات 183 تا 185 از وجوب روزه ماه رمضان و برخی احکام آن سخن می‌گوید، در آیه186 می‌فرماید: «وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ‏ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ»

و هرگاه بندگان من، از تو در باره من بپرسند، [بگو] من نزدیکم، و دعاى دعاکننده را -به هنگامى که مرا بخواند- اجابت مى‏‌کنم، پس [آنان‏] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه یابند.»

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *