وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها در بافق

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها در بافق

مراسم قرائت قرآن کریم در دفتر هیأت پیروان عترت و همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها در شهرستان بافق برگزار گردید.

در این مراسم پس از تلاوت قران کریم توسط سرکار خانم تفکری مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق پیرامون مقام والای شخصیت و فضائل حضرت خدیجه(سلام الله علیها) مطالبی بیان نمود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان؛ ماه برکت، نزول قرآن و ماه صبر است عنوان کرد: در این ماه عزیز باید به خواندن قرآن اهتمام ورزید و به معنای آن توجه کرد. مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) تدّبر و درس گرفتن از کتاب آسمانی را مهم دانسته و گفت: حضرت امام خمینی(ره) زیاد قرآن می خواندند و می فرمودند: قرآن خواندن باعث روشنائی چشم می گردد.

حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز به سه چیز اهمیت می دادند. تلاوت قرآن کریم، دیدن چهره ی رسول خدا و انفاق کردن.

وی با بیان مراتبی از شخصیت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) گفت: ایشان از نسل قریش و اصل و نسب پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بودند. خدیجه علیها سلام؛ بانویی ثروتمند، موحد و طاهره بود. اهل گناه نبود. خواستگاران زیادی داشت اما نمی پذیرفت. در سن 25 سالگی با حضرت رسول(صلی الله علیه وآله وسلم) ازدواج کردند و 13 سال این زندگی ادامه یافت. او اموالش را در راه اسلام خرج نمود و پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) پیشرفت اسلام را مدیون آن حضرت می دیدند. اولین زنی که اسلام آورد او بود. همراه و غمخوار حضرت بود. در محاصره اقتصادی شعب ابیطالب در کنار پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بود و تمام سختیها و مشقتها را تحمل می کرد. و به فاصله ی اندکی بعد از وفات حضرت ابوطالب؛ وفات کرد. حزن و اندوه پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) به جهت وفات عمویش حضرت ابوطالب و همسر گرانقدرش در آن سال به قدری شدید بود که آن سال را عام الحزن نامیدند.

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *