وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) در یزد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) در یزد

کارشناس مسائل دینی در مراسم وفات حضرت معصومه(سلام الله علیها) مطرح کرد.

افزایش آسیب‌های ماهواره در سایه ی بی توجهی مسئولان

کارشناس مسائل دینی در مراسم وفات حضرت معصومه(سلام الله علیها) با تاکید بر ضرورت چاره‌اندیشی در مواجهه با تهاجم فرهنگی گفت: مسئولان اقدام چشمگیری برای مقابله با آسیب‌های ماهواره و شبکه‌های اجتماعی مخرب انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد، حجه الاسلام والمسلمین جعفری در مراسمی که به همت هیئت پیروان عترت یزد در امامزاده قل هواللهی برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان ما تا به حال اقدامی برای فرهنگسازی و چارچوب داشتن فضای مجازی و ماهواره‌ها نکرده‌اند، تصریح کرد: خروجی ماهواره و برخی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بی بند و باری، بدحجابی، طلاق، از هم گسیختگی خانواده‌ها و … است. وقتی فحشا و منکرات در عرصه وجود انسان را رسوخ کند بی نمازی و بی دینی حاکم می‌‍شود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(سلام الله علیها) پرورش یافته دامان عصمت و طهارت است، تصریح کرد: ایشان از اوان کودکی تحت تعلیم و تربیت امام موسی کاظم(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) قرار گرفتند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به بعضی از فضائلی آن حضرت اشاره کرد و افزود: مقام علمی حضرت معصومه(سلام الله علیها) بالا بوده است و در همین رابطه حضرت امام موسی کاظم(علیه السلام) درباره ایشان فرمود: «فداها ابوها».

جعفری با بیان اینکه حضرت معصومه(سلام الله علیها) بعد از حضرت زهرا(سلام الله علیها) دومین زنی است که به نص اهل بیت(علیهم السلام) دارای مقام شفاعت است، تصریح کرد: امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «زنی از فرزندان من در قم از دنیا می‌رود که نامش فاطمه است و به شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند»؛ در زیارت نامه می‌خوانیم «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» نیز بیانگر آن است که حضرت معصومه(سلام الله علیها) مقام شفاعت دارند.

وی معصوم بودن ائمه اطهار را یادآور شد و افزود: کسی که در اثر جرم و عصیان و گناه خود نیازمند شفیع است نمی‌تواند دیگران را شفاعت کند.

جعفری ادامه داد: با توجه به اختناق موجود در آن زمان نقل حدیث از معصومان(علیهم السلام) بسیار سخت و دشوار بود؛ با این وجود از حضرت معصومه(سلام الله علیها) احادیثی نقل شده که همه آنها حول محور امامت و ولایت می‌چرخد.

وی با بیان اینکه ولایتمداری از شاخصه های بارز ائمه بوده است، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد آن حضرت با بیان این احادیث سعی در سوق دادن افکار جامعه به سمت امامت و ولایتی که در غربت مانده بود داشته‌اند.

کارشناس مسائل دینی افزود: توصیه مطیع امر ولایت بودن و پیروی محض از مقام عظمای ولایت وظیفه شرعی هر انسانی است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *