وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید؛واکنش آیت الله اراکی به اظهارات اخیر برخی از مسئولین

وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید؛واکنش آیت الله اراکی به اظهارات اخیر برخی از مسئولین

خانه / پیشنهاد ویژه / وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید؛واکنش آیت الله اراکی به اظهارات اخیر برخی از مسئولین

طبق آیه‌ی “و نضع موازین القسط” و تفسیر آن، اهل بیت علیهم السلام خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است

آیت الله محسن اراکی عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مساله نقد اهل البیت علیهم السلام و خصوصا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به اصل عصمت بازگشت دارد و این مساله‌ای اتفاقی میان فریقین است، گفت: آیات و روایات کثیره دلالت بر عصمت و خطاناپذیری پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام می‌کند و آیه‌ی “من یطع الرسول فقد اطاع الله” کلام پیامبر را مطلقا کلام خدا می‌داند.

این عضو خبرگان رهبری، نقد را به معنای سنجش دانست و عنوان کرد: طبق آیه‌ی “و نضع موازین القسط” و تفسیر آن، اهل بیت علیهم السلام خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است.

آیت الله اراکی در پایان خطاب به کسانی که اینگونه مطالب را مطرح می‌کنند، گفت: ظاهراً دروسی که در جوانی خوانده‌اید را فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید. مشکلات معیشتی و دنیوی مردم بسیار است، وقتی علمش را ندارید به مسائل اخرویشان کار نداشته باشید.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *